Przejdź do treści
Źródło artykułu

Zaproszenie do udziału w europejskim badaniu dotyczącym naruszeń przestrzeni i zagrożeniom związanym ze zderzeniami w powietrzu

Na niebie jest ciasno i będzie ciaśniej. Do tego liczba informacji niezbędna do należytego przygotowania się do lotu jest ogromna. Problem został już dawno dostrzeżony, lecz podejmowane globalne działania do rozwiązania zagadnienia nie są współmierne z rosnącą liczbą problemów. Znalezienie uniwersalnego, niedrogiego zgodnego z przepisami rozwiązania jest zadaniem wybitnie trudnym.

Dlatego w poszukiwaniu dobrych rozwiązań, wspólnie z Służbą Informacji Powietrznej FIS pragniemy zaprosić wszystkich pilotów do udziału w badaniu zorganizowanym przez Europejską Agencją Bezpieczeństwa Lotniczego EASA. Michał Słojewski, szef polskiego FIS-u osobiście zwraca się za pomocą naszego portalu do wszystkich pilotów GA o wypełnienie tej ankiety.


Przyjmowanie kwestionariuszy zostało zakończone 28 lutego.


Ankieta dotyczy środków bezpieczeństwa przydatnych w zapobieganiu naruszeniom przestrzeni powietrznej i zderzeniom w powietrzu z komercyjnymi statkami powietrznymi w kontrolowanych i wydzielonych strukturach przestrzeni powietrznej. Ankieta dedykowana jest dla wszystkich rekreacyjnych pilotów General Aviation.

Link do ankiety: https://goo.gl/forms/QPFYkmV251n1WWVf1  (Uwaga nowy link!)

Kwestionariusz dotyczy wyposażenia Waszych statków powietrznych, technologii nawigacyjnych i dobrych praktyk przed, podczas i po lotach VFR.

Wypełnienie anonimowej ankiety zajmie Wam maksymalnie 5 minut. Na Wasze głosy EASA czeka do 28 lutego 2018r.

Twoje odpowiedzi pomogą w stworzeniu europejskiej kampanii na rzecz bezpieczeństwa lotniczego.

Ankieta została stworzona na podstawie europejskiego programu bezpieczeństwa dla lotnictwa na lata 2017-2021 EPAS 2017 Safety Promotion Task (SPT).089 “European Safety Promotion on Mid-air collisions and airspace infringement”.

Dane osobowe (tożsamość elektroniczna) nie są rejestrowane, a zebrane dane służą jedynie do celów statystycznych.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony