Przejdź do treści
Źródło artykułu

Lalki Barbie z lotniczym akcentem

Amerykańskie przedsiębiorstwo Mattel, producent m.in. lalek Barbie, zaprojektował trzy kolejne lalki, stworzone, aby zachęcić młode dziewczyny do rozpoczęcia w przyszłości kariery w lotnictwie. Lalki przedstawiają postacie kobiety w funkcji pilota, stewardessy i obsługi technicznej i zostały przygotowane we współpracy z linią Virgin Atlantic.

Całość jest częścią projektu Dream Gap Barbie, który już nawet pięciolatkom ma pokazać, czym mogą się zajmować w dorosłym życiu. Inicjatywa ta ma także na celu wyrównywanie szans dziewcząt na całym świecie i podkreślenie wzorców do naśladowania w wielu branżach.

Według organizacji Women Engineering Society, tylko 12 % inżynierów lotniczych w Wielkiej Brytanii to kobiety, a udział ich w ogólnej liczbie pilotów jest jeszcze mniejszy, bo wynosi tylko 4,3 %.

Nikki Humphrey, SVP z People at Virgin Atlantic, powiedziała: „Wiemy, że kobiety są obecnie niedostatecznie reprezentowane na wielu stanowiskach w lotnictwie. Wiemy więc, że nie możemy zmienić tej pozycji z dnia na dzień, dlatego konieczne jest, abyśmy zwracali uwagę na dzieci w wczesnych latach rozwoju". Pod koniec br. roku, wszystkie trzy lalki będą do kupienia na pokładach samolotów Virgin Atlantic i wybranych sklepach.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony