Przejdź do treści
Źródło artykułu

Rozpoczęły się zawody szybowcowe Euroglide 2018

2 lipca w Holandii rozpoczęły się zawody Euroglide 2018. Impreza potrwa do 13 lipca. W przeciwieństwie do standardowych konkurencji szybowcowych, które zakładają wykonywanie poszczególnych konkurencji z tego samego lotniska, zasady Euroglide obejmują tylko jedno zadanie – pokonanie zakładanej trasy. Start musi nastąpić z lotniska w Venlo, następnie pilot musi zaliczyć punkty zwrotne i jak najszybciej wrócić na lotnisko startu, najpóźniej w ostatnim dniu zawodów. Całkowita odległość do pokonania wynosi około 2350 km.

W tegorocznej edycji zawodnicy startują z lądowiska Venlo w Holandii, następnie lecą do Güstrow w północnej części Niemiec, potem wzdłuż granicy polsko-czeskiej na lotnisko Frydlant nad Ostravici w południowo-wschodnich Czechach, a następnie do południowo zachodnich Niemiec na lotnisko Hütten-Hotzenwald skąd załogi udadzą się z powrotem do Vento.


Celem Euroglide jest pokonanie zakładanej trasy w czasie nie dłuższym niż 13 dni i zaliczenie wszystkich punktów zwrotnych. Zwycięży zespół, który jako pierwszy zamelduje się na mecie. W przypadku, gdy żadna drużyna nie zmieści się w zakładanym czasie (i nie wróci do Venlo drogą lądową lub powietrzną), zwycięży zespół, który pokona największy dystans.

W ciągu dnia każdy zespół może startować dowolną ilość razy i musi potwierdzać pokonaną trasę na podstawie odczytów z rejestratora GPS. Obowiązkowo na wyposażeniu każdego statku powietrznego musi znaleźć się również Transponder Mode S. Organizatorzy dopuszczają możliwość kontaktowania się z kontrolą ruchu lotniczego i zwracania się o zezwolenie na przekroczenie kontrolowanej przestrzeni powietrznej.


Każda drużyna otrzymuje łączny kredyt w wysokości około 300 km, aby móc przetransportować szybowiec na kolejne lotnisko drogą lądową. Pojedyncze przemieszczenie nie może przekroczyć 200 km. Dokładna kwota początkowego kredytu zależy od handicapu DAeC.

W Euroglide 2018 mogą uczestniczyć szybowce i motoszybowce obejmujące konstrukcje jedno i dwuosobowe. Ich piloci muszą posiadać odpowiednie doświadczenie, a w jednej drużynie musi być ich co najmniej dwóch. Na zespół składa się również personel naziemny.


W zawodach bierze udział również polska załoga w składzie Pawel Bahyrycz, Wojciech Domański i Renata Dąbrowska (na szybowcu DG300).


Pełny regulamin zawodów Euroglide 2018 dostępny jest tutaj (LINK)

Aktualną pozycję zawodników poszczególnych klas można śledzić tutaj (LINK)


Więcej informacji dostępnych jest na stronie www.euroglide.nl

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony