Przejdź do treści
M-28 B/PT Glass Cockpit, fot. Andrzej Rak (epmlspotters.pl)

Glass Cockpity w komplecie

Załoga z 8 Bazy Lotnictwa Transportowego przyprowadziła 28 stycznia z lotniska w Mielcu na lotnisko Kraków-Balice ostatni, ósmy z zamówionych samolotów M-28 B/PT Glass Cockpit z cyfrową awioniką.

Dostawa maszyny jest częścią szerszego resortowego programu uzbrojenia, należącego do grupy 14 programów modernizacyjnych prowadzonych przez specjalistów z Inspektoratu Uzbrojenia. Właśnie ten program skutkował zawarciem w 2008 roku kontraktu na dostawę samolotów M-28 B/PT Glass Cockpit.

Najnowszy samolot o numerze 0225 różni się od wcześniej dostarczonej siódemki systemem odladzania. W związku z tym załogi z 8. BLTr. musiały odbyć szkolenie z użytkowania nowego systemu. Nowa maszyna, podobnie jak pozostałe, będzie wykorzystywana do szkolenia pilotów oraz zadań operacyjnych, w tym zrzutu skoczków spadochronowych.

Dostawa ostatniego M-28 nie kończy realizacji umowy, gdyż w jej ramach Siły Powietrzne otrzymają także kompleksowy symulator lotu M-28, umożliwiający szkolenie załóg na samolotach III i IV serii. Symulator ten zainstalowany zostanie w Dęblinie.

Tekst: kpt. Maciej Nojek

FacebookTwitterWykop

Nasze strony