Przejdź do treści
Źródło artykułu

Turecki prototyp z PZL Mielec

Sikorsky zaakceptował powstały w zakładach PZL Mielec prototyp śmigłowca S-70i budowanego na zamówienie tureckiego programu TUHP (Turkish Utility Helicopter Program). W przyszłym roku maszyna trafi do Turcji, zlecenie tamtejszych służb bezpieczeństwa opiewa na 109 śmigłowców tego typu.

Charakterystycznym elementem umowy pomiędzy tureckim resortem obrony a Turkish Aerospace Industries (TAI) jest montaż końcowy maszyn w fabryce pod Ankarą. Pierwszy seryjny śmigłowiec trafić ma do użytkownika w 2021 roku. Przeniesienie produkcji oraz wymóg, aby zamówienie tureckie oznaczało przynajmniej podobne co do rozmiarów zlecenia eksportowe, miały być istotnymi warunkami postawionymi przez władze Turcji, a o czym media również pisały. Negocjacje trwały latami, a formalnie umowę podpisano 21 lutego 2014 roku. Nikt także nie mówi, że 109 TUHP wyczerpuje w wiekszym stopniu chłonność na śmigłowce tureckich struktur państwowych. W umowie mowa o opcjonalnym zakupie kolejnych 191 maszyn.

TUHP powstaje pod wymogi odbiorcy, awionikę zabudowuje zarówno turecki Aselsan jak i Sikorsky. PZL Mielec zmienił także standardową kompletację S-70i dodając wciągarkę, hak do podwieszeń, wewnętrzny dodatkowy zbiornik paliwa, instalację przeciwoblodzeniową, hamulec zatrzymania wirnika oraz zintegrowany system zarządzania sprawnością śmigłowca. W ciągu najbliższych dwóch lat PZL Mielec zbuduje pięć struktur, które TAI zabuduje w śmigłowcach z własnego kontraktu.

Czytaj całość artykułu na stronie www.dziennikzbrojny.pl

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony