Przejdź do treści
Źródło artykułu

Nowe winglety od Boeinga

Boeing zaprojektował nowe winglety dla samolotów serii 737 MAX. Nowa technologia zapewni dodatkową redukcję spalania paliwa, do 1,5%

“Nowy system jest dowodem nieustającego poszukiwania przez firmę Boeing rozwiązań umożliwiających ograniczenie zużycia paliwa, a tym samym dostarczenie klientom jak najlepszej oferty. Ta oraz inne zastosowane w MAX technologie pozwolą nam wzmocnić pozycję lidera,” powiedział Jim Albaugh, prezes Boeing Commercial Airplanes. “Dzięki zastosowaniu nowej technologii w 737 MAX nasi klienci uzyskają dodatkowe korzyści istotne w obecnych warunkach zmiennych cen paliwa.”

W porównaniu do dzisiejszych technologii, gdzie element zakończenia skrzydła samolotu zapewnia oszczędność paliwa do 4% na dłuższych trasach, nowy winglet, redukujący opory indukowane umożliwia ograniczenie spalania paliwa na tych trasach na poziomie do 5,5 %.

Specjaliści w dziedzinie aerodynamiki Boeinga wykorzystali zaawansowane metody obliczeniowej mechaniki płynów (CFD) aby opracować prezentowane rozwiązanie dla skrzydeł 737 MAX. Nowe końcówki skrzydeł spełniają obowiązujące wymogi lotniskowe oferując bardziej efektywną rozpiętość przy redukcji oporu skrzydła. Testy przeprowadzone w tunelu aerodynamicznym 737 MAX potwierdziły zasadność zastosowania nowego rozwiązania.

Do tej pory 16 klientów z całego świata złożyło zamówienia na ponad 1000 modeli 737 MAX.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony