Przejdź do treści
Źródło artykułu

Pierwszy prototyp elektrycznego, zeroemisyjnego statku powietrznego do komunikacji lokalnej

Firma Dassault Systèmes podała do wiadomości, że oparta na chmurze platforma 3DEXPERIENCE umożliwiła firmie Eviation Aircraft, pionierowi w branży elektrycznych systemów mobilności powietrznej, opracować w niecałe dwa lata pierwszy prototyp w pełni elektrycznego i zeroemisyjnego statku powietrznego do komunikacji lokalnej o nazwie Alice.

W wyścigu o tworzenie nowych kategorii zrównoważonych systemów mobilności powietrznej i ich komercjalizację, firmie Eviation Aircraft udało się skrócić prace nad prototypem dzięki wdrożeniu rozwiązania branżowego „Reinvent the Sky” bazującego na platformie 3DEXPERIENCE. To skalowalne rozwiązanie oparte na chmurze jest spójne z podejściem firmy do projektowania 3D, struktur kompozytowych i modelowania przepływów, zapewniając m.in. lepsze narzędzia do współpracy, a także wyższy poziom bezpieczeństwa danych w środowisku zapewniającym najwyższe standardy bezpieczeństwa danych.

Elektryfikacja statków powietrznych to trend, który należy rozważać bardziej w kategoriach „kiedy”, a nie „czy”. Ponieważ naszym celem jest większa dostępność ekologicznego podróżowania w powietrzu, potrzebowaliśmy rozwiązania, które pozwoliłoby nam w krótkim czasie zaprojektować godny zaufania produkt, do którego można po prostu wsiąść i wzbić się w powietrze – mówi Omer Bar-Yohay, dyrektor generalny Eviation Aircraft. – Do tego celu należało użyć narzędzi, z których moglibyśmy korzystać także w przyszłości oraz opartych na chmurze zapewniającej szybki i bezpieczny dostęp do danych i sprzyjającej współpracy w skali globalnej. Decyzja o wyborze platformy 3DEXPERIENCE zapadła na etapie, gdy byliśmy startupem z ograniczonymi zasobami i presją czasu. Tempo, w jakim opracowaliśmy komercyjny prototyp, przeszło nasze najśmielsze oczekiwania. Co więcej, podpisaliśmy już pierwszy kontrakt z klientem z USA.


(fot. Eviation Aircraft)

Firma Eviation Aircraft zdała sobie sprawę z faktu, że przekształcenie prototypu w dojrzały produkt gotowy do masowej produkcji będzie wymagać zapewnienia inżynierom i konstruktorom niezbędnej wiedzy i „know how”.

Komercyjna wersja jednostki Alice będzie pierwszym na świecie w pełni elektrycznym statkiem powietrznym do komunikacji lokalnej. Pomieści dziewięciu pasażerów i dwóch członków załogi, a jedno ładowanie pozwoli na pokonanie ok. 1000 kilometrów na wysokości przelotowej 3000 metrów.

Dassault Systèmes współpracuje z firmami różnej wielkości, w tym zupełnie nowymi graczami na rynku, jak Eviation Aircraft. Firmy te mają swój udział w renesansie branży lotniczej, zmieniając sposób, w jaki pokonujemy odległości zarówno w skali lokalnej, jak i globalnej – mówi David Ziegler, wiceprezes Dassault Systèmes ds. branży lotniczej i obronnej. – Platforma 3DEXPERIENCE dostarcza rozwiązania dostosowane do potrzeb branżowych innowatorów, którzy mogą dzięki nim wdrażać nowe metody tworzenia konceptów, projektowania, produkcji, testowania, certyfikowania i obsługi swoich programów.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony