Po pierwszym walnym LAF RP...

I Walne Zebranie LAF RP, fot. Zbigniew Kędziora

15 stycznia, w Obornikach Wlkp. Odbyło się pierwsze Walne Zebranie Lotniczej Amatorskiej Federacji RP. W spotkaniu uczestniczyło blisko 100 osób. Po zakończeniu, spotkania Prezes Wiesław Filosek Powiedział: “To spotkanie i liczba przybyłych gości są dowodem, że nasze starania nie idą na marne. Niezwykle przyjazna atmosfera, twórczy charakter spotkania dają nam energię aby działać dalej. Jesteśmy bardzo zadowoleni i zmotywowani. W trakcie zebrania, do Federacji przystąpiło kolejne 7 osób oraz jedno stowarzyszenie. Dwa stowarzyszenia z Polski, poważnie rozpatrują przystąpienie do Federacji. To wszystko jest to dla nas niezwykle motywujące”.

Obecnie LAF zrzesza 9 Stowarzyszeń i ponad 85 członków, fizycznych. W trakcie zebrania przegłosowano wysokość składki która będzie wynosić 10 zł miesięcznie. Głosowaniu towarzyszyło wiele emocji, bowiem większość członków Federacji głosowała za większą stawką. Wielokrotnie pojawiały się głośno artykułowane opinie, że jeśli Stowarzyszenie nie będzie miało pieniędzy na bieżącą działalność, nie będzie skuteczne.

Przegłosowano również zmianę Statutu Federacji. Do tej pory, wszyscy członkowie fizyczni (indywidualni) mieli jeden głos, podobnie jak każde stowarzyszanie w sensie osoby prawnej. Obecnie każdy członek indywidualny płacący składkę ma jeden głos i każde stowarzyszenie sfederowane w organizację ma tyle głosów ilu członków z danej organizacji płaci na LAF.

Przybyły na zebranie członek Federacji broker ubezpieczeniowy, poinformował o specjalnie wynegocjowanych dla członków LAF składce ubezpieczeniowej OC. Członkowie LAF będą płacić za samoloty w kategorii specjalnej 1200 PLN rocznie za składkę OC (przedtem około 1500) a za motolotnie 800 PLN (wcześniej około 1000). Różnica w składce wystarczy na roczne składki dla Federacji.

Podczas dyskusji skupiono się nad tematem powrotu do “Ustawy wyłączającej” funkcjonującej do 2002 roku, a umożliwiającej wyciągnięcie spod nadzoru Państwowego wybrane statki powietrzne.

W zebraniu, wzięli również udział: przedstawiciel Aeroklubu Polskiego, przewodniczący komisji mikrolotowej, najstarszy polscy instruktorzy motolotniowi jak również instruktorzy i piloci z uprawnieniami czeskimi.

Kolejne, robocze Walne zebranie planowane jest latem bieżącego roku i prawdopodobnie odbędzie się podczas którejś z imprez lotniczych. Walne zakończyło się po godzinie dziewiętnastej.

Źródło: dlapilota
comments powered by Disqus

Komentarze

Po przeczytaniu relacji z walnego zebrania LAF nasuwają sie pytania:
1. Kto wybrał Zarząd przed walnym i na jakiej podstawie sie on ukonstytuował
(do walnego w myśl Ustawy o stowarzyszeniach to był komitet założycielski)?
2. Jeżeli to był jednak Zarząd ( uzyskał wpis do KRS, Patrz pkt.1)to dlaczego nie głosowano nad absolutorium dla Zarządu po sprawozdaniu Prezesa?
3. Jeżeli wybierano ciała statutowe na 4 lata począwszy od walnego to dlaczego nie wybierano Zarządu lub nie głosowano nad zatwierdzeniem dotychczasowego składu na ten sam okres? Po absolutorium powinny być wybory do Zarządu ( obliguje ustawa). Nie było ani jednego ani drugiego!
4. Powstała anormalna sytuacja, w której kadencja Zarządu konczy się w innym terminie (wcześniej o rok!) jak pozostałych organów LAF.
5. Czy takiego walnego nie uznać za wadliwe z naruszeniem prawa a obecny Zarząd za niezdolny do wypełniania statutowych obowiązków do czasu nowych wyborów?
6. Dlaczego nie było prawnika na walnym?

Może ktoś mądry odpowie na powyższe i poniższe.?

Co to jest i jakie są kompetencje zarządu stowarzyszenia? Jakie zapisy statutowe to regulują?
Zarząd to organ wykonawczy. Kieruje działalnością stowarzyszenia, zgodnie z uchwałami walnego zebrania i reprezentuje je na zewnątrz. Wybierany jest przez walne zebranie członków.

Zarząd kieruje bieżącymi działaniami organizacji, a także, co bardzo ważne, realizuje uchwały walnego zebrania członków. Jest to również „wizytówka” stowarzyszenia, ponieważ to członkowie zarządu reprezentują organizację na zewnątrz czyli podpisują umowy, rozmawiają z partnerami o współpracy. Zarząd odpowiada za majątek stowarzyszenia i zarządza nim, co w praktyce oznacza, że np. przyjmuje darowizny, wydaje pieniądze organizacji na realizację zadań.

PRZYKŁADOWY ZAPIS W STATUCIE:

Do kompetencji Zarządu należy:
a. kierowanie bieżącą pracą Stowarzyszenia,
a. realizowanie uchwał Walnego Zebrania,
c. zarządzanie majątkiem Stowarzyszenia,
d. planowanie i prowadzenie gospodarki finansowej,
e. reprezentowanie Stowarzyszenia na zewnątrz i działanie w jego imieniu,
f. przyjmowanie i wykluczanie członków Stowarzyszenia,
g. zwoływanie Walnego Zebrania Członków,
h. ustalanie wysokości składek członkowskich.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U. z 2001 r., Nr 79, poz. 855 z późn. zm.), art. 10 ust. 1 pkt . 5, art. 11

Pozdro.

w relacji piszą: "W zebraniu, wzięli również udział: (...)przewodniczący komisji mikrolotowej" - czy na prawdę był tam Adam Paska? Z tego co wiem w tym czasie sędziował zawody paralotniowe pod Nowym Targiem. No ale mniejsza o to.
Generalnie z relacji guzik się dowiedziałem. Już więcej szczegółów spotkania podała lotniczapolska i nawet sam Prezes podziekował za relację! Także chyba nie tylko ja sałabo oceniam powyższe wypociny.

WPIS USUNIĘTO ZA NARUSZENIE REGULAMINU

Chcielibyśmy poznać co Prezes Filosek był łaskaw napisać!.
Zbyt łatwo się nie obrażajmy na siebie.
Nadgorliwość Moderatora jest godna uwagi. Pozdrawiam.

To z cala pewnoscia nie byla wypowiedz pana Filoska.
Redakcja

A skąd to szanowny moderator wie, że to nie napisał p. Prezes - czyżby po charakterze pisma??

A, moderator wie, bo tamten przesyła do niego niewidoczne dla nas info w zapisie cyfrowym. No, ale nas spacyfikowali, włącznie z Elegancikiem. Nie wykluczałbym, że za obrazę majestatu prezesa LAF jutro nam przed 6 rano zastukają do drzwi jacyś ,,smutni'' .....

No, niestety, na tym portalu nie wolno mówić o stroju prezesa w tak doniosłym momencie jak Walne Zebranie i dlatego wykasowali mój post, ale i tak się zastanawiam, co napisał "Wiesław Filosek" zanim go moderator wymoderował.

Skoro Moderator portalu ma taką pewność.
"Pańska sprawa, chłopu nic do tego" mawiano drzewiej.
Pozdrowienia.

O to Polska. Zatruć, opluć, nogę podstawić. Działania maluczkich.

Jak się nie podoba, jedź do Rosji. Tam zamiast maluczkich będziesz miał o wiele lepsze towarzystwo wielkiego brata putina.

Mi też opluwanie się nie podoba i do Rosji się nie wybieram

WPIS USUNIĘTO ZA NARUSZENIE REGULAMINU

WPIS USUNIĘTO ZA NARUSZENIE REGULAMINU

Byłem, byłem. Tylko zmieniłem kapotę i byłem nie do Poznania. A tak poważnie, to serdeczne podziękowania dla współorganizatorów i gospodarzy - kolegów ze Stowarzyszenia Obornickiego, za miłą atmosferę i poczęstunek.
Mam nadzieję, że LAF, nie będzie to mini ULC ani ULC-bis. Jak na razie to ten "wielki" ULC szykuje skok na naszą kasę - odsyłam do artykułu: http://dlapilota.pl/wiadomosci/dlapilota/op%C5%82aty-lotnicze-nawet-kilk...

pozdrawiam kolegów "po skrzydle" i do spotkania "pod chmurką"

NIe tylko skok na kasę. ULC przygotowuje procedury do skoku na nasze czeskie "pilotnie prukazy" - odsyłam do artykułu: http://dlapilota.pl/wiadomosci/polska/uprawnienia-na-samoloty-do-495-kg
Jeśli nikt ULC-u nie powstrzyma, to zmienione zostanie tak prawo (art. 95 ust. 4a noweli - na stronie ULC do obejrzenia), że zanim nie pozdajemy egzaminów teoretycznych i praktycznych, to nie polatamy w następnym sezonie. A ULC, egzaminatorzy i ośrodki "doszkalające" dorobią sobie kilka "groszy".

Kolego nie lamentuj i nie siej defetyzmu.
Jeżeli nie bedziesz chciał posiadać polskiego ŚK na statki do 495kg to nic nie musisz zdawać i za nic płacić. Latasz spokojnie na PP LAA obojętnie na jakich znakach.
Dotyczy to tych wszyskich z PP LAA, którzy aspirują do posiadania polskiego ŚK i do uzyskania wpisu uprawnień instruktorskich na podstawie posiadanych uprawnień obcych.Tu jest dualizm: LAA też wymaga poddania się analogicznemu procesowi uznania.
Chyba tyle. Pozdrawiam

Nie jest to sianie defetyzm. Jak projekt ustawy o zmianie ustawy Prawo lotnicze (zwracam uwagę na art. 95 - http://www.ulc.gov.pl/_download/prawo/projekty/prawo_lotnicze_250609.doc)stanie się uchwaloną przez Sejm RP rzeczywistością to będzie jak napisałem. Oby nie!

Fajnie, że sie udało przeprowadzić Walne. Tylko o meritum nic nie piszesz; kto we władzach, kto w Komisjach etc.
Na fotce to ok. 50 osób mozna się doliczyć. Gdzie zmieściło sie drugie 50?
Pozdrawiam.
PS. Gorący temat dla LAF: opłaty lotnicze!!!!

50 osób toż to przecież blisko sto :))
Można by rzec, że w zasadzie to niecałe 1000 osób :)))

Czekamy na konkrety, a nie bitą śmietanę!!

Chcialbym przystapic do tego stowarzyszenia, posiadam samolot UL i licencje PPL.
Ma kos jakies namiary?
A.S.

erider@interia.pl

Adres tymczasowej strony http://www.mikroloty.bornesulinowo.pl/laf/ - Prezes obiecał, że jak składki zaczną napłać, to będzie strona z "prawdziwego zdarzenia".

Darek w czarnej kapocie, napisz jak tam faktycznie na tym Walnym ,,walnęło''. Niestety, nie mogłem przyjechać. Ale, powoli widać, że z tego LAF mini ULC nam rośnie .....