Enter Air: Wzrost wyników w pierwszym półroczu 2016 r. i dobre perspektywy na kolejny sezon
Enter Air, największa czarterowa linia lotnicza działająca w Polsce i jednocześnie największy prywatny przewoźnik lotniczym w naszym kraju, opublikowała wyniki za pierwsze półrocze 2016 r.
– Pierwszą połowę roku uważamy za udaną i zgodną z naszymi oczekiwaniami. Sprawdziła się strategia skumulowania większości przeglądów technicznych w pierwszym kwartale 2016 r. i zapewnienie maksymalnej dostępności samolotów już w kwietniu. Pozwoliło to zrealizować więcej rejsów ad-hoc niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, a to miało pozytywne przełożenie na osiągnięte wyniki – mówi Grzegorz Polaniecki, członek zarządu i dyrektor generalny Enter Air. – W ostatnich tygodniach I półrocza do obsługi połączeń weszły dwa kolejne samoloty, jednak ich pełny wpływ na wyniki będzie widoczny począwszy od trzeciego kwartału 2016 r. – dodaje.
Podstawowe dane finansowe za pierwsze półrocze 2016 r.
Wyniki finansowe Grupy Enter Air w pierwszym półroczu 2016 r.
Wyniki w pierwszym półroczu 2016 r. pozostawały pod wpływem sezonowości charakterystycznej dla całego rynku przewozów czarterowych. W sezonie zimowym Spółka zintensyfikowała przeglądy techniczne samolotów co przełożyło się na niższe przychody rok do roku w tym okresie. Przyspieszenie przeglądów pozwoliło jednak na pełną dostępność floty w drugim kwartale 2016 r. Dzięki temu Enter Air wykonał więcej połączeń i zwiększył przychody w tym okresie. Pod koniec drugiego kwartału do floty dołączyły dwa kolejne samoloty Boeing 737-800. Tym samym Spółka ma już do dyspozycji 19 maszyn. Większe możliwości przewozowe znajdą odzwierciedlenie już w wynikach za trzeci kwartał 2016 r.
Po stronie kosztowej istotne dla uzyskanych wyników był spadek cen paliwa i usług obcych takich jak obsługa lotniskowa w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Koszty rodzajowe spadły w omawianym okresie o 9,6% do 267,3 mln zł.
W pierwszym półroczu 2016 r. o 100 mln zł wzrosły rzeczowe aktywa trwałe. Było to konsekwencją nabycia w leasingu zwrotnym samolotu Boeing 737-800 oraz samolotu Pilatus PC-12/45, który będzie służyć do przewozu załóg i części zamiennych.
Walne zgromadzenie akcjonariuszy zdecydowało 17 maja o wypłacie dywidendy z zysku za 2015 r. w wysokości 3,5 mln zł, czyli 20 gr na akcję. Dywidenda została wypłacona 9 czerwca 2016 r.
Perspektywy na cały 2016 r.
Spadek cen paliwa lotniczego pomimo zwiększenia skali działalności i większej liczby rejsów może przełożyć się na niższe przychody w całym roku, ale w związku z mechanizmami zawartymi w kontraktach z touroperatorami nie powinno mieć to wpływu na zyski i rentowność.
– Finalizujemy już rozmowy z klientami na temat siatki połączeń w sezonie lato 2017 i zima 2017/18. Nastroje na rynku są dobre i oczekujemy dalszego wzrostu liczby połączeń – komentuje Grzegorz Polaniecki.
Enter Air jest największą czarterową linią lotniczą działającą w Polsce i jednocześnie największym prywatnym przewoźnikiem lotniczym w naszym kraju. Grupa realizuje połączenia dla czołowych polskich i zagranicznych biur podróży latając w ponad 30 krajach od Islandii i Portugalii po Kenię. Flota Enter Air składa się z 19 samolotów Boeing 737. Przewoźnik posiada pięć stałych baz operacyjnych w Warszawie, Katowicach, Poznaniu, Wrocławiu i Paryżu oraz kilka baz sezonowych, m.in. w Londynie i Tel Awiwie.
Komentarze