EAA AirVenture: Remos planuje podbić chiński rynek

Remos GX

Niemiecki producent lekkich samolotów sportowych Remos uważa, iż w Chinach istnieje ogromny potencjał dla rozwoju segmentu Light Sport Aircraft. Według spółki, rząd Państwa Środka ograniczył restrykcje dla użytkowników general aviation i dzięki temu coraz więcej mieszkańców tego kraju planuje wejść w posiadanie własnych statków powietrznych.

Firma, która na targach lotniczych EAA AirVenture, w Oshkosh, w stanie Wisconsin, zaprezentowała najnowszy model GX NXT, ma nadzieję, że w ciągu kilku miesięcy dostarczy swój pierwszy samolot do Chin. „To nie będzie pierwsza, ale jedna z pierwszych maszyn LSA w tym kraju”, powiedział szef grupy projektowej spółki, Christian Majunke. Mająca siedzibę w Pasewalk firma, chce stworzyć globalną sieć dealerów oraz podbić rynki wschodzące, takie jak Indie oraz Rosja.

Spółka Remos została założona w 1994 roku i do chwili obecnej sprzedała 150 egzemplarzy jej flagowego modelu GX, którego premiera miała miejsce trzy lata temu. Połowa floty tych samolotów znalazła odbiorców w Europie, a pozostałe w Ameryce Północnej. Jak zapewnia producent, najnowszy GX ELITE jest lżejszą i tańszą wersją tego samolotu, ponieważ zrezygnowano z niektórych kosztownych rozwiązań awionicznych. Ten model skierowany jest na rynek europejski, natomiast w Północnej Ameryce dostępny będzie w pełni wyposażona wersja. Firma określa swoje produkty, jako odpowiednik „Mercedes Benz” w segmencie Light Sport Aircraft. „Nie jesteśmy najszybsi i nie mamy największego luku bagażowego, ale uważamy, że nasz samolot ma najlepsze właściwości lotne”, wyjaśniał Majunke.

Źródło: FlightGlobal
comments powered by Disqus