Przejdź do treści
Nowe Nemo XX (fot. dudek.eu)
Źródło artykułu

Nowe Nemo XX

Najnowszy model Nemo jest już dostępny! Nemo jest pierwszym skrzydłem z jubileuszowej serii XX (w przyszłym roku obchodzimy 20 lecie firmy). Dobre osiągi w klasie EN/LTF A zadowolą nie tylko nowicjuszy, ale także wielu pilotów latających rekreacyjnie na co dzień.

Nemo XX jest certyfikowanym rekreacyjnym skrzydłem klasy EN A o nowoczesnej konstrukcji, dobrych osiągach i dużym bezpieczeństwie. Od poprzedniego modelu Nemo różni się lepszą doskonałością, zwrotnością i jeszcze łatwiejszym startem. Przeznaczone jest dla pilotów zaczynających swą przygodę z paralotniarstwem. Nadaje się do szkolenia, holowania za wyciągarką, a nawet do latania z napędem.

Trójrzędowa czasza z rdzeniami usztywniającymi (Dudek FlexiEdge technology) wykorzystuje najnowsze doświadczenia zdobyte podczas projektowania i testowania trójrzędowych i dwurzędowych prototypów skrzydeł sportowych. Wzmocnienia wewnętrzne, rdzenie strukturalne i mini-żebra wiernie odwzorowują i stabilizują nośny profil. Trójrzędowe olinowanie o mniejszych oporach zwiększa efektywność lotu. Mini żebra na krawędzi spływu pozwalają ją wysmuklić i zmniejszyć baloning, co poprawia opływ. Wszystkie te rozwiązania sprawiają, że skrzydło ma wyjątkowe w swojej klasie osiągi, spełniając zarazem surowe wymogi bezpieczeństwa klasy EN-A (tzw. górne A).

Projektując Nemo XX wiele pracy włożyliśmy w zapewnienie bezpieczeństwa lotu, efektywnego sterowania, prostoty użytkowania, dobrych osiągów i atrakcyjnego wyglądu. W wielu prototypach poprzedzających ostateczną wersję Nemo XX przetestowaliśmy różne profile, obrysy i ugięcia płata pod względem ich stateczności, odporności na turbulencje w różnych konfiguracjach lotu a dodatkowo, wyselekcjonowany profil został przebadany i zoptymalizowany za pomocą specjalnego oprogramowania do badania dynamiki płynów CFD (Computational Fluid Dynamics).

Zaawansowane oprogramowanie w połączeniu z doświadczeniem konstruktorskim Piotra Dudka, pozwoliły stworzyć skrzydło o doskonale ustabilizowanej bryle, idealnie dopasowane do oczekiwań pilotów w tej klasie skrzydeł.

Serie skrzydeł XX to nie są liftingowane wersje typu „specjal editio” - to zupełnie nowe konstrukcje starannie zaprojektowane z wykorzystaniem najnowszych technologii i rozwiązań. Jednym z tych rozwiązań jest Shark-nose - specjalny kształt przedniej części profilu, pozwalający uzyskać większy przedział prędkości, oraz wzrost ciśnienia wewnętrznego czaszy w całym zakresie kątów natarcia. Dla pilota oznacza to bardziej wszechstronne i bezpieczniejsze skrzydło.

Paralotnie z serii XX posiadają starannie zaprojektowane przez Włodka Bykowskiego kolorystyki oznaczane kolorami Ziemi, Wody, Ognia i Powietrza (Earth, Water, Fire i Air). Już niebawem rozpoczniemy produkcję Orki XX, FreeWaya XX...

Więcej informacji na stronie: www.dudek.eu

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony