Rozpoczęły się zawody szybowcowe Euroglide 2018
2 lipca w Holandii rozpoczęły się zawody Euroglide 2018. Impreza potrwa do 13 lipca. W przeciwieństwie do standardowych konkurencji szybowcowych, które zakładają wykonywanie poszczególnych konkurencji z tego samego lotniska, zasady Euroglide obejmują tylko jedno zadanie – pokonanie zakładanej trasy. Start musi nastąpić z lotniska w Venlo, następnie pilot musi zaliczyć punkty zwrotne i jak najszybciej wrócić na lotnisko startu, najpóźniej w ostatnim dniu zawodów. Całkowita odległość do pokonania wynosi około 2350 km.
W tegorocznej edycji zawodnicy startują z lądowiska Venlo w Holandii, następnie lecą do Güstrow w północnej części Niemiec, potem wzdłuż granicy polsko-czeskiej na lotnisko Frydlant nad Ostravici w południowo-wschodnich Czechach, a następnie do południowo zachodnich Niemiec na lotnisko Hütten-Hotzenwald skąd załogi udadzą się z powrotem do Vento.
Celem Euroglide jest pokonanie zakładanej trasy w czasie nie dłuższym niż 13 dni i zaliczenie wszystkich punktów zwrotnych. Zwycięży zespół, który jako pierwszy zamelduje się na mecie. W przypadku, gdy żadna drużyna nie zmieści się w zakładanym czasie (i nie wróci do Venlo drogą lądową lub powietrzną), zwycięży zespół, który pokona największy dystans.
W ciągu dnia każdy zespół może startować dowolną ilość razy i musi potwierdzać pokonaną trasę na podstawie odczytów z rejestratora GPS. Obowiązkowo na wyposażeniu każdego statku powietrznego musi znaleźć się również Transponder Mode S. Organizatorzy dopuszczają możliwość kontaktowania się z kontrolą ruchu lotniczego i zwracania się o zezwolenie na przekroczenie kontrolowanej przestrzeni powietrznej.
Każda drużyna otrzymuje łączny kredyt w wysokości około 300 km, aby móc przetransportować szybowiec na kolejne lotnisko drogą lądową. Pojedyncze przemieszczenie nie może przekroczyć 200 km. Dokładna kwota początkowego kredytu zależy od handicapu DAeC.
W Euroglide 2018 mogą uczestniczyć szybowce i motoszybowce obejmujące konstrukcje jedno i dwuosobowe. Ich piloci muszą posiadać odpowiednie doświadczenie, a w jednej drużynie musi być ich co najmniej dwóch. Na zespół składa się również personel naziemny.
W zawodach bierze udział również polska załoga w składzie Pawel Bahyrycz, Wojciech Domański i Renata Dąbrowska (na szybowcu DG300).
Pełny regulamin zawodów Euroglide 2018 dostępny jest tutaj (LINK)
Aktualną pozycję zawodników poszczególnych klas można śledzić tutaj (LINK)
Więcej informacji dostępnych jest na stronie www.euroglide.nl
![Facebook](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_facebook.png)
![Twitter](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_twitter.png)
![Wykop](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_wykop.png)
Komentarze