Przejdź do treści
Źródło artykułu

Bombardier Challenger 350 zaprezentowany w Warszawie

29 września trasę po Europie Wschodniej rozpoczął Bombardier Challenger 350, a pierwszym przystankiem samolotu była Warszawa. Statek powietrzny został zaprezentowany mediom podczas godzinnego rejsu, w czasie którego dziennikarze mieli możliwość zapoznania się z jego nowoczesną stylistyką i możliwościami technicznymi.

„Bombardier z przyjemnością prezentuje wiodący w swojej klasie samolot operatorom w regionie” – mówi Christophe Degoumois, wiceprezes ds. sprzedaży w Europie, Rosji i Wspólnocie Niepodległych Państwa (WNP) Bombardier Business Aircraft. „Challenger 350 oferuje jedną z największych i najbardziej przestronnych kabin w tym segmencie, a dodatkowo wyposażony został w większe okna i najnowocześniejszy system zarządzania pokładowego HD. Tym samym znakomicie odpowiada potrzebom pasażerów samolotów biznesowych również w Polsce” – dodaje.


Challenger 350 został wyposażony w najnowszej generacji urządzenia pokładowe. Dysponuje także wyjątkowo zaawansowaną w swoim segmencie kabiną lotniczą, która maksymalizuje dostępność naturalnego światła znacznie zwiększając komfort podróży. Udoskonalony design idzie w parze ze znakomitymi osiągami, które stały się wizytówką rodziny Challenger. Samolot wyróżnia się na płycie lotniska charakterystycznymi wingletami, które w połączeniu z silnikami o wyższym ciągu skutkują większą wydajnością, lepszymi osiągami technicznymi i niższymi kosztami eksploatacji Challengera 350 w porównaniu z konkurencją.


Certyfikowany w Polsce Challenger 350 jest samolotem, który powstał na bazie definiującego ten segment Challengera 300 i może pochwalić się wyjątkowymi parametrami technicznymi. Nowe silniki i winglety pozwoliły zwiększyć zasięg samolotu do 3 200 mil morskich (5 926 kilometrów) i umożliwiają wzniesienie się na wysokość 43 000 stóp (13 106 metrów). Dzięki dalekiemu zasięgowi samolotu, pasażerowie mogą dolecieć z Warszawy do Santa Maria na Azorach, na Teneryfę czy do Dubaju. Podróżowanie na dalszych trasach wymaga tylko jednego międzylądowania, dzięki czemu można dolecieć z Warszawy do Nowego Jorku, Recife w Brazylii, Hong Kongu oraz Johannesburga. 


BOMBARDIER BUSINESS AIRCRAFT

Dziedzictwo Bombardier to w sumie ponad 100 lat innowacji w historii lotnictwa. Przejęcie Canadair Inc. w 1986 roku było jednym z wielu kroków, które firma podjęła by łączyć talent i doświadczenie w produkcji lotniczej z całego świata. Przez kolejne sześć lat Bombardier rósł w siłę i umacniał swoją pozycję m.in. poprzez przejęcie w 1989 roku pierwszego na świecie producenta samolotów – firmy Short Brothers plc z Irlandii Północnej oraz kupno amerykańskiej firmy Learjet (1990 r.) i kanadyjskiej Havilland Canada (1992 r.).


Wszechstronna linia samolotów biznesowych Bombardier jest największą spośród oferowanych przez wszystkich producentów oryginalnego wyposażenia (ang. original equipment manufacturer - OEM) i obejmuje trzy główne rodziny maszyn. Samoloty Learjet, Challenger oraz Global stanowią kompletną ofertę, która klientom rodziny biznesowej Bombardier daje szansę na poszerzanie wyboru wraz ze wzrostem ich oczekiwań dotyczących podróżowania. Bombardier stawia sobie za cel dostarczanie wiodących globalnych usług, by zagwarantować klientom światowej klasy jakość podróżowania, oferując pełen wachlarz narzędzi wsparcia i szkoleń.


Montowana w siedzibach Bombardier w Wichita w amerykańskim stanie Kansas oraz Queretaro w Meksyku linia Learjet obejmuje segment samolotów z grupy light i midsize. Linia samolotów super-midsize i large Challenger powstaje w kanadyjskim centrum firmy w Montrealu. Flagowa flota Global z linii samolotów super-large i extra-long range budowana jest w Toronto, a finalny montaż ma miejsce w Montrealu.


Learjet: Jest pierwszym samolotem stworzonym z konkretnym przeznaczeniem dla biznesu i ma za sobą ponad 50-letnią historię bicia rekordów wydajności. Samolot został skonstruowany na podstawie innowacyjnego projektu Billa Leara, który, by zbudować prototyp Learjet posłużył się modelem szwajcarskiego myśliwca bombardującego. Rodzina Learjet słynie na świecie ze swojej rozpoznawalnej eleganckiej sylwetki, a piloci uwielbiają ją za łatwość obsługi i znakomite parametry techniczne.


Po przejęciu Learjet Corporation, Bombardier unowocześnił markę i linię produktu, wprowadzając na rynek siedem nowych modeli.


Challenger: flota samolotów szerokokadłubowych. Challenger jest liderem spośród maszyn segmentu super-midsize i large. Zaprojektowana, by umożliwić przedstawicielom biznesu prowadzenie spotkań na pokładzie samolotu, wyznacza standard w grupie swoją niezawodnością i wydajnością już od ponad 30 lat. Samolot Challenger to wyjątkowa maszyna – “sala konferencyjna w chmurach”. Jest kluczowym elementem flot wielu korporacji.


Global: flagowy produkt rodziny Bombardier, Global, zajmuje kategorię large jet, z możliwością wykonywania lotów długodystansowych. Global to jedyna rodzina samolotów posiadająca zasięg od 5 200 do 7 900 mil morskich (9 630 do 14 630 km). Samoloty te wyposażone są w oryginalną, wiodącą prym w swojej klasie szeroką kabinę. Global może połączyć praktycznie dwa dowolne miasta na mapie świata. Jako efekt połączenia piękna i mocy, odrzutowce klasy biznesowej Global zostały opracowane, aby zapewniać najwyższą jakość, wydajność i luksus. Wnętrza samolotów Global to obficie wyposażona kabina na rufie, oddzielna, posiadająca wszelkie udogodnienia główna kabina oraz duża kuchnia pokładowa.


Ponieważ samolot z założenia ma pokonywać wielkie odległości, każdy element został przystosowany do tego, by stworzyć idealne środowisko dla lotów długodystansowych. Pokładowa sieć WiFi pozwala pasażerom produktywnie spędzać czas lotu i pozostać w kontakcie przez całą podróż, zaś zaawansowany system kontroli ciśnienia w kabinie zapewnia, że wszyscy podróżujący czują się rześcy i wypoczęci po wylądowaniu.


Kabina Bombardier Vision to wynik mariażu kunsztu konstrukcyjnego z najnowocześniejszą technologią. Światowej klasy awionika połączona z wyjątkową estetyką składa się na optymalne środowisko kabiny pilota. Global stanowi kolejny przykład zaangażowania firmy Bombardier w innowacyjność i chęć doskonalenia technologii lotu.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony