EasyJet i Amadeus kontynuują długofalową współpracę
Przedłużenie kontraktu zapewnia biurom podróży korzystającym z rozwiązań Amadeus stały dostęp do szerokiej oferty easyJet, w tym dotyczącej podróży biznesowych
Warszawa, 24 sierpnia 2015 r.: Linie lotnicze easyJet i Amadeus ogłosiły przedłużenie długofalowego partnerstwa, zapewniającego użytkownikom rozwiązań technologicznych Amadeus stały dostęp do szerokiej oferty taryf przewoźnika.
Kontrakt wspiera strategię wzrostu easyJet, zakładającą rozwój w segmencie podróży służbowych i zapewnienie klientom łatwego dostępu do gamy produktów przyjaznych dla biznesu, takich jak taryfy Inclusive oraz Flexi. Współpraca easyJet i Amadeus trwa od 2007 r. W kolejnych latach easyJet został przewoźnikiem pilotującym innowacyjną funkcję „light ticketing”, pozwalającą biurom podróży rezerwować usługi easyJet w taki sam sposób, jak innych linii, podczas gdy przewoźnik łączył się z Amadeus w technologii XML.
easyJet będzie kontynuował sprzedaż swojej gamy produktów i miejsc z wykorzystaniem tej technologii. Amadeus na przestrzeni lat odegrał również znaczącą rolę we wspieraniu wzrostu rezerwacji easyJet poprzez swój system GDS. „easyJet był jedną z pierwszych niskokosztowych linii lotniczych, która udostępniła swoją ofertę biurom podróży w pośrednim kanale sprzedaży. Kontynuacja naszej współpracy z Amadeus jest dla nas kwestią priorytetową, przy jednoczesnym wykorzystaniu technologii „light ticketing” i kluczowych produktów, jak taryfy biznesowe. Około 20% pasażerów easyJet podróżuje w celach biznesowych, dlatego chcemy dalej realizować strategię rozpoczętą w 2010 r., zwiększającą nasze zorientowanie na ten segment rynku” – powiedział Anthony Drury, szef działu Biznes w easyJet.
Decius Valmorbida, wiceprezes ds. dystrybucji i marketingu w Amadeus, tak skomentował przedłużenie umowy: „easyJet i Amadeus osiągnęły znaczące sukcesy podczas dotychczasowej, 9-letniej współpracy i cieszymy się, że będziemy mieli szansę ją kontynuować. easyJet skorzystał z naszej szerokiej sieci partnerów biznesowych, w tym korporacji i biur podróży, oraz z naszego dotarcia rynkowego, rozwijając usługi w sektorze podróży biznesowych. Wspólnie wsparliśmy rozwój i wdrożenie nowych inicjatyw i innowacyjnych, unikalnych technologii. Branża turystyczna nieustannie ewoluuje, dlatego chętnie współpracujemy z partnerami, takimi jak easyJet, którzy myślą przyszłościowo”.
W siatce połączeń easyJet znajduje się ponad 100 popularnych kierunków. Oferta linii jest atrakcyjna dla klientów biznesowych ze względu na niskie taryfy, najwyższą w branży punktualność oraz przyjazną obsługę.
Amadeus współpracuje z ponad 90 niskokosztowymi i hybrydowymi przewoźnikami, oferując 80% wszystkich miejsc dostępnych na świecie w liniach tego typu. W pierwszej połowie 2016 r. rezerwacje w tym segmencie wzrosły w systemie Amadeus o 17% rok do roku.
Informacje o firmie Amadeus
Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych dla światowej branży turystycznej i lotniczej. Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi itd.), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (korporacje, jak i spółki zarządzające podróżami tzw. travel management companies).
Amadeus zatrudnia około 13 000 pracowników na całym świecie, w placówkach w Madrycie (siedziba główna firmy), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny) oraz w 71 lokalnych Organizacjach Handlowych Amadeus na całym świecie.
Spółka jest notowana na hiszpańskiej giełdzie pod symbolem „AMS.MC” oraz uwzględniona w indeksie giełdowym IBEX 35.
Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl. Informacje na temat branży turystycznej dostępne są na www.amadeus.com/blog
Komentarze