Unikanie wlotu w zastrzeżoną przestrzeń powietrzną - kampania EASA dla pilotów GA

Kampania społeczna EASA

Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) wraz z władzami lotniczymi krajów członkowskich UE uruchomiła kampanię informacyjną dla pilotów lotnictwa ogólnego w kwestii unikania wlotu w zastrzeżoną przestrzeń powietrzną. Przedsięwzięcie jest kierowane do pilotów GA i instruktorów lotniczych, jako, że w ciągu ostatnich 10 lat liczba przypadków tego typu stale wzrasta.

Kampania ma dotrzeć do europejskiej społeczności lotnictwa ogólnego (GA) za pośrednictwem stron internetowych, filmów i innych informacji opracowanych przez EASA, a także krajowe władze lotnicze z Wielkiej Brytanii, Finlandii i Belgii. Filmy mają charakter specyficzny dla danego kraju, podkreślając jednocześnie wspólne europejskie kwestie bezpieczeństwa, zasady i zalecenia dotyczące naruszenia przestrzeni powietrznej.

Poza wspomnianą kampanią, EASA inicjuje działania w zakresie promocji bezpieczeństwa i komunikacji, a jednym z nich jest nowa strona GA, która ma zostać uruchomiona już wkrótce. Jej zadaniem będzie zapewnienie społeczności GA możliwość kontaktu, dzielenia się spostrzeżeniami i wzajemnego informowania o różnych zagadnieniach związanych z lotnictwem ogólnym. Dodatkowo, Agencja na swojej stronie internetowej prezentuje cykl "Sunny Swift" (dostępny w kilku wersjach językowych), który opowiada o trudnych sytuacjach podczas lotu, ale też przybliża potencjalne rozwiązania problemów.

Więcej informacji na ten temat dostępnych jest tutaj (LINK)



Zapraszamy również do zapoznania się z poniższymi załącznikami:

Avoiding Airspace Infringement, reduce your risk of a mid air collision!


Introducing Sunny Swift ...


Źródło: EASA
comments powered by Disqus