Przejdź do treści
Źródło artykułu

VIII Forum Bezpiecznego Latania. Część III: "...if unable to comply, advise ATC"

25 września, na lotnisku Warszawa Babice, portal dlapilota.pl wraz z Krajowym Towarzystwem Lotniczym AOPA Poland i szkołą Unitedsky, zorganizowali VIII edycję Forum Bezpiecznego Latania (FBL). Tematem spotkania były loty VFR w przestrzeni kontrolowanej. Forum poprowadzili: Kontroler z EPWA oraz Marcin Sekita z EPMO.

FBL zostało zarejestrowane i dzisiaj mamy ogromną przyjemność zaprezentować Państwu nagrany materiał. Zapraszamy do wysłuchania trzeciej i ostatniej części, pt.: „… if unable to comply, advise ATC”.

Marcin Sekita, prezentuje punkt widzenia kontrolerów na loty VFR w przestrzeni kontrolowanej, posiłkując się doświadczeniami z lotnisk Warszawa Okęcie (EPWA) i Modlin (EPMO).

Opowiada o obowiązkach kontrolerów i pilotów w przestrzeni klasy D. Wymienia podstawowe (częste) błędy pilotów i werbalizuje zbiór podstawowych zaleceń, których stosowanie podniesie bezpieczeństwo i wygodę latania.

W trakcie Forum, posiłkuje się dwoma przypadkami „z życia” (nie oceniając ich), w których następowało: naruszenie przestrzeni kontrolowanej, piloci stosowali nieprawidłowe meldunki pozycyjne i nie przestrzegali instrukcji ATC.

Na koniec, kontroler Marcin Sekita wypracowuje zbiór wniosków i zaleceń. A jakich? Obejrzyj materiał video…

Kolejna edycja Forum pt."Blaski i cienie przestrzeni G, czyli FIS-owcy o pilotach" odbędzie się w ostatni czwartek listopada (27.11.2014). Kliknij aby uzyskać więcej informacji.


O autorze prezentacji:

Marcin Sekita
W PAŻP od października 1998. Licencję TWR Warszawa zdobył w styczniu 2002 roku. Od marca 2011 roku, instruktor OJTI (On-the-Job Training Instructor). W kwietniu 2013 uzyskał uprawnienie na TWR Modlin. W kwietniu 2013 odbył kurs "ATM Occurrence Investigation And Analysis" w ośrodku IANS w Luksemburgu, a następnie rozpoczął współpracę z Zespołem Inspektorów w Biurze Zarządzania Bezpieczeństwem i Jakości Usług PAŻP (dział, w którym pracują inspektorzy analizujący incydenty w ruchu lotniczym z ramienia PAŻP).

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony