Przejdź do treści
Źródło artykułu

Sprawdzamy podwozie Flarisa

Trwają ostateczne prace nad podwoziem odrzutowca FLARIS LAR 1. Między innymi testowane są obecnie czujniki zbliżeniowe, które odpowiadają za prawidłową sygnalizację położenia podwozia na panelu wielofunkcyjnym w kabinie pilota.

Pod koniec ubiegłego roku FLARIS LAR 1 przeszedł pomyślnie testy podwozia głównego. Badania zostały przeprowadzone przez zespół doświadczonych inżynierów w Instytucie Lotnictwa w Warszawie.

- Teraz wprowadzamy ostateczne zmiany. Ich wdrożenie sprawi, że system kontroli podwozia będzie w pełni funkcjonalny i gotowy do lotu – wyjaśnia Rafał Ładziński, szef projektu i B+R FLARIS.

We wrześniu br. producent samolotu odrzutowego FLARIS LAR 1, firma Metal-Master, uzyskała nominację do tytułu “Symbol Innowacji 2014″.  Promocja przyznana została przez redakcję™”Monitora Rynkowego” i “Monitora Biznesu” w szczególności za realizację projektu samolotu odrzutowego FLARIS LAR 1, a także w uznaniu skutecznego wykorzystywania środków unijnych z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.

Na początku sierpnia br. zakończyły się próby rezonansowe samolotu odrzutowego FLARIS LAR 1, które odbywały się w głównej siedzibie firmy Metal-Master w Podgórzynie. Grupa najlepszych polskich specjalistów Instytutu Lotnictwa w Warszawie prowadziła badania z wykorzystaniem mobilnej aparatury badawczej, w skład której weszły wzbudniki firmy PRODERA oraz system pomiarowy firmy LMS.

W maju br., w głównej fabryce firmy Metal-Master w Podgórzynie, testowany był system hydrauliczny odrzutowca FLARIS LAR 1. W tym celu zaprojektowana została specjalna konstrukcja, która odzwierciedlała rzeczywiste rozmieszczenie systemów samolotu. Stoisko nazywa się „iron bird”.

Odrzutowiec FLARIS LAR 1 zajął 1 miejsce w plebiscycie Lotnicze Orły 2013 w kategorii Produkt Roku.


FLARIS LAR 1 (fot. flaris.pl)


 
FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony