Przejdź do treści
Źródło artykułu

Załogi Lotniczego Pogotowia Ratunkowego nieustannie niosą pomoc

Trzeci tydzień kwietnia to był bardzo pracowity czas dla załóg Lotniczego Pogotowia Ratunkowego.

Tylko w minionym tygodniu 21 śmigłowców LPR wykonało 154 loty do wypadków, zachorowań oraz transportów międzyszpitalnych, z czego najwięcej ponownie należało do załogi "Ratownika13" z Wrocławia.

Do zadań jak zawsze włączana jest załoga Piaggio P180 Avanti. W ubiegłym tygodniu załoga tego samoloty wykonała 3 wyloty (transport międzyszpitalny). Załogi Samolotowego Zespołu Transportowego pozostają w całodobowej gotowości. Najczęściej niosą one pomoc osobom, których leczenie musi być kontynuowane w odległym miejscu, a stan zdrowia nie pozwala na długi transport drogą lądową. Oparzenia ciała stanowią częsty powód dysponowania.

W sumie, w minionym tygodniu, wszystkie statki powietrzne LPR wykonały 157 lotów. Powyższa statystyka nie obejmuje lotów odwołanych, niewykonanych, szkoleniowych i technicznych.

Jak wiadomo załogi LPR latają by ratować. A żeby to było możliwe niezbędna jest sprawność techniczna wszystkich statków powietrznych. O nią, także w okresie trwającej epidemii, nieustannie dbają Pracownicy Organizacji Obsługowej (PART 145). Organizację Obsługową LPR tworzą: Dział Inżynieringu, SOT Warszawa-Okęcie, SOT Warszawa-Babice, SOT Szczecin, Dział Logistyki Technicznej, Magazyn Techniczny i Narzędziownia.

 

Obsługa techniczna jest niezbędnym elementem zapewniającym bezpieczeństwo misji. Odpowiadają za nią Pracownicy Stacji Obsługi Technicznych LPR. Rozróżniamy obsługi (planowe) hangarowe:
• intermediate – obsługa po 500 godzinach lotu (FH) lub 12 miesiącach eksploatacji kalendarzowej (w zależności, co nastąpi pierwsze),
• periodical – obsługa po 1000 godzin lotu (FH) lub 36 miesiącach eksploatacji kalendarzowej (w zależności, co nastąpi pierwsze).

 

Po obsłudze technicznej odbywa się lot próbny, którego zakres zawsze ustalany jest indywidualnie w zależności od tego, jakie prace zostały przeprowadzone.


Lot próbny kontrolny po obsłudze technicznej (fot. Lotnicze Pogotowie Ratunkowe)

Również zapewnienie ciągłości operacyjnej (zdolności do wykonywania lotów) jest priorytetem Lotniczego Pogotowia Ratunkowego. Loty szkoleniowe oraz szkolenia niezbędne dla zachowania uprawnień załóg odbywają się bez zakłóceń przy zachowaniu wszystkich zasad bezpieczeństwa.

Ciężka praca załóg LPR, w tym w trakcie epidemii, jest doceniana. Niedawno Marka Bosch Home przy udziale BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego postanowiła pomóc Lotniczemu Pogotowiu Ratunkowemu przekazując 22 komplety super pralek i suszarek do wszystkich baz HEMS.

Dla nas to naprawdę duża i realna pomoc. Dzięki otrzymanemu wsparciu zachowywanie standardów higieny (a uwierzcie, mamy co prać!) w walce z COVID-19 będzie znacznie łatwiejsze – mówią członkowe załóg LPR.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony