Przejdź do treści
EC135 Lotniczego Pogotowia Ratunkowego na plaży nad morzem (fot. LPR)
Źródło artykułu

Mniej interwencji załóg Lotniczego Pogotowia Ratunkowego

Czwarty tydzień października upłynął załogom Lotniczego Pogotowia Ratunkowego na niesieniu pomocy kolejnym poszkodowanym.

Tylko w minionym tygodniu 21 śmigłowców LPR wykonało 114 lotów do wypadków, zachorowań oraz transportów międzyszpitalnych, z czego najwięcej należało w minionym tygodniu do trzech załóg: "Ratownika6" z Krakowa, "Ratownika13" z Wrocławia oraz "Ratownika 21" z Ostrowa Wlkp. Każda z nich wykonała po 10 lotów. Drugi wynik pod względem ilości lotów odnotowały również trzy załogi. Każda z nich wykonała po 8 lotów. A były to załogi: "Ratownika3" z Gdańska, "Ratownika17" z Suwałk oraz "Ratownika18" z Płocka.

Do zadań jak zawsze włączana jest załoga Piaggio P180 Avanti. W ubiegłym tygodniu załoga tego samolotu wykonała siedem wylotów (transport międzyszpitalny). Załogi Samolotowego Zespołu Transportowego pozostają w całodobowej gotowości.

W sumie, w minionym tygodniu, wszystkie statki powietrzne LPR wykonały 121 lotów. Jak można zaobserwować w minionym tygodniu znacznie zmalała ilość lotów ratujących życie poszkodowanym. Powyższa statystyka nie obejmuje lotów odwołanych, niewykonanych, szkoleniowych i technicznych.

Śmigłowce EC135 służą już w Lotniczym Pogotowiu Ratunkowym od ponad 11 lat. Pierwszy z nich LPR otrzymało 10.09.2009 r. Małe wymiary tego śmigłowca pozwoliły odtąd bezpiecznie lądować w miejscach niedostępnych wówczas dla MI-2 Plus, który ma dość duży wirnik. Ostatnie śmigłowce EC135 spośród 23 zakupionych przez Ministerstwo Zdrowia w celu modernizacji ogólnokrajowej sieci ratownictwa medycznego (EMS) zostały przekazane LPR w grudniu 2010 roku. Teraz LPR ma już 27 takich śmigłowców.

Obecnie w Stacji Obsługi Technicznej Warszawa realizowana jest modyfikacja śmigłowca H135 P3. Zmiana dotyczy górnej części ogona (Fin Tip Fairing) i polega na wymianie owiewki końcowej na inną, wyższą o odmiennym kształcie. Modyfikacja ta powoduje m.in. zmniejszenie pewnych wibracji oraz zwiększenie możliwości wykorzystania autopilota w szczególnych fazach lotu. Śmigłowce się starzeją, ale rzadko kiedy rosną. Tu śmigłowiec urośnie o ok. 30cm.


Modyfikacja górnej części ogona śmigłowca H135 P3

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony