Przejdź do treści
Źródło artykułu

Nucleon 4 – nowe skrzydło

Sezon paralotniowy już rozpoczęty. A tymczasem firma Dudek Paragliders poinformowała o opracowaniu nowego skrzydła – Nucleon 4.

Nucleon 4 to klasyczne skrzydło do latania z napędem. Cechuje go solidna samostateczność, bardzo łatwy start, przyjemne sterowanie, dobra ekonomia oraz zwrotność idealnie dopasowana do linii skrzydeł rekreacyjno-przelotowych i sportowych.

Rodowód Nucleona 4 wywodzi się w prostej linii z pierwszych konstrukcji samostatecznych, jakie pojawiły się na świecie - Trapera, Actiona, potem ReActiona. Ich kontynuacją było kilka wcieleń Nucleona, aż do obecnego – czwartego. Producenci szczególnie skupili się na połączeniu odporności na boczne wychylenia Nucleona WRC ze zwinnością i przyjemnym handlingiem Nucleona XX. Dołożyli do tego także bezkompromisową stabilność Reportaira. Dodatkowo udało się zwiększyć prędkość, nośność, i sprawić, że Nucleon 4 jest lżejszy od wszystkich swych poprzedników.

Nucleon 4 został zaprojektowany dla średnio zaawansowanych pilotów, którzy już solidnie opanowali sztukę latania na skrzydłach samostatecznych i znają ich specyficzne cechy. Jedną z nich jest unikalna stabilność w turbulencjach, a jedynym warunkiem zapewnienia sobie tego legendarnego, samostatecznego bezpieczeństwa jest 'wciśnięcie gazu', a więc odpuszczenie trymerów i sterówek z opcjonalnym wciśnięciem przyspieszacza, który może być używany w każdej konfiguracji trymerów.

Bardzo łatwy start, komfortowe sterowanie i przyjemne wypłaszczenie przy lądowaniu to standard w naszych konstrukcjach, jednak w Nucleonie 4 został on jeszcze podwyższony. firma Dudek Paragliders poprawiła też ekonomię lotu.

Spektrum docelowych zastosowań jest szerokie, od latania rekreacyjnego, przelotowego, aż do klasycznych zawodów paramotorowych.


W skrzydle Nucleon 4 zastosowane zostały zestawy kolorów – Trzy Nastroje (Three Moods)
– Harmony, Energy, Passion.

W Nucleonie 4 zastosowano nowy profil aerodynamiczny. Konstrukcja jest wykonana w technologii Flexi Edge (FET), która zapewnia lepszą aerodynamikę i sztywność krawędzi natarcia. Dodatkowo pomiędzy celami stosowane są podwójne wzmocnienia (LE2R). Usztywniające rdzenie i inne wzmocnienia wraz ze specyficznym kształtem krawędzi natarcia (shark nose) zapewniają utrzymanie wysokiego ciśnienia wewnątrz skrzydła w pełnym zakresie prędkości.

Ulepszone mechanizmy taśm nośnych sprawiają, że są one intuicyjne w użyciu, pozwalają używać speed systemu w całym zakresie pracy trymerów, komfortowo korygować kierunek lotu systemem 2D/TST i wygaszać efekt odśmigłowy automatycznym systemem TEA.

Odpowiednio dobrana progresja alternatywnego systemu sterowania 2D pozwala prowadzić skrzydło pewnie i bez wysiłku, co jest szczególnie ważne przy wyższych prędkościach lotu.

Nucleon 4 nie posiada systemu Power Attack, nie ma też możliwości jego montażu.

Więcej informacji na stronie www.dudek.eu

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony