Sześć nowych Bombardierów dla Eurolotu. Przylecą w 2013
Łącznie 14 nowoczesnych samolotów typu Bombardier Q400 NextGen liczyć będzie flota linii Eurolot w połowie 2013 roku. Podjęto decyzję o realizacji sześciu dodatkowych opcji zakupu samolotów na podstawie umowy podpisanej przez przewoźnika z kanadyjską firmą.
W barwach Eurolotu na trasach krajowych i zagranicznych lata obecnie sześć z ośmiu zamówionych w tym roku Bombardierów. Prosto z fabryki w Toronto, siódmy Q400 przyleciał do Polski wczoraj (03.09) i wkrótce rozpocznie loty pasażerskie. Przed końcem 2012 roku do floty linii dołączy ósma maszyna. Dostawy sześciu kolejnych Bombardierów mają rozpocząć się w kwietniu przyszłego roku. - To kolejny etap rozwoju linii. Chcemy poszerzać siatkę połączeń regionalnych i międzynarodowych, i operować na tej siatce nowymi, nowoczesnymi samolotami. Q400 NextGen spełnia wszystkie nasze wymagania. Samolot ma doskonałą elastyczność operacyjną, która jest absolutnie niezbędna na coraz bardziej konkurencyjnym rynku. Bombardier Q400 NextGen stwarza nam szansę rozwoju i daje możliwość znaczącej poprawy oferowania, z korzyścią dla pasażerów - mówi Mariusz Dąbrowski, Prezes Zarządu Eurolot SA.
Dostawy nowych samolotów planowane są od kwietnia do czerwca 2013 roku. - Eurolot to pierwszy w Polsce przewoźnik, który współpracuje z Bombardierem na taką skalę. Cieszymy się z decyzji Eurolotu o powiększeniu floty. Q400 to idealne rozwiązanie dla przewoźników do operowania na krótkodystansowych trasach. Elastyczność i oszczędność to kluczowe atuty samolotu. Ważny jest przy tym komfort dla pasażera – zaznacza Mike Arcamone, Prezes Bombardier Commercial Aircraft.
Pierwsze Bombardiery Eurolotu na polskim niebie pojawiły się w maju br. - Samoloty są szybkie, ciche i wygodne. Dzięki tej inwestycji będziemy mogli pochwalić się jedną z najnowocześniejszych flot w Europie – podkreśla Mariusz Dąbrowski.
Pasażerowie mogą spodziewać się wyciszonej kabiny, wygodnych foteli, większych schowków na bagaż podręczny i przyjaznego oświetlenia ledowego.
Szybko i ekonomicznie
32-metrowy Q400 zabierze na pokład 78 pasażerów. Samolot napędzają dwa turbośmigłowe silniki Pratt & Whitney PW150A. Bombardier jest szybszy od konkurencji w swojej klasie, natomiast w porównaniu do odrzutowca - nawet o 40 proc. bardziej oszczędny i ekologiczny. To najnowszy pasażerski wariant samolotu oferowany przez kanadyjską firmę.
- Zaletą Bombardiera jest przede wszystkim oszczędność w eksploatacji. Q400 zużywają o ok. 30 do 40 proc. mniej paliwa niż latające na tych samych trasach odrzutowce – wyjaśnia Mariusz Dąbrowski. Nową flotę Eurolotu cechują przy tym znakomite osiągi – samoloty mają dużą prędkość wznoszenia, a wysoka prędkość przelotowa (ok. 670 km/h) sprawia, że na trasach regionalnych dorównują odrzutowcom. Model jest przy tym cichy – natężenie hałasu emitowane przez Q400 NextGen jest o ok. 15 decybeli niższe niż wymagają tego rygorystyczne przepisy ICAO.
Flota linii Eurolot liczy obecnie 13 turbośmigłowych samolotów krótkiego zasięgu typu ATR42-500 i ATR72-202, 7 turbośmigłowych samolotów typu Bombardier Q400 NextGen (do końca 2012 roku flota Eurolotu powiększy się o ósmą maszynę tego typu) oraz 3 turboodrzutowych samolotów średniego zasięgu typu Embraer 175. Embraery 175 Eurolotu obsługują siatkę połączeń Polskich Linii Lotniczych LOT. Pozostałe samoloty latają w barwach Eurolotu na trasach krajowych i zagranicznych.
Komentarze