Przejdź do treści
Źródło artykułu

CALSTAR zamawia osiem EC135 w celu standaryzacji floty

American Eurocopter ogłosił, że przedsiębiorstwo California Shock Trauma Air Rescue (CALSTAR), zajmujące się ratownictwem medycznym, mające swoją główną siedzibę w McClellan w Kalifornii, zawarło umowę zakupu ośmiu śmigłowców EC135. CALSTAR ma dziewięć całodobowych baz w północnej i środkowej Kalifornii i jest największym dostawcą non-profit usług transportu medycznego na zachodnim wybrzeżu Stanów Zjednoczonych. Dzięki zamówieniu śmigłowce starszych typów innych producentów zostaną zastąpione Eurocopterami. W ten sposób flota CALSTAR będzie złożona wyłącznie z wiropłatów Eurocoptera.

„Przeprowadziliśmy bardzo szczegółowy przegląd profili naszych misji i wymagań, pozwalający na rozpoczęcie procesu modernizacji i standaryzacji floty” – powiedział Lynn Malmstrom, prezes i dyrektor generalny CALSTAR. „Po dokonaniu oceny wszystkich śmigłowców, EC135 okazał się najlepiej przystosowany do wykonywania obecnych i przyszłych misji”.

“CALSTAR jest naszym dobrym klientem od wielu lat” – powiedział Marc Paganini, prezes i dyrektor generalny American Eurocopter. „Lynn Malmstrom i jego zespół wykonali ogromną pracę przygotowując standaryzację swojej floty. Przeprowadzili oni analizy w sposób przejrzysty, a wybór EC135 podkreśla możliwości tego śmigłowca i dowodzi zaufania, jakim najlepsze organizacje, takie jak CALSTAR, obdarzają nasze produkty i naszą firmę”.

CALSTAR jest organizacją społeczną non-profit, która działa od 28 lat. Firma rozwinęła silnie zakorzenioną kulturę bezpieczeństwa wśród swoich pracowników, czemu Lynn Malmstrom przypisuje wysoki poziom opieki nad pacjentami i bezpieczeństwa lotów. „Bezpieczeństwo jest najważniejszym priorytetem dla naszych zespołów. Chcemy być pewni, że nasze załogi powrócą do domu po każdej zmianie, aby znaleźć się wśród rodzin i przyjaciół, a nasi pacjenci bezpiecznie dotrą tam, gdzie potrzebują”. Od rozpoczęcia działalności CALSTAR wykonał bezpiecznie ponad 48 000 misji transportowych bez obrażeń pacjentów lub członków załóg, a do tej pory flota CALSTAR wylatała ponad 70 000 godzin bez wypadku.

EC135 jest sprawdzonym i niezawodnym statkiem powietrznym. Na całym świecie dostarczono ponad 1000 śmigłowców tego typu. Został on zaprojektowany w celu spełnienia specyficznych wymagań różnorodnych użytkowników. W Stanach Zjednoczonych eksploatowanych jest ponad 240 wiropłatów EC135, które zdobyły sławę w różnych zastosowaniach. Dzięki wielkości kabiny, elastyczności użytkowania, osiągom i niezawodności EC135 stał się dwusilnikowym śmigłowcem wybieranym przez organizacje zajmujące się usługami medycznymi.

„W ciągu ostatnich dziesięciu lat EC135 stanowiły ponad 80% lekkich śmigłowców dwusilnikowych dostarczonych amerykańskim służbom medycznym” – dodał Marc Paganini. „Wybór EC135 przez CALSTAR tylko podkreśla to, co już wiemy: EC135 stał się podstawowym wiropłatem amerykańskich służb medycznych”.

Duża długotrwałość, wydłużony zasięg i doskonała manewrowość śmigłowca umożliwiają mu realizację wszystkich wymaganych misji, przewożąc większy ładunek na większą odległość niż jakikolwiek inny dwusilnikowy śmigłowiec tej klasy”.


Informacje o American Eurocopter
American Eurocopter jest amerykańską filią Eurocoptera – największego na świecie producenta śmigłowców, a także przedsiębiorstwem kontrolowanym przez EADS North America Holdings, północnoamerykański oddział EADS – drugiej co do wielkości na świecie firmy z branży lotniczej i zbrojeniowej. American Eurocopter jest producentem śmigłowców, który zajmuje się promocją, sprzedażą i wsparciem największej gamy śmigłowców cywilnych i służb porządku publicznego, niż jakikolwiek inny producent. W ofercie przedsiębiorstwa są najbardziej ekonomiczne i najnowocześniejsze śmigłowce, od lekkich jednosilnikowych aż po ciężkie dwusilnikowe, służące na wszystkich rynkach i do wszystkich zadań. Główna siedziba i wytwórnia znajdują się w Grand Prairie w Teksasie, a duży zakład produkcyjny w Columbus w stanie Mississippi.
 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony