Przejdź do treści
Boeing
Źródło artykułu

Partnerstwo w zakresie biopaliw

Boeing, Embraer, oraz Inter-American Development Bank (IDB) ogłosiły, iż wspólnie sfinansują analizę możliwości długoterminowej produkcji biopaliwa z brazylijskiej trzciny cukrowej do silników odrzutowych. Te przełomowe badania ocenią rynkowe oraz środowiskowe uwarunkowania związane z wykorzystywaniem biopaliw lotniczych produkowanych przez firmę Amyris. World Wildlife Fund (WWF) będzie niezależnym recenzentem i doradcą w tym projekcie.

„Rozwijające się technologie biopaliw lotniczych mogą znacznie zredukować emisję gazów cieplarnianych, czego dowodem jest np. etanol produkowany w Brazylii z trzciny cukrowej” powiedział Arnaldo Vieira de Carvalho, lider IDB Sustainable Aviation Biofuels Initiative. „Badanie to sprawdzi możliwość produkcji na skalę przemysłową biopaliw lotniczych z trzciny cukrowej.” W zeszłym miesiącu IDB ogłosiło grant na współpracę regionalną, której celem będzie pomoc publicznym i prywatnym instytucjom w rozwoju trwałego przemysłu biopaliw lotniczych. Badanie Amyris jest pierwszą inicjatywą finansowaną z tego grantu.

Badania będą prowadzone przez ICONE, brazylijską instytucję badawczą o dużym doświadczeniu w zakresie analiz sektora rolniczego i biopaliw, a następnie niezależnie weryfikowane przez WWF. Zakończenie badania jest planowane na początek 2012 roku. Obejmie ono analizę emisji gazów w całym cyklu produkcji i wykorzystania biopaliw lotniczych, w tym również wpływ czynników pośrednich, takich jak zmiana zagospodarowania ziemi uprawnej. Dodatkowo, w ramach badania, oceniona zostanie zgodność biopaliw lotniczych produkowanych z trzciny cukrowej z najważniejszymi standardami, takimi jak Bonsucro, Roundtable on Sustainable Biofuels czy IDB Biofuel Scorecard.

„Wspólnie prowadzone badania dotyczące biopaliwa lotniczego produkowanego z trzciny cukrowej ma ogromne znaczenie dla zróżnicowania źródeł dostaw paliwa w przemyśle lotniczym” powiedział Billy Glover, wiceprezes firmy Boeing ds. środowiska i lotnictwa. „W związku z tym że biopaliwa lotnicze zostały zatwierdzone do użytku w lotnictwie cywilnym, koniecznym staje się zrozumienie i zapewnienie źródeł zaopatrzenia wchodzących w skład regionalnego łańcucha dostaw.”

„W zeszłym miesiącu ASTM International stworzyło grupę zadaniową w celu ustalenia specyfikacji odnawialnych paliw lotniczych powstających w wyniku bezpośredniej zamiany cukrów w węglowodór, czyli w technologii opracowanej przez firmę Amyris. „Naszym celem jest nie tylko osiągnięcie odpowiedniej specyfikacji paliwa do silników odrzutowych, ale również zapewnienie aby produkcja odbywała się zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju - powiedział John Melo, Prezes Zarządu Amyris. „Nasza planeta nie czerpie korzyści z paliwa, które tylko zastępuje obecne paliwa kopalne. To badanie pozwoli nam zastąpić paliwa kopalne odnawialnymi paliwami lotniczymi, o lepszych parametrach technicznych i lepiej spełniających kryteria zrównoważonego rozwoju.”

„Udział w tym ważnym badaniu jest kolejnym krokiem Embraera w kierunku wsparcia rozwoju biopaliw w lotnictwie,” powiedział Guilherme de Almeida Freire, dyrektor Embraera ds. strategii ochrony środowiska i technologii. „Brazylia jest bogatym źródłem biomasy, a rozwój technologii opartej na trzcinie cukrowej wzmacnia wagę jaką ten kraj przywiązuje do zrównoważonego rozwoju lotnictwa.”

“Zmiany klimatu zagrażają bioróżnorodności oraz najważniejszym siedliskom niektórych z najważniejszych gatunków na świecie powiedział Kevin Ogorzalek, szef programu z WWF. “Produkcja odnawialnego paliwa do silników odrzutowych szybko się rozwija i ważne jest aby odbywało się to w sposób przejrzysty i zrównoważony. Chętnie bierzemy udział w międzynarodowym badaniu, które jest wspólnym wysiłkiem mającym na celu redukcję gazów emitowanych przez lotnictwo i ochronę zasobów, od których zależy nasza egzystencja”.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony