Laureatem plebiscytu "Człowiek Roku 2009 General Aviation w Polsce" został Leszek Gołąb
Po zaciętej walce, w wyniku ANONIMOWGO głosowania internetowego, zwycięzcą inauguracyjnego plebiscytu zorganizowanego przez Krajowe Towarzystwo Lotnicze AOPA Poland oraz portal dlapilota.pl, został Dyrektor Biura Zarządzania Przestrzenią Powietrzną i Przygotowania Operacyjnego w PAŻP, Leszek Gołąb. Zwycięzcy serdecznie gratulujemy! Oto procentowy i ostateczny rozkład głosów, najlepszej trójki:
Leszek Gołąb 32,71%
Krzysztof Radwan 30,27%
Andrzej Osowski 29,53%
Wręczenie Statuetki Lotnika General Aviation w Polsce odbędzie się podczas tegorocznej edycji pikniku lotniczego w Góraszce. Ceremonia zaplanowana została na pierwszy dzień imprezy w godzinach południowych w części: "Uroczyste otwarcie XV MPL Góraszka 2010".
Podczas zliczania wyników, braliśmy pod uwagę jedynie PRAWDZIWE głosy: jeden głos, z jednego komputera na jednego kandydata na 24 godziny.
Zapytaliśmy Pana Leszka Gołąb, o jego plany zawodowe związane z General Aviation w Polsce. Poniżej fragment rozmowy którą przeprowadziliśmy dzień, po zakończeniu głosowania.
dlapilota.pl: Skąd w Pana subiektywnej ocenie taka popularność?
Leszek Gołąb: Muszę się przyznać, że nigdy nie zastanawiałem się nad kwestią swojej popularności. Chyba nie ta osobowość, nie ten charakter i nie to podejście do rzeczy ważnych w życiu. Po prostu staram się to co robię zrobić jak najlepiej. Dużo pracuję ale dlatego że tak lubię. Nie robię ludziom świństw bo trudno aby Gołąb był świnią. Z zasady uważam, że człowiek jest dobry. Szanuję ludzi, ich zapał do pracy ale także staram się zrozumieć tych którzy nie są pracoholikami.
W lotnictwie pracuję całe życie. Spotkałem wielu ciekawych ludzi. Staram się aby zgłoszone przez nich problemy były rozwiązane. Niezależnie czy latają na lotni, balonem, Cessną czy B737 lub F16.
Poza tym mam dużą, kochaną rodzinę i wspaniałych pracowników.
dlapilota.pl:. Co jako Dyrektor Biura Zarządzania Przestrzenią Powietrzną i Przygotowania Operacyjnego, zamierza Pan zrobić dla lotnictwa ogólnego w Polsce?
Leszek Gołąb: Obecnie pracujemy nad udrożnieniem dolotów do Babic od strony wschodniej i zachodniej. Zmniejszymy CTR Okęcia, wprowadzimy dodatkowy segment TMA Warszawa chroniący procedury instrumentalne lotniska. Uzyskamy poprawę dolotu między Kampinosem i CTR. Wprowadzimy dodatkowe trasy dolotowe do Babic . ATZ Babice zostanie podzielony na dwa segmenty z czego północny zostanie podniesiony do 2000ft. Ale to szczegóły. W maju również będzie nowe wydanie mapy VFR.
dlapilota.pl: A długofalowo?
Leszek Gołąb: Zmiana TSA na TRA, uelastycznienie użytkowania tych stref (porozumienie z wojskiem mam praktycznie na ukończeniu). Zmniejszenie TRA wydzielonych w klasie G do rozmiarów niezbędnych (co to znaczy niezbędnych? Ci co pamiętają wojskowe stare strefy pilotażu zrozumieją). „Uwolnienie z przepisów” wykonywanie lotów z przekroczeniem granicy państwowej w przestrzeni UE . Modernizacja strony internetowej AIS i ASM. Może WebCat.
Życzymy zatem sukcesów i będziemy "online" dopingować Pana poczynania! Internautów zapraszamy do podpowiadania Laureatowi pomysłów, na usprawnienie polskiego lotnictwa, w komentarzach na dole strony
Przez długi czas, faworytami byli Andrzej Osowski - Trener Samolotowej Nawigacyjnej Kadry Narodowej, oraz Krzysztof Radwan - Dyrektor Muzeum Lotnictwa Polskiego. Walka do samego końca była bardzo zacięta. Krzysztof Radwan w ostatnim momencie wyprzedził Andrzeja Osowskiego.
Nagrodę, ufundowaną przez portal dlapilota.pl: firmową torbę lotniczą oraz pomoc nawigacyjną "Polska Atlas Lotniczy" wylosowała Pani Katarzyna. Ze zwycięzcą skontaktujemy się drogą mailową.
Niestety z powodu błędnie podanego adresu mailowego - nie udało nam się skontaktować z Panią Katarzyną.
W powtórzonym losowaniu wygrał pan Jarosław Rogowski. Serdecznie gratulujemy!!
O dacie wręczenia statuetek Lotnika General Aviation poinformujemy w późniejszym terminie.
Przeczytaj osobiste opinie internautów, na temat nominowanych do plebiscytu, osób:
Leszek Gołąb
Za determinację w dążeniu do celu
Najlepszy merytorycznie dyrektor w całym PAŻP, powinien zostać prezesem za swoją wiedzę, oddanie pracy i obiektywność.
Człowiek, który ma ogromną wiedzę i ją wykorzystuje i zawsze ma swoje zdanie, nie ulega wpływom, ma CHARYZMĘ i HONOR!
Swoją fachowością i determinacją w dążeniu do wyznaczonych celów Pan Leszek Gołąb rozwinął zarządzanie przestrzenią powietrzną
Najlepszy fachowiec jakiego znam.
Głosuję na pana Leszka Gołąb za bogate doświadczenie i kompetencje. Właściwy człowiek na właściwym miejscu. Tego nam trzeba.
Bo jest kochany :)
Właściwy człowiek na właściwym miejscu - rzadkość w tym kraju....
Poparłem Pana Leszka Gołębia, ponieważ to on przyczynił się do unormalnienia przestrzeni powietrznej RP.
By latało się łatwiej.
Jest autorytetem i świetnym człowiekiem.
Mądry znający się na żeczy człowiek dąrżący do poprawy jakości lotnictwa polskiego.
Za stwarzanie warunków do latania :)
Kompetentny człowiek na odpowiednim stanowisku!
Za całokształt :)
Fantastyczny i sympatyczny człowiek!
Andrzej Osowski
Najlepszy trener i wychowca obecnych i przyszłych pilotów w historii polskiego lotnictwa.
Wyniki naszych pilotów w międzynarodowych zawodach sa wystarczającą rekomendacją dal trenera
To Jego poświęceniu zawdzięczamy Tę sławę polskich lotników przecyzyjnych. Nadal szkoli młodych i starszych. Zuch chłopak jest!
Dba o przyszłość młodzieży, jego praca daje szanse na lepszą jakość w lataniu samolotowym. Oby każdy mógł spróbować.
Panie Andrzeju! Dzięki za ciężką robotę, którą Pan odwala i liczymy na Pana dalej!
Najlepszy trener na świecie
Wybitne osiągnięcia, 25 lat za sterami kadry, tytaniczna praca. Rok 2009 był dobitnym potwierdzeniem geniuszu pana Andrzeja!
The best of the best!
Za wytrwałość
Za wspaniałe wyniki polskich pilotów sportowych dzięki opiece takiego trenera
Najlepszy trener w Polsce
Klasa sama w sobie, ale wzór dla wszystkich lotników GA!!!
Super trener
:o)
Wyniki naszych pilotów w międzynarodowych zawodach sa wystarczającą rekomendacją dla trenera
Najlepszy trener i wychowca obecnych i przyszłych pilotów w historii polskiego lotnictwa
Za całokształt działalności
Wytrwały i solidny PROFESJONALISTA.
Pełen profesjonalizm, pasja, cierpliwość i spokój, wiara w ludzi i doskonalenie ich umiejętności.
Olbrzymia ilość medali naszej kadry, o których zbyt mało Polaków wie. Dzięki tej wygranej może dostrzeże większe grono naszą potęgę.
Za to że jeszcze nie przeszedł mu zapał do pracy z kadrą narodową.
Prawdziwy lotnik, nie urzędnik.
Za całokształt działalności.
Człowiek, który wraz z całą swoją rodzina oddany jest swojej pracy trenera.
Bez komentarza - sie wie za co.
Tak trzymaj.
Za profesjonalizm i prawdziwe serce dla lotnictwa i swojej pracy.
Za całokształt działalności - tak trzymaj.
Za całokształt działalności.
Nie ma takiego drugiego.
Klasa sama w sobie. W takim towarzystwie bezkonkurencyjny.
Krzysztof Radwan
Za całokształt działalności na rzecz propagowania lotnictwa.
Gdyż historia nas uczy pokory, a On ją promuje.
Za całokształt pracy na rzecz Muzeum Lotnictwa w Krakowie
Dba o historie lotnictwa
Uzasadnienie jest znane każdemu świadomemu lotnikowi
Za to ,że robi to co robi...jak nikt
Za wzorowe zarzadzanie najwiekszym w Europie muzeum lotnictwa, wspaniala organizacje imprez lotniczych na Czyzynach
Człowiek z pasją tak silną, że zaraża pozytywnie innych.
Organizator wspaniałej i niepowtarzalnej imprezy w Muzeum czyli Małopolskiego Pikniku Lotniczego.
Dzięki Niemu muzeum i lotnisko są cudownym, lotniczym miejscem.
K.Radwan ożywiając i tak rozwijając Muzeum realizuje pozornie nierealne marzenia wszystkich nas entuzjastów historii lotnictwa.
Za wszystko co robi dla Muzeum.
Za lotnisko Czyżyny i MPL oraz za jedyne z prawdziwego zdarzenia muzeum lotnictwa w Polsce.
Stworzył park lotników w Krakowie i zapoczątkował Małopolski Piknik Lotniczy.
Oraz komentarze dla pozostałych kandydatów:
Witold Kamocki
Głos rozsądku w KZPP.
Widać słychać i czuć że w sprawach ruchowych w naszym kraju coś się dzieje.
Uznanie za olbrzymi wkład pracy w ujednolicenie przestrzeni powietrznej, która od 18 marca 2004 r jest przestrzenią państwową.
Za krytyczne i zdroworozsadkowe podejscie do pomyslow ULC.
Tomasz Kądziołka
Za zrównoważenie i rozumienie problemów GA
Edmund Klich
Za dobrze wykonaną pracę.
Bezpieczeństwo i profilaktyka w lotnictwie to problem pierwszorzędny.
Jestem pod wielkim wrażeniem przeczytanego wywiadu. Sposób myślenia i trudności ze zwalczaniem stereotypów zasługują na wyróżnienie.
Robi coś, co wymaga wielkich nakładów nie dysponując nimi.
Grzegorz Kruszyński
Za eliminowanie nieżyciowych przepisów, za dociekliwość i mądrość, za stanowczość, za walkę z absurdami prawa.
Jerzy Makula
Za probe wyciagniecia AP z wielkiego dolka.
Zakomity pilot, reprezentant Polski, Wzór dla przyszłych i obecnych pilotów.
Głos na Jurka to umocnienie kredytu zaufania dla Niego.
Za odwagę podjęcia się funkcji prezesa i działanie na rzecz uzdrowienia skomplikowanych i nawarstwionych problemów Aeroklubu Polskiego.
Odwaga by przeprowadzić w AP reformy przeciwko którym wiele osób się buntuje oraz propagowanie i wspieranie edukacji lot.młodzieży.
Stanisław Szczepanowski
Człowiek instytucja i kocha ludzi i lotnictwo. Czy coś jeszcze! Tak głosować proszę!!!!!!!!!
Oddaję głos na człowieka co wie jak polskie lotnictwo GA przedstawiać na świecie i pozyskiwać najlepsze imprezy dla Polski. Brawo.
Plebiscyt "Człowiek Roku 2009 General Aviation w Polsce" - informacje o konkursie
Krajowe Towarzystwo Lotnicze AOPA Poland oraz portal dlapilota.pl zaprasza do udziału w pierwszej edycji rankingu: "Człowiek Roku 2009 General Aviation w Polsce". Ideą konkursu jest uhonorowanie osób, które swoją pracą, osobistym zaangażowaniem oraz osiągnięciami wspierają bieżącą działalność i rozwój General Aviation w naszym kraju.
