Przejdź do treści
Źródło artykułu

Czernicki dla "DGP": na budowie CPK urosną czempiony

Najnowsze przewidywania zakładają, że podróżnych będzie na tyle dużo, że już po otwarciu lotnisko zacznie przynosić zyski. To oznacza, że port będzie w stanie z uzyskiwanych wpływów finansować dalsze etapy rozbudowy - mówi wtorkowemu "Dziennikowi Gazecie Prawnej" prezes CPK Filip Czernicki.

W wywiadzie dla "DGP" Czernicki wyjaśnia, dlaczego Centralny Port Komunikacyjny nie będzie od początku dostosowany do przepustowości 44 mln podróżnych rocznie, skoro projekt terminala jest przygotowywany do tego wolumenu. Jak przypomina, według prognoz ruchu lotniczego, w momencie uruchomienia CPK będzie obsługiwać 31,4 mln podróżnych. "Pierwszy samolot ma wylądować na nowym lotnisku za siedem lat, zatem w razie zmieniających się potrzeb i uwarunkowań zewnętrznych musimy być przygotowani na przyspieszenie poszczególnych faz budowy" - zwraca uwagę.

Jak mówi prezes CPK, "najnowsze prognozy zakładają, że podróżnych będzie na tyle dużo, że już po otwarciu lotnisko zacznie przynosić zyski". "To oznacza, że CPK będzie w stanie z uzyskiwanych wpływów finansować dalsze etapy rozbudowy. Kontynuacja inwestycji nie będzie skomplikowana, bo będziemy dysponowali gotowymi projektami i pozwoleniami na budowę. Infrastruktura, która powstanie już w pierwszej fazie, pozwoli po uruchomieniu kolejnych punktów kontroli bezpieczeństwa szybko zwiększyć przepustowość CPK do 38 mln pasażerów rocznie" - wyjaśnia.

Dopytywany, na czym będzie polegało zwiększenie do 44 mln pasażerów, Czernicki wyjaśnia, że "na dobudowie kolejnego pirsu, czyli części terminala z dodatkowymi rękawami dla pasażerów". "W razie potrzeby będzie można go szybko zbudować, a prowadzone prace nie będą się w żaden sposób wiązać z utrudnieniami dla podróżnych. Niewykluczone, że część wyposażenia potrzebnego w przyszłości dla CPK będzie pochodzić z Lotniska Chopina, które również pod tym kątem planuje swoją modernizację" - mówi w "DGP". (PAP)

dap/ amac/

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony