Przejdź do treści
Defilada lotnicza w Warszawie
Źródło artykułu

Defilada lotnicza w Warszawie – ograniczenia w przestrzeni powietrznej

15 sierpnia, w Warszawie odbędzie się wielka defilada z okazji 100-lecia Odzyskania Niepodległości i Święta Wojska Polskiego. Podobnie jak w poprzednich latach, zaprezentują się w niej wszystkie rodzaje wojsk, w tym Siły Powietrzne, a w powietrzu będzie można zobaczyć kilkadziesiąt statków powietrznych użytkowanych w naszym kraju.

Szczegóły tego przelotu są w trakcie uzgadniania i zostaną podane w terminie późniejszym. Jednakże,  Polska Agencja Żeglugi Powietrznej opublikowała SUP 75/18 „Treningi i pokazy lotnicze – Warszawa”, przybliżający charakter ograniczeń.

Organizacja pokazu (15 sierpnia) i treningi w dniach poprzedzających (8-14 sierpnia), będą powodowały czasowe wprowadzenie ograniczeń w dostępności przestrzeni powietrznej wokół Warszawy, których szczegóły przybliżamy poniżej.


Terminy i czas (UTC):

Treningi do pokazów: 2018-08-08 do 2018-08-14, Pokazy: 2018-08-15

Planowane terminy aktywności EA 257, 258, 259 i 260: trening: 2018-08-11 do 2018-08-12 (termin zapasowy: 2018-08-13 do 2018-08-14) - planowane są maksymalnie dwa przeloty liderów ugrupowań w ramach treningu w godz. 0700 - 1600).

Pokazy: 2018-08-15 (planowany jest jeden przelot w godz. 1000 - 1600). Faktyczny czas treningu i pokazu będzie podany w AUP i nie będzie dłuższy niż 1 godzina.


Planowane terminy aktywności EA 261:

Treningi: 2018-08-08 do 2018-08-14 w godz. 0600 - 1800 (planowane są dwa wyloty dziennie po 2 godz.). Pokazy: 2018-08-15 (planowany jest jeden przelot w godz. 1000 - 1600). Faktyczny czas treningu i pokazu będzie podany w AUP. Ponadto przyznano priorytet na wykorzystanie TSA 02 i TSA 04 B, D, E na treningi i pokazy.


Rejony Ograniczeń Lotów:

Rejony ograniczeń lotów są wydzielone na potrzeby treningów i pokazów lotniczych. Loty w rejonach ograniczeń lotów mogą wykonywać tylko statki powietrzne biorące udział w treningach i pokazach lotniczych.


EA 257
Granice poziome:
1.52°15'48"N 020°53'40"E
2.52°15'48"N 020°55'56"E
3.52°15'38"N 020°57'05"E
4.52°15'30"N 020°57'30"E
5.52°15'08"N 021°00'53"E
6.52°11'03"N 021°06'13"E
7.52°07'57"N 021°10'36"E
8.52°04'19"N 021°15'16"E
9.52°04'31"N 021°03'50"E
1.52°15'48"N 020°53'40"E

Granice pionowe: Dolna granica: GND Górna granica: 5000 ft AMSL


EA 258
Granice poziome:
1.52°04'19"N 021°15'16"E
2.52°07'57"N 021°10'36"E
3.52°11'03"N 021°06'13"E
4.52°15'08"N 021°00'53"E
5.52°20'00"N 021°23'43"E
6.52°17'00"N 021°26'15"E
7.52°07'00"N 021°32'41"E
8.52°03'39"N 021°37'34"E
1.52°04'19"N 021°15'16"E

Granice pionowe: Dolna granica: GND Górna granica: 5000 ft AMSL z wyłączeniem EP P10 i aktywnego EP D30


