Przejdź do treści
Separacja międzykanałowa 8,33KHz w paśmie lotniczym. Wyniki ankiety.
Źródło artykułu

Wyniki ankiety dotyczącej wdrożenia obowiązkowej separacji międzykanałowej 8,33 kHz

Od 31 grudnia 2017 r. wszystkie europejskie samoloty korzystające z przestrzeni powietrznej Starego Kontynentu mają być wyposażone w radia posiadające separację międzykanałową 8,33 kHz.

Ale o co właściwie chodzi?
W Europie wyczerpują się już możliwości zwiększania wykorzystania częstotliwości VHF, czego główną przyczyną jest wzrastają liczba komercyjnych operacji lotniczych. Obszary, w których częstotliwość jest stosowana muszą być oddzielone, aby uniknąć zakłóceń. Przykładowo, radiowy horyzont dwóch samolotów lecących na FL360 wynosi ok. 860 km, więc pojedynczy górny sektor trasowy może obejmować częstotliwość na obszarze rozciągającym się np. z Calais do Nicei lub od Brestu do Renu we Francji.


Kwestia częstotliwości nie jest problemem dla lekkich samolotów i małych lotnisk, ale to właśnie one będą musiały ponieść główny koszt wprowadzenia odstępu międzykanałowego 8.33 kHz. W trakcie prowadzonych konsultacji była o tym niejednokrotnie informowana Eurocontrol, jednak przepisy i tak zostały wprowadzone w życie.

Czytaj więcej: Ankieta dotycząca wdrożenia separacji międzykanałowej 8,33 kHz poniżej FL 195 do 31.12.2017

W ankiecie oddano 160 poprawnych głosów.

Dane do ankiety zbieraliśmy w dniach 12.02 - 20.02.2016r.


 

Według ankiety:
Wszyscy piloci śmigłowców słyszeli o obowiązku zmiany
Wszyscy piloci ultralajtów słyszeli o obowiązku zmiany
Wszyscy piloci balonów słyszeli o obowiązku zmiany

Wszystkim którzy wzięli udział w ankiecie, bardzo dziękujemy. Wyniki zostaną przekazane również do IAOPA celem porównania.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony