Mniej interwencji załóg Lotniczego Pogotowia Ratunkowego

EC135 Lotniczego Pogotowia Ratunkowego na plaży nad morzem (fot. LPR)

Czwarty tydzień października upłynął załogom Lotniczego Pogotowia Ratunkowego na niesieniu pomocy kolejnym poszkodowanym.

Tylko w minionym tygodniu 21 śmigłowców LPR wykonało 114 lotów do wypadków, zachorowań oraz transportów międzyszpitalnych, z czego najwięcej należało w minionym tygodniu do trzech załóg: "Ratownika6" z Krakowa, "Ratownika13" z Wrocławia oraz "Ratownika 21" z Ostrowa Wlkp. Każda z nich wykonała po 10 lotów. Drugi wynik pod względem ilości lotów odnotowały również trzy załogi. Każda z nich wykonała po 8 lotów. A były to załogi: "Ratownika3" z Gdańska, "Ratownika17" z Suwałk oraz "Ratownika18" z Płocka.

Do zadań jak zawsze włączana jest załoga Piaggio P180 Avanti. W ubiegłym tygodniu załoga tego samolotu wykonała siedem wylotów (transport międzyszpitalny). Załogi Samolotowego Zespołu Transportowego pozostają w całodobowej gotowości.

W sumie, w minionym tygodniu, wszystkie statki powietrzne LPR wykonały 121 lotów. Jak można zaobserwować w minionym tygodniu znacznie zmalała ilość lotów ratujących życie poszkodowanym. Powyższa statystyka nie obejmuje lotów odwołanych, niewykonanych, szkoleniowych i technicznych.

Śmigłowce EC135 służą już w Lotniczym Pogotowiu Ratunkowym od ponad 11 lat. Pierwszy z nich LPR otrzymało 10.09.2009 r. Małe wymiary tego śmigłowca pozwoliły odtąd bezpiecznie lądować w miejscach niedostępnych wówczas dla MI-2 Plus, który ma dość duży wirnik. Ostatnie śmigłowce EC135 spośród 23 zakupionych przez Ministerstwo Zdrowia w celu modernizacji ogólnokrajowej sieci ratownictwa medycznego (EMS) zostały przekazane LPR w grudniu 2010 roku. Teraz LPR ma już 27 takich śmigłowców.

Obecnie w Stacji Obsługi Technicznej Warszawa realizowana jest modyfikacja śmigłowca H135 P3. Zmiana dotyczy górnej części ogona (Fin Tip Fairing) i polega na wymianie owiewki końcowej na inną, wyższą o odmiennym kształcie. Modyfikacja ta powoduje m.in. zmniejszenie pewnych wibracji oraz zwiększenie możliwości wykorzystania autopilota w szczególnych fazach lotu. Śmigłowce się starzeją, ale rzadko kiedy rosną. Tu śmigłowiec urośnie o ok. 30cm.


Modyfikacja górnej części ogona śmigłowca H135 P3

Źródło: dlapilota
comments powered by Disqus