EA 259
Granice poziome:
1.52°15'48"N 020°53'40"E
2.52°24'30"N 020°42'30"E
3.52°27'50"N 021°18'53"E
4.52°26'11"N 021°19'37"E
5.52°20'00"N 021°23'43"E
6.52°15'08"N 021°00'53"E
7.52°15'30"N 020°57'30"E
8.52°15'38"N 020°57'05"E
9.52°15'48"N 020°55'56"E
1.52°15'48"N 020°53'40"E

Granice pionowe: Dolna granica: GND Górna granica: 5000 ft AMSL


EA 260
Granice poziome:
1.52°24'30"N 020°42'30"E
2.52°35'18"N 020°39'16"E
3.52°41'55"N 020°59'26"E
4.52°41'11"N 021°12'44"E
5.52°27'50"N 021°18'53"E
1.52°24'30"N 020°42'30"E

Granice pionowe: Dolna granica: GND Górna granica: 5000 ft AMSL


EA 261
Granice poziome:
1.52°41'11"N 021°12'44"E
2.52°45'30"N 021°44'07"E
3.52°49'58"N 022°17'56"E
4.52°16'56"N 022°56'45"E
5.52°03'20"N 023°06'10"E
6.52°00'35"N 023°03'50"E
7.51°57'32"N 022°36'20"E
8.52°04'10"N 022°22'22"E
9.52°03'55"N 022°15'53"E
10. 52°03'58"N 022°11'34"E
11. 52°04'04"N 022°02'43"E
12. 52°03'39"N 021°37'34"E
13. 52°07'00"N 021°32'41"E
14. 52°17'00"N 021°26'15"E
15. 52°20'00"N 021°23'43"E
16. 52°26'11"N 021°19'37"E
17. 52°27'50"N 021°18'53"E
1.52°41'11"N 021°12'44"E

Granice pionowe: Dolna granica: GND Górna granica: 5000 ft AMSL


Organizacja Ruchu Lotniczego:

Rejony ograniczeń lotów są wydzielone z przestrzeni odpowiedzialności służb: APP WARSZAWA, TWR EPWA, TWR EPMO oraz FIS OLSZTYN. Rejony podlegają procedurze zamawiania i aktywacji przez MIL ARO EPMM zgodnie z AIP Polska, ENR 2.2.3 pkt 4 oraz pkt 5.1/5.2.

Załogi statków powietrznych wykonujące loty w rejonach ograniczeń lotów z prędkością większą niż 250 kt IAS będą utrzymywały odległość 500 ft od górnej granicy rejonów oraz 3,5 NM bufora poziomego wewnątrz rejonów.

Loty w rejonach ograniczeń lotów statków powietrznych z prędkością nie większą niż 250 kt IAS powinny być wykonywane przez użytkownika zgodnie z przepisami dla lotów VFR z prędkościami zapewniającymi możliwość zauważenia innego ruchu lub przeszkody, w czasie wystarczającym aby Uniknąć kolizji z ruchem poza strefą. Operacje należy wykonywać z dala od przydzielonych granic strefy, bez ich naruszania.

Rejony ograniczeń lotów i MATZ EPMM będą aktywne jednocześnie. Rejony ograniczeń lotów posiadają priorytet w stosunku do tras MRT. Ograniczenia w ruchu lotniczym na lotniskach EPWA, EPMO oraz niedostępne trasy VFR do/z lotniska EPWA, EPMO i EPBC będą opublikowane w formie NOTAM.

Rejony ograniczeń lotów posiadają priorytet w stosunku do wszystkich pozostałych struktur przestrzeni zarządzanych przez AMC Polska.


Informacje dodatkowe:

Szczegółowe informacje dotyczące rzeczywistego czasu aktywności rejonów ograniczeń lotów będą
dostępne w AMC Polska (ASM-3), tel.: +48-22-574-5733 – 35.


Władze odpowiedzialne za organizację pokazów lotniczych:

Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych. Koordynator treningu i pokazów nad m. Warszawa Tel. kom.: +48-519-038-087, +48-519-039-561. Kierownik lotów podczas treningu i pokazów nad m. Warszawa Tel. kom.: +48-505-731-761

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony