Przejdź do treści
Źródło artykułu

Eurocontrol: Główne scenariusze powrotu ruchu lotniczego do poziomu z 2019 r.

Agencja Eurocontrol opublikowała nową prognozę dotyczącą możliwego przyrostu ruchu lotniczego w Europie w ciągu najbliższych 5 lat i powrotu do stanu z 2019 r.

W najbardziej optymistycznym scenariuszu Agencja przewiduje, że już w 2024 r. ruch powróci do poziomu z 2019 r.  Jednak w drugim scenariuszu (najbardziej prawdopodobnym) ruch w 2024 r. wyniesie 92% wartości z 2019 r.  W trzecim scenariuszu ruch w 2024 r. wyniesie 75% wartości z 2019 r. i do 2029 r. nie osiągnie liczby obserwowanej w okresie sprzed pandemii.

„Nawet w najbardziej pozytywnym scenariuszu nie spodziewamy się ożywienia do poziomów z 2019 r. przed 2024 r. Istnieje bardzo realna perspektywa, że to ożywienie może potrwać jeszcze dłużej, być może nawet do 2029 r. To katastrofalny obraz dla lotnictwa, przemysłu lotniczego i jasno pokazuje, dlaczego tak ważne jest, aby poszczególne państwa podjęły konsekwentne i spójne działania w celu wsparcia przemysłu lotniczego i zapewnienia pasażerom bezpieczeństwa podczas ponownego lotu”, powiedział Eamonn Brennan, Dyrektor Generalny Eurocontroli.

Prognoza jest oparta na trzech głównych scenariuszach:

  • Scenariusz 1 - Vaccine Summer 2021 - szczepionka zostanie szeroko udostępniona podróżnym (lub po zakończeniu pandemii) do lata 2021 r., a poziom ruchu z 2019 r. zostanie osiągnięty w 2024 r.
  • Scenariusz 2 - Vaccine Summer 2022 - szczepionka zostanie szeroko udostępniona podróżnym (lub po zakończeniu pandemii) do lata 2022 r., a poziom ruchu z 2019 r. zostanie osiągnięty w 2026 r.
  • Scenariusz 3 - szczepionka nieskuteczna

Wciąż będą utrzymywały się zarażenia, a pasażerowie będą mieli niski poziom zaufania do podróży lotniczych. W takim wypadku poziom z 2019 r. zostanie osiągnięty dopiero w 2029 r.


Prognoza pokazuje, że ewolucja sektora lotniczego jest silnie uzależniona od tego, jak szybko skuteczna szczepionka zostanie szeroko udostępniona, oraz od poziomu zaufania społecznego. Komentując termin publikacji tej publikacji, Eamonn Brennan podkreślał:

„Jest to wymagany wkład dla państw podlegających systemowi wyników UE w celu wsparcia ich zobowiązań. Prognozowanie nigdy nie jest łatwe i oczywiście w tej sytuacji jest jeszcze większym wyzwaniem ze względu na bardzo zmienne środowisko. Wiąże się z większymi zastrzeżeniami niż zwykle ze względu na ewoluującą sytuację COVID-19 ”.



Ruch lotniczy w okresie marzec-październik 2020 r. był o 65% mniejszy niż miało to w tym samym okresie roku poprzedniego i swoją wielkością był zbliżony do wyników osiąganych w latach 90 XX wieku i wcześniej.



Pełne opracowania Eurocontrol (LINK)

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony