Przejdź do treści
Źródło artykułu

Enter Air: 25 proc. wzrost przychodów, 64 mln zł straty netto w I kwartale 2024 r.

Lotniczy przewoźnik Enter Air zanotował w I kwartale 2024 r. 25 proc. wzrost przychodów w ujęciu rocznym - do 393 mln zł. Strata netto wyniosła 64,3 mln zł - poinformowała w środę spółka. Liczba operacji lotniczych wzrosła o 38 proc.

Enter Air miał też ujemny wynik operacyjny w wysokości 25,9 mln zł, a EBITDA Grupy wyniosła 4,5 mln zł w porównaniu do odpowiednio minus 13,2 mln zł i 49,4 mln zł rok wcześniej. Jak zaznaczył przewoźnik, na wyniki wpływ miały ujemne różnice kursowe, które wyniosły w I kw. 2024 r. minus 16,6 mln zł. Bez uwzględniania różnic kursowych Enter Air miał 21,1 mln zł EBITDA oraz 47,7 mln zł straty netto.

Przewoźnik podkreślił, że rynek lotów czarterowych związanych z turystycznymi wyjazdami zagranicznymi cechuje się bardzo dużą sezonowością. W trakcie sezonu letniego Grupa wykorzystuje całą posiadaną flotę, natomiast zimą wykorzystanie to spada o ok. 30 proc., w rezultacie wpływ na wyniki mają niższe w skali roku wpływy ze sprzedaży w okresie zimowym przy stałych kosztach amortyzacji oraz leasingu i jednoczesnym szczycie nakładów na obsługę techniczną w ramach przygotowań samolotów do nadchodzącego sezonu letniego.

Zgodnie z informacjami Enter Air, w 2024 r. planowane jest powiększenie floty o pięć samolotów, w tym cztery Boeingi 737 MAX 8. W sezonie letnim 2024 przewoźnik planuje wykonywać operacje z wykorzystaniem 43 samolotów: 31 własnych, czterech w tak zwanym wet-lease, czterech samolotów Chair Airlines i czterech Fly4.

Według członka zarządu Enter Air Grzegorza Polanieckiego, I kwartał to jak co roku przede wszystkim przygotowanie do sezonu letniego. "Aby w II kwartale przyjąć pięć samolotów musieliśmy zarządzić posiadanymi zasobami ludzkimi i operacyjnymi oraz skumulować przeglądy techniczne w IV kwartale ubiegłego oraz I kwartale tego roku. Wykonaliśmy w tym czasie wszystkie niezbędne przeglądy techniczne, a nowe kontrakty podpisane z kluczowymi touroperatorami na rynku polskim mają rekordowe wolumeny i wartości" - powiedział Polaniecki, cytowany w komunikacie spółki. Jak dodał, przewoźnik spodziewa się "kolejnego intensywnego sezonu letniego, do którego jest jak zawsze dobrze przygotowany".

Enter Air to największa prywatna linia lotnicza działająca w Polsce. Zgodnie z danymi Urzędu Lotnictwa Cywilnego, Enter Air przewiózł w 2023 r. na polskim rynku prawie 3,1 mln pasażerów. Przewoźnik świadczy usługi dla polskich i zagranicznych biur podróży, latając w ponad 30 krajach, od Islandii i Portugalii po Kenię i Wyspy Zielonego Przylądka. Linia posiada siedem stałych baz operacyjnych: w Warszawie, Katowicach, Poznaniu, Wrocławiu, Gdańsku, Paryżu i Zurychu oraz kilka baz sezonowych, m.in. w Londynie, Madrycie, Pradze i Tel Awiwie. Flota Enter Air składa się z 22 samolotów Boeing 737-800 i pięciu Boeingów 737 MAX 8. Enter Air jest także współwłaścicielem szwajcarskiej linii Chair Airlines, która posiada flotę czterech samolotów.(PAP)

wkr/ drag/

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony