ADAC Air Rescue potwierdza wybór Eurocopterów EC145 T2 i EC135 w celu modernizacji floty śmigłowców

Eurocopter logo

W ramach ramowego porozumienia z firmą Eurocopter ADAC Air Rescue podpisała najnowsze zamówienie na zakup 14 śmigłowców EC145 T2 i trzech EC135 P2e, które zostaną dostarczone pomiędzy 2013 a 2017 r.

Kontrakt dotyczący EC145 T2, będący częścią strategii wymiany floty BK117, używanych aktualnie przez ADAC, parafowano podczas wystawy ILA w Berlinie. Porozumienie sygnowali Dyrektor Zarządzający ADAC Stefan Wessling i Wolfgang Schoder, wiceprezes Eurocoptera ds. Programów.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni, że ADAC Air Rescue ponownie wybrał Eurocoptera. Oznacza to kontynuację naszej ponad 40-letniej bliskiej i owocnej współpracy” – powiedział Schoder. „Dzięki zakupowi EC145 T2, ADAC Air Rescue będzie użytkować najnowsze statki powietrzne w klasie lekkich śmigłowców dwusilnikowych. Śmigłowiec EC145 T2 został opracowany przy bliskiej współpracy z organizacjami ratownictwa medycznego, której głównym celem było uzyskanie jeszcze większego zadowolenia użytkowników wymagających bezpieczeństwa i osiągów.”

ADAC Air Rescue posiada flotę 49 śmigłowców i jest jednym z największych europejskich klientów Eurocoptera w segmencie rynku usług ratownictwa medycznego. Nowe śmigłowce EC145 T2, na które podpisano kontrakt, będą dostarczone w przyszłym roku i dołączą do znajdujących się obecnie we flocie BK117, EC135, i EC145.

„Zobowiązanie ADAC dotyczące nowych śmigłowców i przeznaczonego dla nich wyposażenia do misji SAR (poszukiwawczo-ratowniczych) stanowi inwestycję ponad 130 milionów euro w przyszłość operacji lotnictwa ratowniczego w Niemczech” – wyjaśnił Wessling. „Eurocopter dostarcza śmigłowce o niezrównanych osiągach, zastąpią one nasze BK117 na długi czas.”

EC145 T2 jest następcą sprawdzonego Eurocoptera EC145. Został wyposażony w dwa silniki turbinowe Turbomeca Arriel 2E z dwukanałowym cyfrowym układem sterowania silnikiem (FADEC), co zapewnia znaczne polepszenie sprawności w przypadku możliwej awarii silnika – zgodnie z wymogami najnowszych standardów zdatności do lotu. Ponadto, nowa wersja śmigłowca posiada opracowane przez Eurocoptera śmigło sterujące typu Fenestron, które zapewnia dodatkowe bezpieczeństwo na ziemi i podczas lotu. Czteroosiowy automatyczny pilot i nowe wyposażenie awioniczne dają pilotom dodatkowe wsparcie, pozwalając im na skoncentrowanie się na najważniejszych aspektach każdej misji.

Eurocopter EC135 P2e zamówiony przez ADAC Air Rescue jest ulepszoną wersją popularnego dwusilnikowego śmigłowca EC135, dysponującą zwiększoną maksymalną masą startową. Obecnie na całym świecie użytkowanych jest ponad 1000 egzemplarzy EC135. Dzięki znakomitemu poziomowi bezpieczeństwa użytkowania, niskim kosztom eksploatacji i niskiemu poziomowi emitowanego hałasu zdobyły uznanie jako śmigłowce poszukiwawczo-ratownicze. ADAC Air Rescue używa obecnie 32 EC135, które zanotowały łącznie ponad 100 000 godzin lotu.

Nowe śmigłowce EC135 P2e i EC145 T2 zamówione przez ADAC Air Rescue będą posiadały wyposażenie medyczne i środki łączności niezbędne do wykonywania operacji ratowniczych. Wiropłaty w klasycznym malowaniu ADAC, w kolorze żółtym, będą używane do transportu ze szpitala do szpitala pacjentów wymagających intensywnej opieki medycznej, a także do misji poszukiwawczo-ratowniczych, z wykorzystaniem wciągarki, gdy zajdzie taka potrzeba.

Wszystkie śmigłowce zostaną certyfikowane do wykonywania operacji IFR (zgodnie z przepisami lotów według wskazań przyrządów), w tym do wykonywania misji z użyciem gogli noktowizyjnych podczas lotów nocnych i w warunkach słabego oświetlenia.

„Żółte anioły”, jak są niekiedy nazywane wiropłaty ADAC, operują z ponad 35 baz śmigłowcowych na terenie całych Niemiec. Cztery bazy działają wspólnie z krajami sąsiednimi, tworząc jedną z największych w Europie organizacji lotnictwa ratowniczego. Śmigłowce ratownicze, takie jak używane obecnie przez ADAC, są także integralną częścią każdej służby ratownictwa górskiego, umożliwiając im szybkie ewakuowanie poszkodowanych osób z trudno dostępnych miejsc.
 

Źródło: eurocopter
comments powered by Disqus