Pierwsze wnioski z pionierskiego przelotu samolotem elektrycznym po Polsce
Stacje ładowania samolotów elektrycznych powinny być rozmieszczone w odległości maksymalnie 100 km od siebie, czas ładowania zależy od stanu instalacji elektrycznej na lotnisku, a samolotem elektrycznym najlepiej latać wczesnym rankiem lub tuż przed zachodem słońca. To pierwsze wnioski z przelotu samolotem elektrycznym po Polsce, zorganizowanego przez Fortum.
Organizując lot samolotu elektrycznego, fińska spółka zamierzała zebrać potrzebne doświadczenia i wiedzę na temat ładowania akumulatorów tego typu maszyn. Informacje mają być wykorzystane w przyszłości w rozwoju i budowie infrastruktury lotniczej do samolotów elektrycznych.
Lot Pipistrel Alpha Electro rozpoczął się 8 czerwca we Wrocławiu. Trasa liczyła 780 km, została podzielona na 11 odcinków i wiodła szlakiem lokalizacji Fortum: przez Wrocław, Górny Śląsk, Częstochowę, Warszawę, Płock aż do Gdańska, gdzie 14 czerwca projekt został zakończony.
Czytaj całość artykułu na stronie www.kierunekenergetyka.pl
![Facebook](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_facebook.png)
![Twitter](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_twitter.png)
![Wykop](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_wykop.png)
Komentarze