Przejdź do treści
Źródło artykułu

Airbus Helicopters oblatał drugi egzemplarz śmigłowca H160

Airbus Helicopters oblatał drugi prototyp średniej wielkości śmigłowca H160, który został wyposażony w nowe silniki Turbomeca Arrano o mocy 1100-1300 shp (820-969kW). Jednostki te docelowo mają być montowane w egzemplarzach produkcyjnych.

W początkowej fazie lotów testowych wykorzystywane były silniki Pratt & Whitney Canada PW210, które do końca 2015 r. na pierwszym egzemplarzu H160 wylatały 75h. W czasie tych prób konstrukcja osiągnęła prędkość maksymalną 325 km/h.

"Po bardzo intensywnym 2015 r. w zakresie działalności lotniczej, wprowadzenie prototypu PT2 jest ważnym krokiem w rozwoju modelu H160, jako, że teraz rozpoczniemy testy wydajności silników Turbomeca Arrano", powiedział Bernard Fujarski, szef programu H160.

Trzeci latający prototyp tego średniej wielkości dwusilnikowego śmigłowca, ma zostać oblatany w tym roku i ma być wykorzystany w procesie certyfikacji, która ma się zakończyć w 2018 r. Natomiast w drugiej połowie w 2016 r. ma zostać uruchomiona "zupełnie nowa zautomatyzowana linia montażu końcowego".

Producent silnika Turbomeca poinformował, że 10 badanych silników Arrano zostało wyprodukowanych w Bordes, we Francji. Próby potwierdziły, że w porównaniu do konkurencyjnych jednostek dostępnych na rynku, silniki te są o 10-15% bardziej ekonomiczne.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony