Przejdź do treści
Oślepianie laserem pilota samolotu podczas lądowania (fot. FAA)
Źródło artykułu

FAA: niebezpieczne ataki wiązką lasera zdarzają się coraz częściej

Liczba incydentów związanych z niebezpiecznym oślepianiem pilotów wiązkami laserów pobiło poprzedni rekord z 2021 r. Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) otrzymała w zeszłym roku 9723 raporty tego typu, co stanowi 41-procentowy wzrost w porównaniu z 2020 r.

Kierowanie lasera w samolot stanowi poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa. Wiele rodzajów laserów o dużej mocy może spowodować uszczerbek na zdrowiu pilotów, z których wielu lata samolotami z setkami pasażerów. Odkąd w 2010 r. FAA zaczęła rejestrować dane dotyczące incydentów z laserami doszło już do 244 obrażeń u lotników.

Osoby, które oświetlają samoloty laserami, podlegają grzywnom FAA w wysokości do 11 tys. USD za naruszenie i do 30 800 USD za kolejne incydenty laserowe. W 2021 r. FAA nałożyła grzywny w wysokości 120 tys. USD. Osoby naruszające przepisy mogą również podlegać sankcjom karnym ze strony federalnych, stanowych i lokalnych organów ścigania.

„FAA kontynuuje edukowanie opinii publicznej na temat zagrożeń związanych z laserami, ponieważ stanowią one poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa pilotów i pasażerów” – powiedział administrator FAA Steve Dickson.

Aby zidentyfikować trendy incydentów laserowych, FAA opracowała narzędzie do wizualizacji, korzystając z platformy oprogramowania Tableau, które pokazuje dane dotyczące miejsc tych zdarzeń w latach 2010–2021 i podkreśla trendy według obszaru geograficznego, danych na mieszkańca, pory dnia i roku. FAA udostępnia informacje, aby zwrócić uwagę na niebezpiecznie wysoki wskaźnik. Dane raportu laserowego według roku można pobrać na stronie internetowej FAA.

FAA zachęca do zgłaszania ataków laserowych Agencji i lokalnym organom ścigania.

Zachęca również do obejrzenia zamieszczonego poniżej filmu o zagrożeniach związanych z laserami, odwiedzenia witryny internetowej www.faa.gov/about/initiatives/lasers oraz przeczytania arkusza informacyjnego FAA – (LINK).

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony