Sprawdzamy podwozie Flarisa
Trwają ostateczne prace nad podwoziem odrzutowca FLARIS LAR 1. Między innymi testowane są obecnie czujniki zbliżeniowe, które odpowiadają za prawidłową sygnalizację położenia podwozia na panelu wielofunkcyjnym w kabinie pilota.
Pod koniec ubiegłego roku FLARIS LAR 1 przeszedł pomyślnie testy podwozia głównego. Badania zostały przeprowadzone przez zespół doświadczonych inżynierów w Instytucie Lotnictwa w Warszawie.
- Teraz wprowadzamy ostateczne zmiany. Ich wdrożenie sprawi, że system kontroli podwozia będzie w pełni funkcjonalny i gotowy do lotu – wyjaśnia Rafał Ładziński, szef projektu i B+R FLARIS.
We wrześniu br. producent samolotu odrzutowego FLARIS LAR 1, firma Metal-Master, uzyskała nominację do tytułu “Symbol Innowacji 2014″. Promocja przyznana została przez redakcję”Monitora Rynkowego” i “Monitora Biznesu” w szczególności za realizację projektu samolotu odrzutowego FLARIS LAR 1, a także w uznaniu skutecznego wykorzystywania środków unijnych z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.
Na początku sierpnia br. zakończyły się próby rezonansowe samolotu odrzutowego FLARIS LAR 1, które odbywały się w głównej siedzibie firmy Metal-Master w Podgórzynie. Grupa najlepszych polskich specjalistów Instytutu Lotnictwa w Warszawie prowadziła badania z wykorzystaniem mobilnej aparatury badawczej, w skład której weszły wzbudniki firmy PRODERA oraz system pomiarowy firmy LMS.
W maju br., w głównej fabryce firmy Metal-Master w Podgórzynie, testowany był system hydrauliczny odrzutowca FLARIS LAR 1. W tym celu zaprojektowana została specjalna konstrukcja, która odzwierciedlała rzeczywiste rozmieszczenie systemów samolotu. Stoisko nazywa się „iron bird”.
Odrzutowiec FLARIS LAR 1 zajął 1 miejsce w plebiscycie Lotnicze Orły 2013 w kategorii Produkt Roku.
FLARIS LAR 1 (fot. flaris.pl)
Komentarze