Nieżyciowe przepisy, biurokratyczna gehenna i problemy z infrastrukturą, to codzienne problemy polskich pilotów. Kto zatem zrobił najwięcej, kto najbardziej się angażował nie bacząc na trudy działań? Czyje decyzje miały największy wpływ na rozwój tej dziedziny awiacji w naszym kraju? Wybierzcie Państwo sami.
Ranking ma również przybliżyć całemu środowisku lotniczemu osoby i instytucje, od których zależy teraźniejszość i przyszłość naszego latania. Poniżej przedstawiamy osoby, które mają realny wpływ na to co dzieje się na polskim niebie, lotniskach oraz w lotnictwie sportowym.
W inauguracyjnej edycji, użytkownicy naszego portalu mogą wybierać spośród jedenastu nietuzinkowych postaci. Głosy zbieramy do końca stycznia 2010 roku.
Z jednego komputera można oddać jeden głos dziennie, na jedną osobę. Jeśli Pan/Pani chciałby/chciałaby oddać głos na więcej niż jedną osobę, zapraszamy do głosowania w dniu następnym. Jeśli oddając głos podasz nam swój adres e-mail, weźmiesz udział w losowaniu wartościowej nagrody ufundowanej przez portal dlapilota.pl. Zapraszamy do głosowania!
Nominowani w kolejności alfabetycznej | Za co? |
Krzysztof Banaszek - Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej | Za podjęcie działań modernizacyjnych i stworzenie lepszej nadziei na bezkolizyjne, efektywne i elastyczne latanie w FIR Warszawa. |
Krzysztof Banaszek od 26 sierpnia 2008 r. prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej. Absolwent Wydziału Transportu Politechniki Warszawskiej o specjalności "Organizacja i sterowanie ruchem lotniczym / sterowanie ruchem w transporcie". W latach 1992-1993 pracował w Głównym Inspektoracie Lotnictwa Cywilnego. W latach 1993-2006 w Agencji Ruchu Lotniczego, kierował między innymi pionem techniki i rozwoju oraz pionem służb technicznych ARL/PAŻP. Od listopada 2007 r. do lutego 2008 r. był zastępcą prezesa Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej ds. żeglugi powietrznej, a w ciągu kolejnych sześciu miesięcy pełnił obowiązki Prezesa PAŻP.Powołany Przez Premiera RP na stanowisko Prezesa PAŻP 26 sierpniu 2009 po procedurze konkursowej zgodnie z Ustawą o PAŻP. Uczestniczył w pracach organizacji i grup krajowych i międzynarodowych, w tym między innymi z zakresu łączności i nawigacji działających w ramach EUROCONTROL (COM-T), Stałej Łączności Lotniczej ICAO (AFSG) oraz Międzyresortowego Zespołu ds. Wykorzystania Przestrzeni Kosmicznej. Autor prac badawczo-rozwojowych oraz publikacji z zakresu satelitarnych systemów nawigacyjnych. Współautor Rządowego Programu Rozwoju Lotnisk i Lotniczych Urządzeń Naziemnych. | |
Leszek Gołąb - Dyrektor Biura Zarządzania Przestrzenią Powietrzną i Przygotowania Operacyjnego | Za nieustającą chęć wsłuchiwania się w głos środowiska GA w Polsce oraz szereg działań i inicjatyw dzięki którym można latać efektywniej bez zmniejszenia marginesu bezpieczeństwa. |
Leszek Gołąb. Żonaty, trzy córki, jedna wnuczka. Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego oraz Akademii Obrony Narodowej Wydział Lotnictwa i Obrony Powietrznej. Ukończył studia podyplomowe w zakresie zarządzania lotnictwem. Od początku kariery zawodowej związany z zarządzaniem przestrzenią powietrzną. Podczas wojskowej kariery zawodowej przeszedł przez wszystkie operacyjne funkcje w Centralnym Ośrodku Koordynacji Ruchu Lotniczego. Pełnił, między innymi, obowiązki oficera naziemnego elektronicznego zabezpieczenia lotów, koordynatora ruchu lotniczego, kierownika cywilno-wojskowej zmiany dyżurnej. W 1996 został przedstawicielem Ministra Obrony Narodowej w Zespole do Zorganizowania Jednolitego Systemu Zarządzania Ruchem Lotniczym ulokowanego w strukturach organizacyjnych Agencji Ruchu Lotniczego PPL. Zadaniem zespołu było opracowanie koncepcji zintegrowanych służb odpowiedzialnych za zapewnianie ATS, zarządzanie przepływem ruchu lotniczego (ATFM) oraz zarządzanie przestrzenią powietrzna (ASM). W 1999 roku został kierownikiem Działu Zarządzania Przestrzenią Powietrzną ARL PPL i rozpoczął okres wdrażania zasad elastycznego zarządzania przestrzenią powietrzną. Pod jego kierunkiem zlikwidowano tzw. „system blokowy”, skasowano przestrzeń operacyjną, powstały pierwsze TSA, TFR, CDR, EA. Pozwoliło to na zmniejszenie wpływu lotów lotnictwa wojskowego na przepływ komunikacyjnych statków powietrznych oraz ujednolicenie zasad wykonywania lotów poza przestrzenią kontrolowaną. Zlikwidowano rejonowe i centralny ośrodek koordynacji ruchu lotniczego a w ich miejsce powstało AMC Polska.W PAŻP pełni funkcję dyrektora biura zarządzania przestrzenią powietrzną i przygotowania operacyjnego. Odpowiada za: ASM1, AMC Polska (ASM2,3), AIS, projektowanie instrumentalnych procedur lotu, przetwarzanie planów lotu, BOZ, INOP, LoA, przepisy ATM, meteo. W jego zespole powstają projekty zmian w strukturze przestrzeni powietrznej, nowe zasady jej wykorzystania, AUP, mapy lotnicze, AIP Polska, AIP VFR, mapy VFR, porozumienia operacyjne. Leszek Gołąb reprezentuje wszystkich użytkowników przestrzeni powietrznych. Dzięki wprowadzeniu procedur P-RNAV w TMA Warszawa stworzył się nowe szanse na „lepsze latanie”. Czytaj też PAŻP dzisiaj i jutro... | |
Witold Kamocki – Przewodniczący Komitetu Zarządzania Przestrzenią Powietrzną | Za owocne próby pogodzenia sprzecznych interesów użytkowników polskiej przestrzeni powietrznej oraz lotny umysł w odkrywaniu prawdziwych przyczyn konfliktów interesów. |
Witold Kamocki. żonaty, dwoje dzieci 21 i 23 lata. Absolwent Politechniki Warszawskiej – inżynier budownictwa specjalność: drogi, ulice i lotniska. Ukończył szereg szkoleń i kursów krajowych i zagranicznych włącznie z kursem Zarządzania Centrami Kontroli Ruchu Lotniczego w Akademii Federal Aviation Administration w Oklahoma City, USA. Od 1966 roku związany z ZRLiLK (Zarząd Ruchu Lotniczego i Lotnisk Komunikacyjnych), PPL i PAŻP na stanowiskach od kontrolera ruchu lotniczego do Dyrektora Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej. Pracował w Air Navigation Bureau - Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO) w Montrealu. Od 1996 roku, przewodniczący, powołanego przez Ministra Transportu, Zespołu do Zorganizowania Jednolitego (cywilno-wojskowego) Systemu Zarządzania Ruchem Lotniczym. Ponadto członek Państwowej Lotniczej Komisji Egzaminacyjnej, cywilny reprezentant Polski w Komitecie Zarządzania Ruchem Lotniczym NATO (NATMC). Członek założyciel a następnie członek honorowy Stowarzyszenia Polskich Kontrolerów Ruchu Lotniczego „POLATCA”. Założyciel a następnie przewodniczący NSZZ Pracowników Służb Ruchu Lotniczego w latach 1980-1981. Obecnie przewodniczący Komisji Zarządzania Przestrzenią Powietrzną. Jego hobby to turystyka rowerowa, fotografia przyrodnicza. | |
Tomasz Kądziołka – Wiceprezes ds. Standardów Lotniczych w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego | Za ewolucję poglądów w sprawie lotniska Warszawa-Babice, wielogodzinne dyskusje, spory i dywagacje, dzięki którym lotnictwo ogólne zaistniało w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego. |
Tomasz Kądziołka zawodowo związany jest z lotnictwem od 1980 roku. Posiada licencję pilota samolotowego zawodowego. Wykonał ponad 15 000 lotów. Jest instruktorem samolotowym I klasy. Ukończył studia o specjalności Agrolotnictwo w Akademii Rolniczo-Technicznej w Olsztynie. Pracował m.in. w Zakładzie Usług Agrolotniczych przy PZL-WSK-Okęcie, PEZETEL Ltd, oraz Głównym Inspektoracie Lotnictwa Cywilnego. | |
Edmund Klich - Przewodniczący Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych | Za wieloletnie wysiłki w celu odkrycia rzeczywistych przyczyn wypadków i incydentów, nie orzekając o winie i odpowiedzialności. |
Edmund Klich, urodzony w 1946 roku. Żonaty. Ma dwóch synów, trzy wnuczki i dwóch wnuków. Z lotnictwem związany od 1961 roku. Służył w jednostkach lotniczych Sił Powietrznych i Wyższej Oficerskiej Szkole Lotniczej w Dęblinie na stanowiskach od instruktora-pilota do zastępcy dowódcy pułku i starszego inspektora bezpieczeństwa lotów. Brał udział w Polskim Kontyngencie Wojskowym, w byłej Jugosławii. W latach 1997-2000 zastępca komendanta Wydziału Lotnictwa WSOSP. Od 2000 roku zajmował się badaniami wypadków lotniczych. W 2006 roku, został przewodniczącym Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych (w skrócie PKBWL) w Ministerstwie Infrastruktury. Jego zainteresowania, to: narciarstwo, żeglarstwo i windsurfing. | |
Grzegorz Kruszyński – Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego | Za powściągliwość w egzekwowaniu nieżyciowych i szkodliwych wymagań będących obowiązkową składową każdej biurokratycznej twórczości oraz chęć załatwienia spraw niezałatwianych. |
Grzegorz Kruszyński ukończył Politechnikę Warszawską, Wydział Mechaniczny Energetyki i Lotnictwa. Jest żonaty, ma dwoje dzieci. Zawodowo związany z lotnictwem od 1979 roku. Ma praktyczne doświadczenie w zakresie wykonywania czynności lotniczych w charakterze mechanika obsługi statków powietrznych, inspektora technicznego i nawigatora pokładowego. W spółce EuroLOT S.A. pełnił funkcję Szefa Jakości, natomiast w PLL LOT S.A. był m.in. Szefem Służby Kontroli Jakości, Pełnomocnikiem Dyrektora Technicznego ds. Certyfikacji. Jest również specjalistą w dziedzinie eksploatacji statków powietrznych, bezpieczeństwa operacji lotniczych, organizacji i zarządzania służbami operacyjnymi i technicznymi w sektorze lotniczym, implementacji standardów i systemów jakości oraz integracji systemów IT. Przez ostatnie sześć lat pracował na stanowisku Dyrektora Biura Standardów i Wspomagania Operacyjnego w Polskich Liniach Lotniczych LOT S.A. Od 1998 roku aktywnie uczestniczył w pracach Polskiego Komitetu Normalizacyjnego, Polskiej Akademii Nauk, Niezależnego Zespołu ds. Transportu oraz Towarzystwa Ekonomiczno-Społecznego. | |
Jerzy Makula - Prezes Aeroklubu Polskiego | Za odwagę podjęcia się funkcji prezesa i działanie na rzecz uzdrowienia skomplikowanych i nawarstwionych problemów Aeroklubu Polskiego. |
Jerzy Makula ur. w 1952 roku w Żorach. Pilot szybowcowy, wielokrotny mistrz świata w akrobacji szybowcowej (1985, 1987, 1989, 1991, 1993, 1999). Czterokrotny srebrny medalista (1995, 2001, 2003, 2005). Trzykrotny mistrz Europy (1994, 1998, 2004). Zawodowo pilot szef floty B767 w Polskich Liniach Lotniczych LOT. Członek Aeroklubu Polskiego od 1967 r.. W marcu 2009 został prezesem Aeroklubu Polskiego. Laureat medalu stulecia FAI. Otrzymał złoty medal za zasługi dla obronności kraju, złoty medal za wybitne osiągnięcia sportowe, złoty krzyż zasługi, krzyż kawalerski orderu odrodzenia polski.Bohater dwóch filmów dokumentalnych: „Wniebowzięty” (2000) oraz „W chmurach” (2002). W latach 2005-2006 dyrektor biura wykonawczego FAI. Członek kadry narodowej od 1976 roku. Najważniejsze osiągnięcia w subiektywnej ocenie Jerzego Makuli to: medal stulecia FAI (za popularyzację sportów lotniczych i wybitne osiągnięcia, medal daje nam silną pozycję na świecie), zmiany w prawie lotniczym – owocna współpraca z ministerstwem infrastruktury, promowanie lotnictwa ultralekkiego przez Aeroklub Polski. Rozmowa z Jerzym Makulą o przyszłości Aeroklubu Polskiego. | |
Andrzej Osowski - Trener Samolotowej Nawigacyjnej Kadry Narodowej | Za takie wyszkolenie naszych zawodników-pilotów, że od lat nie wrócili z zawodów na tarczy. |
Od 1984 roku Trener Samolotowej Kadry Narodowej. Prowadzone przez niego reprezentacje na Igrzyskach Lotniczych, Mistrzostwach Europy i Świata zdobyły łącznie 72 złote, 39 srebrnych i 25 brązowych medali. Jako pierwszy Polak w historii Mistrzostw Świata i Europy pełnił zaszczytne funkcje Prezydenta Jury i Głównego Sędziego. Jest członkiem Prezydium Aeroklubu Polskiego, dwadzieścia lat w zarządzie AP. W ramach zawodów ogólnopolskich mistrzostw Polski juniorów i seniorów zorganizował i przeprowadził ponad 250 imprez sportowych. Odznaczony za zasługi Krzyżem Oficerskim Orderu Odrodzenia Polski. Zawodowo pilot B737 w Polskich Liniach Lotniczych LOT. Nominowany za długoletnią pracę na rzecz sportów lotniczych, za liczne sukcesy z kadrą narodową. W subiektywnej opinii Andrzeja Osowskiego najważniejszym z jego dokonań (dla GA) jest podtrzymanie sukcesów poprzednika w kadrze narodowej, rozwój dyscyplin lotniczych, przekładająca się późniejsze sukcesy wytężona, na wysokim poziomie, praca z wieloma osobami. | |
Krzysztof Radwan - Dyrektor Muzeum Lotnictwa Polskiego | Za reaktywację krakowskich Czyżyn oraz nieustające wysiłki w celu propagowania historii lotnictwa oraz utrzymanie w niesprzyjających warunkach ekonomicznych najlepszego lotniczego muzeum w Polsce. |
Krzysztof Radwan jest dyrektorem Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie. Stanowisko objął 1 czerwca 1989 r. jako zwycięzca konkursu, rozpisanego pół roku wcześniej przez Dyrekcję Generalną Lotnictwa Cywilnego. W pierwszych miesiącach pracy zajął się renegocjacją, a następnie wstrzymaniem realizacji umowy o współpracy z berlińskim Muzeum Techniki – podpisanej w 1986 r., a merytorycznie szkodliwej dla najcenniejszej części krakowskich zbiorów. W oparciu o dotacje Ministerstwa Kultury i Sztuki, za jego kadencji uruchomiono program kompleksowej rekonstrukcji kilkunastu najstarszych eksponatów. Z inicjatywy dyrektora Krzysztofa Radwana, we współpracy z Zakładem Architektury Krajobrazu Politechniki Krakowskiej stworzony został program Lotniczego Parku Kulturowego, scalającego obiekty Muzeum z elementami dawnej infrastruktury rakowickiego aerodromu z czasów monarchii austro-węgierskiej. W wyniku tych działań tereny MLP rozrosły się z 4,5 ha do ponad 30 ha. W zaadaptowanych dawnych budynkach wojskowych umieszczono dwie specjalistyczne ekspozycje – kolekcję ponad 150 silników lotniczych oraz „galerię destruktów”, czyli autentycznych samolotów z okresu pionierskiego, oczekujących na całościową renowację. Obydwie te wystawy były przejawami nowatorskiego podejścia do zagadnień muzealnictwa lotniczego. Równolegle sukcesywnie rozrastała się podstawowa kolekcja samolotów, szybowców śmigłowców, obecnie o kilkadziesiąt eksponatów bogatsza w porównaniu do stanu z połowy lat 80-tych.W ostatnim okresie niewątpliwą zasługą Dyrektora Radwana jest przywrócenie do życia dawnego pasa startowego czyżyńskiego lotniska. Co roku odbywa się tu Małopolski Piknik Lotniczy – impreza rekreacyjna, której głównym elementem są pokazy lotnicze. Zbudowano kolejne dwa hangary, a w jednym z nich mieści się obecnie Baza Lotnictwa Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie. Operujący niemal codziennie z lądowiska MLP policyjny helikopter jest niezaprzeczalnym dowodem przywrócenia czyżyńskiemu lotnisku jego właściwej funkcji. W oparciu o decyzję Władz Województwa Małopolskiego, w roku 2004 Krzysztof Radwan ogłosił międzynarodowy konkurs architektoniczny na projekt nowego Gmachu Głównego Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie. W chwili obecnej trwają prace wykończeniowe w nowo powstałym obiekcie, którego budowa została sfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i budżetu Województwa Małopolskiego. Podpisana także została umowa o współpracy przy programach edukacyjnych z koncernem Boeing. Dzięki staraniom Krzysztofa Radwana Muzeum Lotnictwa Polskiego jest jednym z najlepiej rozwijających się muzeów tego typu w Europie. | |
Stanisław Szczepanowski – Dyrektor Aeroklubu Radomskiego, laureat Medalu FAI Air Sports | Za zdolności organizacyjne, talenty negocjacyjne oraz wytrwałość bez których nie byłoby imprez światowej klasy w akrobacji oraz promocji polskiego GA na światowym forum. |
Pilot od 1975 r. Zawód: mechanik-pilot-manager. Rodzina: wnuczek Nikodem, żona Joanna, syn Paweł, synowa Angelika. Od 1 stycznia 1999 roku, Dyrektor Aeroklubu Radomskiego. W poprzedniej Kadencji Zarządu Aeroklubu Radomskiego był v-ce Prezesem. Obecnie pełni również funkcję członka zarządu A.R. Dzięki jego zaangażowaniu zorganizowano w Radomiu światowej klasy imprezy: Mistrzostwa Świata w Akrobacji Samolotowej Advanced w 2006r., Mistrzostwa Europy w Akrobacji Szybowcowej w 2008r. oraz Mistrzostwa w Akrobacji Samolotowej w Kategorii Advanced w 2009 roku. Rozmowa z laureatem Medalu FAI Air Sports, Stanisławem Szczepanowskim. | |
Krzysztof Wojtkowiak - Przewodniczacy Rady Nadzorczej Portu Lotniczego w Bydgoszczy | Za nieustające wysiłki popularyzacji problematyki infrastruktury lotniskowej i organiczną pracę z samorządami, dzięki czemu w Bydgoszczy da się wylądować. |
Krzysztof Wojtkowiak urodzony w 1953 w Bydgoszczy. Żonaty. Absolwent Politechniki Gdańskiej. Przedsiębiorca. Od 1999 członek KTL AOPA Poland, członek Rady Ochrony i Ułatwień Lotnictwa Cywilnego powołanego przez Ministra Transportu. Od 2007 przewodniczący Rady Nadzorczej Portu Lotniczego w Bydgoszczy. Negocjator w procesie prywatyzacji Portu Lotniczego Bydgoszcz.Dzięki jego zaangażowaniu Port Lotniczy Bydgoszcz stał się przyjazny dla lotnictwa General Aviation. Dla członków KTL AOPA Poland wynegocjował zwolnienia z opłat handlingowych w Bydgoszczy. Krzysztof Wojtkowiak wspiera aktywnie Aeroklub Bydgoski. Jego celem jest stworzenie polskiego lotniska pokazowego z ruchem GA i komunikacyjnym jednoczesnie. Jego hobby to sztuka nowoczesna oraz lotnictwo. Posiada licencję śmigłowcową z którą wylatał ponad 2600 godzin. |
Komentarze