Dostawy Cirrus Aircraft w 2013 roku - najlepszy wynik od pięciu lat
Przedstawiciele Cirrus Aircraft poinformowali, że w 2013 roku ich firma dostarczyła 276 nowych samolotów. To prawie 10-cio procentowy wzrost w stosunku do roku 2012. Oznacza to najlepszy wynik sprzedaży od 2008 roku oraz wzrost udział w rynku Cirrus Aircraft do największego jak dotychczas poziomu 37 procent. Według najnowszych danych model SR22/22T już jedenasty rok z rzędu pozostaje najlepiej sprzedającym się samolotem wśród samolotów cztero i pięciomiejscowych.
„Głównym czynnikiem, który zadecydował o wybitnych osiągnięciach firmy w minionym roku byli właściciele Cirrusa i mocna reakcja pilotów na samoloty z serii SR, 5-ej generacji wprowadzone do oferty na początku 2013 roku z nowym certyfikatem i zwiększoną masą startową o ponad 90 kg w stosunku do poprzednich modeli", powiedział Todd Simmons - wiceprezes ds. sprzedaży, marketingu i obsługi klienta w Cirrus Aircraft. „To, co sprawia, że wyniki za 2013 rok są ważniejsze niż jakikolwiek wcześniej w naszej historii, to istotne rozszerzenie bazy klientów Cirrusa w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Najbardziej wymownym przykładem są dotychczasowi właściciele Cirrusów migrujący do grona posiadaczy samolotów 5-ej generacji oraz posiadacze i operatorzy maszyn innych producentów, także turbośmigłowych zarówno w kraju, jak i za granicą, którzy uzupełniają swoją ofertę o nowe modele Cirrusa. Szersza i bardziej zróżnicowana oferta z pewnością ułatwi im prowadzenie działalności w 2014 roku", dodał.
Ekspansja na nowe rynki
Godnym podkreślenia jest fakt dostawy w 2013 roku do Arabii Saudyjskiej ponad 20 nowych samolotów Cirrus dla Królewskich Saudyjskich Sił Powietrznych (RSAF), które wykorzystywane są do szkolenia pilotów. „ Firma Cirrus jest dumna, że to właśnie jej samolot został wybrany przez RSAF", powiedział Jon Dauplaise - wiceprezes ds. floty i samolotów specjalnego przeznaczenia firmy Cirrus. „Nowa flota samolotów Cirrus wybrana przez partnerów na Bliskim Wschodzie jest najnowszym przykładem imponującej globalizacji instytucji, która decyduje się szkolić swoich nowych pilotów na zaawansowanych technicznie samolotach". Po Stanach Zjednoczonych i Francji, to trzeci kraj, który wybrał samoloty Cirrus do szkolenia swoich pilotów wojskowych.
Uznanie dla Bezpieczeństwa
Bezpieczeństwo pilota i pasażerów jest fundamentalnym elementem w konstruowaniu samolotów Cirrus. Wszystkie zbudowane dotychczas przez firmę samoloty są standardowo wyposażone w system spadochronowy CAPS ™, (Cirrus Airframe Parachute System), a obecnie produkowane także wiele innych opcji „pierwszej pomocy” Cirrusa, jak przycisk „niebieskiego" poziomu bezpieczeństwa, czy sprzężone z pasami bezpieczeństwa poduszki powietrzne. Dodatkowym atutem zwiększającym stabilność, ochronę i dostęp do informacji jest rozbudowana i nowoczesna awionika. W uznaniu zasług pod koniec 2013 r Zespół Projektowy ds. Bezpieczeństwa Cirrus Aircraft wyróżniony został prestiżową nagrodą Nalla Josepha T, za innowacyjność działań w obszarze bezpieczeństwa. Podczas odbierania nagrody w imieniu zespołu projektowego firmy Cirrus, jej współzałożyciel i dyrektor generalny Dale Klapmeier powiedział: „Mamy najgłębszy szacunek dla liderów w dziedzinie lotnictwa, którzy otrzymali tę nagrodę w ostatnich latach, dla firmy Cirrus Aircraft ogromnych honorem jest nich dołączyć. Mamy jednak jeszcze wiele do zrobienia realizując nasze wyzwanie jakim jest zapewnienie bezpiecznego latania zarówno nowym jak i doświadczonym pilotom".
2014 - rokiem samolotów 5-ej generacji
Modele samolotów Cirrus 5-ej generacji posiadają wiele nowych funkcji, które z pewnością zauważone zostaną od razu na rampie. Po raz pierwszy w samolotach jednosilnikowych zastosowano zapożyczone z luksusowych samochodów wysokiej wydajności oświetlenie, rozwiązania oparte na technologii LED, zwiększając tym samym jednocześnie możliwości funkcjonalne i estetyczne. Przeprojektowany schemat malowania samolotów Cirrus w połączeniu z nową paletą kolorów farb zewnętrznych z pewnością wyróżniać będzie ich nowych właścicieli. Mniej widoczne, a równie ważne udoskonalenia modelu 2014, to pojedyncze, bardziej wydajne zaciski hamulcowe firmy Beringer zmniejszające masę samolotu przy jednoczesnym zwiększeniu wydajności i bezpieczeństwa hamowania. Nowy układ hamulcowy zawiera taką samą siłę hamowania przy niższej masie, uzyskując przy tym niższe wartości temperatur podczas eksploatacji. Nowy układ hamulcowy Beringera posiada również bezdętkowe opony, zapewniające większą niezawodność w porównaniu do stosowanych dotychczas tradycyjnych opon z dętką. Rozwiązanie takie zmniejsza także ryzyko wycieków i awarii.
Z rozmachem w 2014 rok
„W 2013 roku nasza trajektoria skierowała się ku górze”, stwierdził Simmons. „Można to odczuć obserwując zapał naszych pracowników, właścicieli naszych samolotów, naszych partnerów oraz przyspieszenie w pracach nad nowymi samolotami Cirrusa, jak choćby SF50 Vision Jet. Planujemy wyciągnąć kluczowe wnioski z ubiegłorocznego sukcesu i kontynuować te dobre tradycje w ciągu najbliższych kilku lat, aby stały się one częścią oficjalnej historii Cirrus Aircraft”, dodał.
Komentarze