Przeoczone konsultacje w sprawie przestrzeni powietrznej lotniska EPRA
Po opracowaniu wstępnego projektu zmian, Polska Agencja Żeglugi Powietrznej przeprowadziła konsultacje społeczne w zakresie planowanych do wdrożenia zmian w związku z utworzeniem nowego cywilnego Portu Lotniczego Radom. Jest to projekt reorganizacji struktur przestrzeni powietrznej w rejonie lotniska Radom-Sadków.
Celem przedmiotowej zmiany jest umożliwienie wykonywania cywilnych operacji lotniczych IFR do/z lotniska EPRA w przestrzeni kontrolowanej poprzez utworzenie CTR i TMA Radom w granicach zabezpieczających nowe instrumentalne procedury podejścia do lądowania i procedury SID/STAR.
Lotnisko EPRA będzie współużytkowane przez wojsko oraz przez cywilny port lotniczy. Cywilna służba kontroli ruchu lotniczego (TWR Radom) zapewniająca proceduralną służbę kontroli lotniska i zbliżania będzie zapewniana tylko w godzinach planowanych operacji cywilnych a/c komunikacyjnych. W trakcie trwania lotów wojskowych służbę kontroli ruchu lotniczego będzie zapewniał organ wojskowy w aktywnym MATZ Radom. Natomiast poza godzinami pracy cywilnej służby TWR Radom oraz w przypadku zakończenia wykonywania lotów wojskowych będzie dostępna lotniskowa służba informacji powietrznej – AFIS Radom w aktywnym ATZ Radom o granicach poziomy ch tożsamych z CTR EPRA i do wysokości 3500ft.
W związku z utworzeniem CTR / TMA Radom zaistniała konieczność nieznacznej modyfikacji segmentu TMA Warszawa. Dodatkowo w celu zabezpieczenia operacji ARR/DEP do EPRA z kierunku zachodniego konieczne jest zmodyfikowanie granicy CTA01 (powyżej FL095).
Informujemy, iż PAŻP zakończył proces konsultacji już 9 czerwca nie uzyskując do tego czasu sugestii ani propozycji zmian do projektu. Informacja na ten temat była dostępna jedynie na stronie Agencji, a według oświadczenia jej przedstawiciela, portal dlapilota.pl o konsultacjach nie został wcześniej poinformowany na skutek przeoczenia. Podkreślamy, że nie ma obowiązku informowania przez PAŻP, portalu dlapilota.pl o planowanych zmianach. Było to jednak do tej pory dobrą praktyką...
Poniższe dane publikujemy jedynie informacyjnie i celem zapoznania się z nimi przez środowisko lotnicze.
Pełny tekst zakończonych już konsultacji dotyczących TMA Radom dostępny jest tutaj
Komentarze