United Airlines inwestują w elektryczne samoloty pionowego startu i lądowania

eVTOL Archer, fot. cnbc

Linie United Airlines uważają, że pewnego dnia będzie można dostać się na lotnisko małym samolotem o napędzie elektrycznym. Linia lotnicza dołącza do innych inwestorów wspierających Archer, startup zajmujący się rozwojem ekologicznych statków powietrznych pionowego startu i lądowania.

Firma Archer szacuje, że po uzyskaniu certyfikatu eVTOL Federalnej Administracji Lotnictwa USA (FAA), pierwszą dostawę zrealizuje w 2024 r. „To niesamowite, jak duży może być ten rynek” - powiedział współzałożyciel i wiceprezes firmy Archer, Adam Goldstein. „Partnerstwo z United naprawdę daje nam szansę być pionierami tego sektora i naprawdę pomaga nam przyspieszyć harmonogram prac”.

Palo Alto, firma Archer z Kalifornii, która została założona trzy lata temu, zaprezentuje swój pierwszy pełnowymiarowy prototyp eVTOL jeszcze w tym roku. Firma planuje również opracować i wyprodukować pakiet akumulatorów, którymi będzie on zasilany. Archer dodał, że eVTOL będzie mógł przewozić maksymalnie czterech pasażerów na odległość do 60 mil z prędkościami dochodzącymi do 150 mph.

Linie United złożyły zamówienie o wartości 1 mld dolarów na 200 samolotów Archer eVTOL z opcją zakupu kolejnych 100 za 500 mln dolarów. „Współpracując z firmą Archer, United pokazuje przemysłowi lotniczemu, że nadszedł czas na wdrożenie bardziej ekologicznych i wydajnych środków transportu” - powiedział prezes United, Scott Kirby.

United szacuje, że pasażerowie pokonujący 13-milową podróż z Hollywood na międzynarodowe lotnisko w Los Angeles samolotem Archer eVTOL mogą zmniejszyć emisję CO2 o 50%. Chociaż w przyszłości taka podróż może być atrakcyjna kosztowo dla pasażerów United szukających szybkiego i niedrogiego transportu na lotnisko, to przewoźnik jest daleko od odebrania dostawy Archer eVTOL lub określenia, w jaki sposób będą dopasowane do jego siatki połączeń.

Źródło: cnbc.com
comments powered by Disqus