Przejdź do treści
Źródło artykułu

Lądowisko Dąbrowno - oficjalne otwarcie 30 kwietnia

35 lat temu instruktor modelarni w Lubięcinie Witold Zalewski wraz z częstymi bywalcami modelarni Romualdem Ratajem, Jerzym Bemem, Markiem Wojtkowiakiem oraz Mirosławem Ziobrowskim realizowali swoją wspólną pasję budowę prostych modeli latających i pływających. Od chwili, kiedy udało się uruchomić przywieziony z Niemiec przez Witolda Zalewskiego silnik 2,5ccm samozapłonowy JENA, zaczęło się latanie modelami na uwięzi.

Nieco później - pod koniec lat 80tych zainicjowane pod Wrocławiem Zloty Amatorskich Konstrukcji zainspirowały Lubięcińskich lotników do budowy własnych motolotni. Witold Zalewski podjął się natomiast budowy samolotu J-2 Polonez konstrukcji J. Janowskiego. Był to okres, kiedy lotnictwo ultralekkie nabierało w Polsce rozpędu, między innymi za przyczyną Europejskich Zlotów Lotniczych w Oleśnicy (organizowanych od 1990r. na lotnisku wojskowej szkoły specjalistów lotniczych). Po siedmiu latach szkoła została zamknięta przez MON i piękny okres, kiedy można było obejrzeć przylatujące na wojskowe lotnisko samoloty typu: L-200 Morawa, Piper Twin Commanche, Cessnę Skytrain i wojskowe: Iskrę i Miga-23 skończyły się.

Dzięki niezmiennej pasji latania w 2009r. powstało Lubięcińskie Stowarzyszenie Lotnicze "Ikarus". Prezesem stowarzyszenia jest Romuald Rataj. Dziś na koncie swoich sukcesów z pożytkiem dla lotnictwa mają: własne lądowisko z hangarem w Dąbrownie (w woj. Lubuskim).

Lądowisko z zaznaczonymi strefami/ fot. ikarus-team.pl

Z końcem tego miesiąca chcą uczcić powstanie lądowiska i hangaru, koronując tym swoją ciężką pracę poprzez oficjalne otwarcie lądowiska 30 kwietnia 2011r. (sobota), na które Stowarzyszenie zaprasza wszystkich sympatyków.

Dane lądowiska znajdziesz w bazie lotnisk dlapilota.pl.

Zobacz też jak własnymi środkami i siłami budowali hangar – zdjęcia na stronie icarus-team.pl

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony