Cessna 162 Skycatcher nagrodzona w konkursie AIAA

Cessna 162 SkyCatcher / fot. www.kansas.com

W dniach 13-15 września, w Houston, w stanie Teksas, odbędzie się 10 konferencja Amerykańskiego Instytutu Aeronautyki i Astronautyki (AIAA), podczas której zespół projektowy Cessny 162 Skycatcher zostanie ogłoszony zwycięzcą konkursu Piper General Aviation Award 2010.

Wyróżnienie jest przyznawane firmie lub produktowi, który odznaczył się wybitnym wkładem w rozwój lotnictwa ogólnego. Skycatcher, który stanowi debiut Cessny w kategorii lekkich samolotów sportowych (LSA), pod koniec 2009 r. osiągnął standardy Amerykańskiego Stowarzyszenia Badań i Materiałów (ASTM). Producent otrzymała już ponad 1000 zamówień na model 162 (cena podstawowa to 112500 dolarów). Pierwsza maszyna tego typu została dostarczona w grudniu zeszłego roku.

"Uznanie dla zespołu projektowego Cessny jest prawdziwie zasłużone i dowodzi, że warto ciężko pracować", powiedział David Brant, wiceprezes ds. technicznych. "Nagroda AIAA jest jak wygranie Oskara, gdyż jest przyznawana przez specjalistów branży lotniczej."

AIAA przyznaje Piper General Aviation Award za wybitny wkład prowadzący do rozwoju lotnictwa ogólnego. Nagrodę nazwano imieniem Williama T. Piper’a (seniora), który był założycielem i w latach 1929-70 prezesem Piper Aircraft Corporation.

Pierwszym laureatem konkursu był w 1989 roku Fred Weick z Piper Aircraft Company. W kolejnych latach uznanie zdobyli m.in. James K. Coyne - Prezes Narodowego Stowarzyszenia Transportu Lotniczego, zespół Raspet Flight Research Laboratory ze Stanowego Uniwersytetu Mississippi oraz Sam B. Williams z firmy Williams International.

AIAA jest największym na świecie technicznym stowarzyszeniem zrzeszającym profesjonalistów z zakresu lotnictwa, do którego struktur obecnie należy ponad 35000 indywidualnych członków i 90 korporacji, AIAA wspiera wysiłki przemysłu, środowiska akademickiego i rządu w celu podnoszenia poziomu techniki i nauki w dziedzinie lotnictwa, kosmosu i obrony.

Źródło: Cessna
comments powered by Disqus