Dziewiczy lot drugiego prototypu Legacy 500
Firma Embraer poinformowała, iż swój dziewiczy lot wykonał drugi egzemplarz odrzutowca biznesowego Legacy 500. Samolot rozpoczął loty wramach programu, który ma na celu rozwój i certyfikację systemu fly-by-wire. Tymczasem pod koniec stycznia br. na pierwszym prototypie wykonywano wstępne testy odporności na przeciągnięcia, które jak informuje producent, przyniosły "oczekiwane rezultaty".
Od pierwszego lotu tej konstrukcji, który się odbył 27 listopada 2012 r., oryginalny prototyp wykonał 23 loty podczas których spędził łącznie w powietrzu 44 godziny. Legacy 500 jest napędzany dwoma nowoczesnymi i oszczędnymi silnikami turbo wentylatorowymi Honeywell HTF 7500E, z których każdy jest zdolny do wytworzenia 6540 funtów ciągu. Posiada również APU (Auxiliary Power Unit) firmy Honeywell.
Embraer planuje rozpocząć dostawy Legacy 500 w 2014 r., 15 lat po tym jak firma zaprezentowała swój ostatni całkiem nowy projekt samolotu. Jest to pierwsza konstrukcja brazylijskiego producenta posiadająca w pełni zintegrowany system kontroli lotu fly-by-wire, który czyni ją najmniejszą (wyłączając samoloty wojskowe) maszyną wykorzystującą tego typu technologię. Samolot wyposażony został także w awionikę Rockwell Collins Pro Line z systemem wizji syntetycznej.
Według specyfikacji producenta, Legacy 500 posiada rozpiętość 20,25 m, długość 20,52 m i wysokość 6,74. Z czterema osobami na pokładzie, odrzutowiec będzie mógł osiągać prędkości dochodzące do 0,82 Macha, operować na pułapie FL430 i wykonywać loty o długości do 5,2 tys. km. Zakładany udźwig użyteczny ma wynieść 1270 kg.
Komentarze