Pierwszy prototyp elektrycznego, zeroemisyjnego statku powietrznego do komunikacji lokalnej
Firma Dassault Systèmes podała do wiadomości, że oparta na chmurze platforma 3DEXPERIENCE umożliwiła firmie Eviation Aircraft, pionierowi w branży elektrycznych systemów mobilności powietrznej, opracować w niecałe dwa lata pierwszy prototyp w pełni elektrycznego i zeroemisyjnego statku powietrznego do komunikacji lokalnej o nazwie Alice.
W wyścigu o tworzenie nowych kategorii zrównoważonych systemów mobilności powietrznej i ich komercjalizację, firmie Eviation Aircraft udało się skrócić prace nad prototypem dzięki wdrożeniu rozwiązania branżowego „Reinvent the Sky” bazującego na platformie 3DEXPERIENCE. To skalowalne rozwiązanie oparte na chmurze jest spójne z podejściem firmy do projektowania 3D, struktur kompozytowych i modelowania przepływów, zapewniając m.in. lepsze narzędzia do współpracy, a także wyższy poziom bezpieczeństwa danych w środowisku zapewniającym najwyższe standardy bezpieczeństwa danych.
– Elektryfikacja statków powietrznych to trend, który należy rozważać bardziej w kategoriach „kiedy”, a nie „czy”. Ponieważ naszym celem jest większa dostępność ekologicznego podróżowania w powietrzu, potrzebowaliśmy rozwiązania, które pozwoliłoby nam w krótkim czasie zaprojektować godny zaufania produkt, do którego można po prostu wsiąść i wzbić się w powietrze – mówi Omer Bar-Yohay, dyrektor generalny Eviation Aircraft. – Do tego celu należało użyć narzędzi, z których moglibyśmy korzystać także w przyszłości oraz opartych na chmurze zapewniającej szybki i bezpieczny dostęp do danych i sprzyjającej współpracy w skali globalnej. Decyzja o wyborze platformy 3DEXPERIENCE zapadła na etapie, gdy byliśmy startupem z ograniczonymi zasobami i presją czasu. Tempo, w jakim opracowaliśmy komercyjny prototyp, przeszło nasze najśmielsze oczekiwania. Co więcej, podpisaliśmy już pierwszy kontrakt z klientem z USA.
(fot. Eviation Aircraft)
Firma Eviation Aircraft zdała sobie sprawę z faktu, że przekształcenie prototypu w dojrzały produkt gotowy do masowej produkcji będzie wymagać zapewnienia inżynierom i konstruktorom niezbędnej wiedzy i „know how”.
Komercyjna wersja jednostki Alice będzie pierwszym na świecie w pełni elektrycznym statkiem powietrznym do komunikacji lokalnej. Pomieści dziewięciu pasażerów i dwóch członków załogi, a jedno ładowanie pozwoli na pokonanie ok. 1000 kilometrów na wysokości przelotowej 3000 metrów.
– Dassault Systèmes współpracuje z firmami różnej wielkości, w tym zupełnie nowymi graczami na rynku, jak Eviation Aircraft. Firmy te mają swój udział w renesansie branży lotniczej, zmieniając sposób, w jaki pokonujemy odległości zarówno w skali lokalnej, jak i globalnej – mówi David Ziegler, wiceprezes Dassault Systèmes ds. branży lotniczej i obronnej. – Platforma 3DEXPERIENCE dostarcza rozwiązania dostosowane do potrzeb branżowych innowatorów, którzy mogą dzięki nim wdrażać nowe metody tworzenia konceptów, projektowania, produkcji, testowania, certyfikowania i obsługi swoich programów.
Komentarze