Przejdź do treści
Statek powietrzny medyczny nad miastem (fot. EASA)
Źródło artykułu

EASA: wyniki badania UE dotyczącego akceptacji mobilności powietrznej w miastach

Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego Unii Europejskiej (EASA) opublikowała wyniki pierwszego badania przeprowadzonego w Unii Europejskiej na temat miejskiej mobilności lotniczej, z których wynika, że ​​większość ankietowanych z zadowoleniem przyjmuje perspektywę usług takich jak taksówki powietrzne, karetki pogotowia i dostawy realizowane przez drony. Ale są też obawy dotyczące potencjalnych problemów, takich jak bezpieczeństwo, ochrona, hałas i wpływ na dziką przyrodę.

Urban Air Mobility to nowy system transportu lotniczego pasażerów i towarów w środowiskach miejskich i wokół nich. Jest to możliwe dzięki rozwojowi, takiemu jak udoskonalenie technologii akumulatorów i napędu elektrycznego do pionowego startu i lądowania. Oczekuje się, że zostanie wdrożony w Europie w ciągu trzech do pięciu lat, co umożliwi przyspieszenie i uczynienie mobilności miejskiej bardziej ekologiczną.

„W wyniku tego badania po raz pierwszy EASA i UE mają wgląd w opinię publiczną w Europie o tym zupełnie nowym rozwoju w dziedzinie lotnictwa” – powiedział dyrektor wykonawczy EASA Patrick Ky. „W przypadku EASA jako regulatora ta informacja jest kluczowa. Pozwoli nam to ustalić zasady i przepisy w tym obszarze w sposób zgodny z oczekiwaniami i percepcją obywateli”.

Kompleksowe badanie opierało się na badaniach ukierunkowanych, przeglądzie literatury, analizie rynku, ankietach i wywiadach. Internetowe badanie ilościowe objęło 4000 mieszkańców sześciu europejskich obszarów miejskich. Uzupełnieniem było ponad 40 wywiadów jakościowych, a także test symulacji hałasu.

Miasta wybrane do ankiety internetowej to Barcelona, ​​Budapeszt, Hamburg, Mediolan, Öresund (duńsko-szwedzki obszar transgraniczny) i Paryż, a do udzielenia odpowiedzi zaproszono co najmniej 600 osób z każdej lokalizacji. Miasta te zostały wybrane na podstawie standardowej analizy rynku, a odbiorców ankiety wybrano jako reprezentatywnych dla przekroju lokalnej populacji każdego miasta.

„Fakt, że wyniki były jednorodne w różnych miastach, jest dobrym punktem wyjścia, biorąc pod uwagę, że dążymy do stworzenia jednolitych reguł gry na szczeblu UE” – powiedział Ky.

Badanie wykazało, że 83% respondentów ma początkowo pozytywne nastawienie do UAM, a 71% jest gotowych wypróbować usługi UAM. Zdecydowane poparcie otrzymały opcje będące przedmiotem wspólnego zainteresowania, takie jak nagłe wypadki lub transport medyczny.

Więcej szczegółów na temat badania i jego wyników można znaleźć na stronie internetowej EASA (www.easa.europa.eu/UAM).

EASA wykorzysta wyniki badania do przygotowania oceny skutków i wniosku regulacyjnego dla miejskiej mobilności powietrznej w Europie w 2022 r.

Do pobrania:
Pełny raport – badanie społecznej akceptacji miejskiej mobilności powietrznej w Europie

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony