Przejdź do treści
Subaru Bell 412EPX
Źródło artykułu

Po 23 latach Subaru wraca do produkcji komercyjnych śmigłowców

Firma Subaru jest o krok bliżej powrotu do produkcji komercyjnych śmigłowców po tym, jak nowy model opracowany wspólnie z Bell Helicopter Textron uzyskał certyfikat typu Federalnej Administracji Lotnictwa USA (FAA).

Japoński producent samochodów i samolotów będzie współpracować z amerykańską firmą w ramach produkcji nowego uniwersalnego modelu 412EPX, z planami sprzedaży ponad 150 jego egzemplarzy na całym świecie. Subaru zakończył wytwarzanie komercyjnych helikopterów 23 lata temu.

"W ramach sprzedaży komercyjnych śmigłowców Subaru skoncentruje się na Azji, a Bell na Europie i USA", powiedział w wywiadzie dla Nikkei, Shoichiro Tozuka, wiceprezes odpowiedzialny za lotniczy oddział Subaru. Będzie to oznaczać, że po raz pierwszy japoński koncern będzie bezpośrednio sprzedawać swoje helikoptery za granicą.

Konstrukcje na rynek azjatycki będą produkowane w Japonii i tam też będzie zlokalizowany dział obsługi klienta, do którego aktualnie firma szkoli personel. Oferowany model opiera się na bestsellerze 412EPI firmy Bell, dzięki czemu obie spółki wydadzą o połowę mniej pieniędzy, niż w przypadku rozwijania projektu od zera. Subaru produkuje obecnie śmigłowce wojskowe na licencji firmy Bell. Oczekuje się, że zacznie on dostarczać śmigłowce UH-X - wojskowe wersje 412EPX - do japońskich lądowych sił samoobrony w 2022 r. i ma nadzieję, że połączenie projektu z nową komercyjną wersją pomoże zmniejszyć koszty.
 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony