Przejdź do treści
Źródło artykułu

DRF Luftrettung zamówiła 25 śmigłowców EC145 T2

Eurocopter i niemiecka organizacja ratownictwa lotniczego DRF Luftrettung podpisały umowę zakupu 25 śmigłowców najnowszej generacji EC145 T2. Dzięki tej transakcji DRF Luftrettung stała się największym odbiorcą śmigłowców tego typu w Europie. W czerwono-białej flocie DRF Luftrettung nowe śmigłowce będą stopniowo zastępować starsze maszyny BK 117. DRF Luftrettung ma wprowadzić do użytku pierwsze pięć śmigłowców EC145 T2 od grudnia 2013 do końca 2015 roku. Wartość zamówienia na śmigłowce, opracowane i wyprodukowane w niemieckich zakładach firmy Eurocopter, wynosi blisko 200 mln euro.

Pozostałe 20 śmigłowców objętych zamówieniem ma zostać dostarczonych etapami do roku 2022. Wszystkie śmigłowce EC145 zamówione przez DRF Luftrettung zostaną wyprodukowane w Donauwörth (Niemcy), a stamtąd dostarczone klientowi po ukończeniu montażu końcowego. DRF Luftrettung, z siedzibą w Filderstadt, posiada w Niemczech, Austrii i Danii 31 baz śmigłowców, z czego osiem dostępnych jest 24 godziny na dobę. Maszyny te, wyposażone w najnowocześniejszą technologię medyczną, są wykorzystywane w akcjach ratunkowych i transporcie pacjentów wymagających intensywnej opieki medycznej pomiędzy szpitalami. Załogi składają się z doświadczonych pilotów, lekarzy medycyny ratunkowej oraz personelu ratowniczego firmy DRF Luftrettung.

– Podpisanie tej przyszłościowej umowy z firmą DRF Luftrettung jest dla nas szczególnie satysfakcjonujące, ponieważ stanowi ono kolejny dowód na to, że jesteśmy wiodącym dostawcą śmigłowców w segmencie ratownictwa. Jestem również szczęśliwy, że dzięki tej umowie kontynuować będziemy wieloletnią współpracę z DRF Luftrettung, która zawsze układała się pomyślnie dla obu stron – powiedział przy podpisywaniu umowy Dr Wolfgang Schoder, członek zarządu firmy Eurocopter odpowiedzialny za programy śmigłowcowe.

DRF Luftrettung i Eurocopter – partnerstwo od pierwszego dnia

Podczas ratowania ludzkiego życia liczy się każda minuta. Zapewnienie odpowiedniej opieki medycznej tam, gdzie jest ona konieczna, w najkrótszym możliwym czasie jest kluczem do sukcesu. Od roku 1973 organizacja DRF Luftrettung i jej flota śmigłowców budują swoją międzynarodową pozycję, a Eurocopter jest częścią tej historii od pierwszego dnia współpracy – poczynając od Alouette III poprzez BO 105 i BK 117, a na EC 135 i EC 145 kończąc. Obecnie w DRF Luftrettung wykorzystywanych jest 46 maszyn Eurocopter. Tylko w roku 2010 ta organizacja non-profit wykonała 36 900 misji ratunkowych.

– Aby osiągnąć swój cel, jakim jest wysoka jakość, DRF Luftrettung od wielu lat ustanawia standardy w zakresie operacji lotniczych, technologii i medycyny. Naszym priorytetem jest bezpieczeństwo i wydajność, co oznacza, że kluczową dla nas kwestią jest ciągły rozwój śmigłowców, z których korzystamy – powiedział Dr Hans Jörg Eyrich, członek zarządu DRF Luftrettung podczas podpisania umowy – EC 145 T2 jest idealnie przystosowany do wykonywania zadań ratownictwa lotniczego dzięki doskonałym parametrom oraz zastosowaniu wirników typu Fenestron. Zamknięty wirnik ogonowy, szczególnie w przypadku akcji nocnych, dodatkowo podnosi poziom bezpieczeństwa. Ważnym krokiem zmierzającym ku dalszemu rozwojowi procedur ratownictwa nocnego było wprowadzenie przez nas w 2008 roku noktowizorów – jesteśmy jedyną organizacją ratownictwa lotniczego w Niemczech, która może pochwalić się takim osiągnięciem. Akcje z użyciem sprzętu tego typu wykonujemy w naszych bazach w Monachium i Regensburgu, a wkrótce nocne loty z wykorzystaniem noktowizorów będziemy prowadzić także z Berlina. Dzięki wprowadzeniu śmigłowców EC 145 T2 w naszych całodobowych akcjach ratowniczych będziemy mogli oprzeć się na maszynie, które jest optymalnie dostosowana do różnorodnych wymagań współczesnego ratownictwa lotniczego.

EC 145 T2: nowa generacja śmigłowców produkowana w Niemczech

Śmigłowiec ten łączy w sobie technologię wykorzystywaną w sprawdzonych maszynach BK 117 i EC 145 z nowymi, innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi. Jedną z widocznych na pierwszy rzut oka nowości jest kompletna belka ogonowa z wirnikiem typu Fenestron – charakterystyczna cecha śmigłowców Eurocopter, która podnosi poziom bezpieczeństwa pasażerów i pilotów na ziemi i w powietrzu. Kolejna ważna kwestia to lepsze parametry śmigłowca, szczególnie w trakcie lotu na jednym silniku, a także niski poziom hałasu, dzięki któremu śmigłowiec ten jest najcichszy w swojej klasie. Nowa awionika z czteroosiowym autopilotem i nawigacją satelitarną zastępuje pilota podczas wykonywania wielu zadań, dzięki czemu zwiększa bezpieczeństwo na pokładzie. Oprócz misji ratunkowych, wszechstronny śmigłowiec EC 145 T2 jest doskonale przystosowany do wykonywania szerokiej gamy zadań, ze szczególnym naciskiem na działalność policji i władz, loty biznesowe, przemysł naftowy i gazowy oraz konserwację turbin wiatrowych.

Dzięki temu, że jej śmigłowce stanowią dominującą część flot ratownictwa lotniczego na świecie, firma Eurocopter jest numerem jeden w tym segmencie rynku. Praktyczne doświadczenia zgromadzone podczas pracy z klientami w czasie minionych dziesięcioleci są bezpośrednio wykorzystywane do tworzenia nowych technologii, które raz po raz zmieniają oblicze branży na całym świecie.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony