Pracowity tydzień załóg Lotniczego Pogotowia Ratunkowego

EC-135 Lotniczego Pogotowia Ratunkowego w Beskidach (fot. GOPR Beskidy)

W ostatnim tygodniu lutego załogi Lotniczego Pogotowia Ratunkowego niezmiennie niosły pomoc poszkodowanym m.in. w wypadkach drogowych, poparzonym dzieciom, osobie przygniecionej przez gałąź. Weekendowe misje obfitowały w loty na stoki narciarskie. Jedna z takich misji była na stoku Skrzyczne 1257mnpm, gdzie doszło do nietypowego spotkania: "Ratownik4" z Katowic wraz z GOPR Beskidy, 6. batalionem powietrznodesantowym i Policją udzielali pomocy poszkodowanemu, który w wyniku wypadku złamał kość udową.

Tylko w ubiegłym tygodniu 21 śmigłowców LPR wykonało 185 lotów do wypadków, zachorowań oraz transportów międzyszpitalnych, z czego najwięcej należało w minionym tygodniu do załogi "Ratownika13" z Wrocławia – 18 lotów. Druga pod względem ilości lotów była załoga "Ratownika23" z Opola, która wykonała 14 lotów. Trzeci wynik pod względem liczby udzielonych pomocy należy do załóg "Ratownika2" z Bydgoszczy oraz "Ratownika6" z Krakowa – obie wykonały po 12 lotów.

Do zadań jak zawsze włączana jest załoga Piaggio P180 Avanti. W ubiegłym tygodniu załogi tych samoloty wykonały dziewięć wylotów (transport międzyszpitalny). Załogi Samolotowego Zespołu Transportowego pozostają w całodobowej gotowości.

W sumie, w minionym tygodniu, wszystkie statki powietrzne LPR wykonały 194 loty. W porównaniu z poprzedzającym tygodniem liczba interwencji wzrosła o 57. Powyższa statystyka nie obejmuje lotów odwołanych, niewykonanych, szkoleniowych i technicznych.

Doskonała praca załóg LPR jest dostrzegana i doceniana za granicą. W dniu 3 marca br. Lotnicze Pogotowie Ratunkowe gościło przedstawicieli Ministerstwa Ochrony Zdrowia Ukrainy oraz Narodowej Policji Ukrainy, którzy są odpowiedzialni za stworzenie Śmigłowcowej Służby Ratownictwa Medycznego na Ukrainie. Ma to związek z podjęciem przez władze ukraińskie działań uruchamiających projekt pn. „Wspólna przestrzeń Lotniczo-Lekarska Ukrainy”.

Celem wizyty było przybliżenie i przedstawienie modelu organizacyjnego oraz funkcjonalnego Lotniczego Pogotowia Ratunkowego, z uwzględnieniem charakterystyki obszarów: operacyjnego, technicznego, szkoleniowego, medycznego, systemu bezpieczeństwa i nadzoru nad jakością, przedstawienie w wymiarze praktycznym standardowej bazy HEMS, Stacji Obsługi Technicznej, Ośrodka Szkolenia wraz z symulatorem oraz Centrum Operacyjnego LPR. Powyższe ma wprost ułatwić i przyspieszyć proces tworzenia struktur Lotniczego Pogotowia Ratunkowego na Ukrainie.

W przyszłości rozważa się również uruchomienie programu szkolenia przez polską stronę.

Źródło: dlapilota
comments powered by Disqus