Bombardier rozpoczyna rozwój programu biznes jeta ultra dalekiego zasięgu
Firma Bombardier rozpoczęła proces montażu struktur dla pierwszego prototypu odrzutowca biznesowego Global 7000 i 8000. "Rozpoczęcie procesu składania pierwszych dużych struktur stanowi istotny krok naprzód", powiedział Bassam Sabbagh, wiceprezes i dyrektor generalny departamentu biznes jetów ultra dalekiego zasięgu.
„W obecnej fazie projektowania szczegółowego, program rozwija się dobrze i większość schematów technicznych została już wykonana", dodał. Tylna sekcja kadłuba oraz kokpit zostały zmontowane odpowiednio w zakładach produkcyjnych w Queretaro, w Meksyku i w Saint- Laurent, w Kanadzie. Dostawcy Aerolia i Triumph zajmują się z kolei produkcją kadłuba i skrzydeł w swoich zakładach w Méaulte, we Francji oraz Red Oak, w Teksasie.
W momencie wejścia do służby (w 2016 i 2017 r.), odrzutowce Global 7000 i 8000 będą kluczowymi produktami Bombardiera, klasyfikowanymi wyżej niż obecne wielkokabinowe maszyny dalekiego zasięgu Global 5000 i 6000. Według obecnych założeń, Global 7000 będzie mógł osiągać maksymalną prędkość przelotową 0,90 Macha, a przy prędkości 0,85 Macha wykonywać loty o długości 13.5 tys. km z 10 osobami na pokładzie. Global 8000 będzie oferował maksymalny zasięg 14,6 tys. km (przy prędkości 0.85 Macha), zapewniając możliwość przewożenia 8 pasażerów. Oba modele wyposażone będą w całkowicie nowe skrzydła i będą zasilane przez dwa silniki GE Aviation Passport o ciągu prawie 6500 kg każdy.
Zgodnie z informacjami zawartymi w bazie danych Ascend Online Flightglobal, Bombardier otrzymał już 38 zamówień i opcji na model Global 7000 oraz 54 na Global 8000.
Komentarze