Przejdź do treści
Źródło artykułu

Porady instruktorów: Jesienią bądź profesjonalny

Przypominamy artykuł opublikowany w Przeglądzie Lotniczym 10/2008 o niebezpieczeństwach związanych z lataniem w jesiennej aurze. Czytając wypowiedzi doświadczonych pilotów, ma się wrażenie, jakby osobiście doświadczyli zagrożeń związanych z nagłą, i pogarszającą się zmianą warunków atmosferycznych.

Dla przypomnienia, lecz z uwagą, że nie przesądzamy o przyczynach, w dwóch katastrofach z 2009 roku w których zginęli Lech Szutowski (15 grudnia) oraz Andrzej Wojewódzki (31 stycznia) towarzyszyły trudne warunki pogodowe. W tragicznym w skutkach wodowaniu Cessny na Wiśle we wrześniu w której zginął pilot, Państwowa Komisja Badań Wypadków Lotniczych stwierdziła jako przyczynę katastrofy oblodzenie gaźnika...

Przypis redakcji
Aby potwierdzić, że przypadki o których mówią doświadczeni instruktorzy są realnym zagrożeniem, przywołujemy kilka raportów PKBWL w których stwierdzono oblodzenie gaźnika. Warto się z nimi zapoznać....

Oblodzenie gaźnika wymuszające awaryjne lądowanie samolotu Cessna 150M SP-FKL i kolizja płatowca z ogrodzeniem pasa startowego 136/11
Lądowanie awaryjne i kapotaż samolotu Cessna F150L SP-AAN w wyniku oblodzenia gaźnika 402/07
Lądowanie zapobiegawcze pilota paralotni z napędem NemoMoto L-27 przy zmniejszonej widzialności powodujące zerwanie linii energetycznej 950/09
Uderzenie samolotu Cessna 150M SP-FKL w metalowe ogrodzenie pasa startowego podczas lądowania awaryjnego 136/11
Lądowanie zapobiegawcze samolotu Socata Morane MS-880B SP-CEL spowodowane oblodzeniem silnika 516/07
Lądowanie awaryjne samolotu PZL-110 Koliber SP-ARM spowodowane spadkiem mocy silnika 199/03
Awaryjne lądowanie samolotu Cessna 150 SP-KIB wymuszone spadkiem mocy silnika 191/03
Awaryjne wodowanie na Wiśle i utonięcie ucznia-pilota samolotu Cessna 150M SP-KCP 400/07

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony