Przejdź do treści
Pierwszy lot Cirrusa SF50 "C-Zero"
Źródło artykułu

Pierwszy lot odrzutowca Cirrus Vision SF50 "C-Zero"

Firma Cirrus Aircraft poinformowała o osiągnięciu znaczącego postępu w rozwoju programu odrzutowca biznesowego Vision SF50, którego egzemplarz o nazwie C-Zero (C0) wykonał 24 marca pierwszy lot testowy. SF50 jest siedmiomiejscowym, jednosilnikowym, wyposażonym w ciśnieniową kabinę biznes jetem z najnowszej serii kompozytowych o wysokiej wydajności konstrukcji Cirrusa.
 
W ramach spełnienia wymogów certyfikacji Federalnej Administracji Lotnictwa USA (FAA), maszyna przeszła rygorystyczne testy naziemne na lotnisku w Duluth, skąd następnie wykonała godzinny lot. Szef pilotów testowych, Mike Stevens, który zasiadł za sterami odrzutowca, poinformował, iż "Wszystkie jego systemy zachowywały się prawidłowo, a osiągi samolotu pozostawały w normie, czyli dokładnie w taki sposób, jak oczekiwano”.
 
"Pierwszy lot C-Zero to ostatni z wielu kamieni milowych, które były dziełem Cirrusa w segmencie general aviation”, powiedział Dale Klapmeier, dyrektor generalny i współzałożyciel Cirrus Aircraft. "Inżynierowie, technicy, projektanci i wszyscy pracownicy spółki, którzy pracowali bez wytchnienia nad programem Vision Jet, są dzisiaj z tego bardzo dumni. W ciągu ostatnich 12 miesięcy zrobiliśmy olbrzymi postęp we wszystkich obszarach rozwoju programu i oczekujemy szybkiego zrealizowania dostawy pierwszego egzemplarza samolotu z listy ponad 500 rezerwacji", dodał.


Pierwszy lot uwzględniał ocenę pracy systemów sterowania, zwrotności, prędkości i wydajności osiąganej na średnich wysokościach. Przeprowadzone testy torują drogę do przyszłych prób i sprawdzania kolejnych systemów. C-Zero jest pierwszym z trzech prototypów tego samolotu przeznaczonych do testów w powietrzu.
 
Wart 1,96 mln dolarów Vision jest wyposażony w zintegrowany system awioniki z touchscreenem - Garmin G3000 oraz balistyczny spadochron ratunkowy. Samolot napędzany turbowentylatorowym silnikiem firmy Williams International - FJ33, posiada zasięg 2220 km i prędkość przelotową 556 kmh. Cirrus zebrał już 550 zamówień na swoją najnowszą konstrukcję, przy czym każdy zamawiający zobowiązany był do wpłacenia 100 tys. dolarów kaucji. Aby zapewnić przyszłym właścicielom modelu Vision SF50 maksimum bezpieczeństwa, firma Cirrus planuje zaoferować także specjalny program szkoleniowy.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony