Przejdź do treści
Źródło artykułu

Nowe wersje Zakospeeda i Marlina

Firma Dudek Paragliders poinformowała o wprowadzeniu zmodyfikowanych wersji skrzydeł specjalnego przeznaczenia – ZakoSpeed 2 oraz Marlin 2.

Oba skrzydła zostały od nowa zaprojektowane z użyciem najnowszych materiałów i technologii. Zmieniły też zupełnie swój wygląd otrzymując aktualną kolorystykę Trzech Nastrojów (Energy, Harmony, Passion).

ZakoSpeed 2

ZakoSpeed 2 jest odpowiedzią firmy Dudek Paragliders na zapotrzebowanie nowych dyscyplin sportu: speedridingu i speedflyingu, oraz do naziemnych treningów stawiania paralotni (ground handling).

Nie jest to paralotnia w klasycznym znaczeniu tego słowa i w związku z tym ZakoSpeed 2 nie powinien być wykorzystywany do latania, ani też do wykonywania akrobacji w powietrzu.

Speedriding to zjazdy na nartach (lub snowboardzie) z wykorzystaniem skrzydła o zredukowanych osiągach, które jest w stanie od czasu do czasu unieść narciarza na krótko w górę, pozwalając mu wykonać "księżycowe skoki". Gdy narciarz przypnie się do skrzydła o lepszych osiągach, będzie odrywał się od ziemi na sporo dłużej. W efekcie podczas "zjazdu" ma spore szanse spędzić więcej czasu w powietrzu niż na śniegu – to już jest speedflying.

ZakoSpeed 2 jest skrzydłem uniwersalnym, plasującym się na granicy obu tych dyscyplin, jednak ze względu na dobrą doskonałość, częściej znajdzie zastosowanie w speedflyingu. Więcej o skrzydle ZakoSpeed 2 TUTAJ.

Marlin 2

Marlin 2 to skrzydło służące wyłącznie do naziemnych treningów stawiania skrzydła (ground handling). Nie jest to skrzydło do latania ani do wykonywania jakichkolwiek akrobacji w powietrzu.

Dzięki małej powierzchni Marlin 2 zachowuje wyjątkową stabilność przy silnych podmuchach termicznych, dzięki czemu podczas nauki stawiania skrzydła w porywistym wietrze nie potrzeba asekuracji ze strony drugiej osoby. Można odbywać treningi przy wietrze nawet do 12m/s – zwiększa to efektywność wykorzystania czasu na naukę startów o około 30%.

Zachowanie skrzydła Marlin 2 nie odbiega znacząco od standardowych skrzydeł do latania. Dzięki zastosowaniu profilu zapewniającego skrzydłu nieznaczny efekt samostateczności, skrzydło nie ma tendencji do wyprzedzania pilota podczas nauki startu w silnym wietrze. Układ taśm i olinowania jest identyczny jak w skrzydłach przeznaczonych do latania, co pozwala na wyrobienie prawidłowych odruchów.

Zachowanie Marlina 2 podczas stawiania wymaga od uczniów dużej uwagi i opanowania odruchów, dzięki czemu bardzo dobrze radzą sobie później z obsługą skrzydeł przeznaczonych do latania. Więcej o skrzydle Marlin 2 TUTAJ.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony