Przejdź do treści
KC-X
Źródło artykułu

Boeing złożył ofertę Siłom Powietrznym USA na tankowce NewGen

Boeing złożył ostateczną ofertę w przetargu zorganizowanym przez Siły Powietrzne Stanów Zjednoczonych, którego celem jest wyłonienie nowego dostawcy tankowców KC-X. Oferta obejmuje dostarczenie floty samolotów Boeing Tankers NewGen skonstruowanych na bazie modelu 767. Są to samoloty wielomisyjne, które będą mogły zapewnić amerykańskim myśliwcom najlepsze możliwości. Spalają o 24 procent mniej paliwa niż konkurencyjne tankowce EADS. Jeśli ta oferta zostanie wybrana, to tankowiec od firmy Boeing w ciągu najbliższych 40 lat pozwoli amerykańskim podatnikom zaoszczędzić dziesiątki miliardów dolarów wydawanych na koszty paliwa, wesprze także 50 000 miejsc pracy w USA u ponad 800 dostawców rozmieszczonych w 40 stanach.

„Decyzja ta będzie miała kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa narodowego Stanów Zjednoczonych oraz ich bazy produkcyjnej,” powiedział Jim McNerney, prezes firmy Boeing. „Nasz najlepszy zespół skonstruował najbardziej pojemny tankowiec, o zmniejszonym zużyciu paliwa, który umożliwi Siłom Powietrznym Stanów Zjednoczonych dodatkowe działania, nie obciążając też przyszłych budżetów przeznaczonych na obronność.”

„Naszym zadaniem jest wymiana KC-135, jednej z najdoskonalszych flot w historii lotnictwa. Dlatego też w odpowiedzi na potrzeby Sił Powietrznych Stanów Zjednoczonych proponujemy NewGen Tanker – wielomisyjny samolot zbudowany przez najbardziej doświadczonych ekspertów,” powiedział Dennis Muilenburg, prezes Boeing Defense, Space & Security. „Nasz zespół cały czas skupiał się na kliencie, oraz na tym aby tak wszystko przygotować, żeby w chwili gdy kontrakt zostanie przyznany natychmiast zabrać się do pracy. Boeing jest gotowy do zbudowania następnego Amerykańskiego tankowca.”

„Nasze tankowce NewGen będą budowane przy użyciu sprawdzonej technologii produkcji liniowej, podobnej do tej która została wykorzystana przy budowie popularnego samolotu P-8A, zbudowanego na bazie 737. Przy produkcji pracować będą doskonale wyszkoleni specjaliści, a wszystko odbywać się będzie w istniejących hangarach Boeinga, w których wyprodukowano już ponad 2000 tankowców i 1000 pasażerskich 767.” powiedział Jim Albaugh, prezes Boeing Commercial Airplanes.

Boeing projektuje, buduje, modyfikuje i serwisuje tankowce od wielu dekad. Było tak między innymi w przypadku flot KC-135 i KC-767, oraz czterech KC-767J, które zostały dostarczone do Japońskich Sił Powietrznych. Włoskie Siły Powietrzne otrzymały pierwszy tankowiec KC-767 w grudniu, a kolejne trzy otrzymają wkrótce. Boeing NewGen Tanker przez nadchodzące dekady będzie zapewniać usługi najwyższej jakości zarówno dla myśliwców jak i korzyści dla Amerykańskich podatników. NewGen Tanker:

- Oszczędzi podatnikom do 36 miliardów dolarów, co wynika z porównania z samolotami konkurencji. Jest to różnica, za którą można kupić dodatkowe 179 latających cystern.

- Został zbudowany zgodnie z filozofią projektową, która daje załodze możliwość dowodzenia całą obwiednią obciążeń, a nie pozwala oprogramowaniu komputerowemu ograniczać manewrowości bojowej.

- Zapewnia pilotom Sił Powietrznych cyfrowy panel kokpitowy, który posiada takie same wyświetlacze elektroniczne jak 787 Dreamliner. Posiada sprawdzona technologię do tankowania w powietrzu i zmodernizowany wysięgnik NewGen KC-10 o rozszerzonych możliwościach tankowania obwiedni. Charakteryzuje się także zwiększonym odciążaniem ilości paliwa oraz ulepszonym systemem fly-by-wire. To wszystko dzięki firmie, która wynalazła wysięgnik do tankowania, oraz produkuje najbardziej pojemne i niezawodne tankowce.

- Dostarcza zdecydowanie więcej paliwa, towarów, pasażerów i pacjentów, niż będący obecnie w użyciu KC-135, w szerokokadłubowym samolocie z takim układem kół jak w modelu wąskokadłubowym, co daje Siłom Powietrznym nieocenioną elastyczność we wszystkiego rodzaju operacjach.

 

Ostateczna propozycja, którą przedstawił Boeing to kulminacja procesu, który rozpoczął się w chwili gdy firma zaczęła badać wymagania tankowców, po tym jak Siły Powietrzne Stanów Zjednoczonych wystosowały we wrześniu 2009 roku wstępne zapytanie ofertowe, a następnie w lutym 2010 roku ostateczne zapytanie ofertowe. W odpowiedzi na pierwsze zapytanie Boeing przestawił 9 lipca 2010 roku ofertę mającą 8000 stron. Wykonawca zostanie wybrany na początku tego roku, i jego samoloty zastąpią 179 z 400 tankowców KC-135, które zakupione były jeszcze za czasów prezydenta Eisenhowera.

Więcej informacji o latającej cysternie Boeinga – NewGen Tanker, a także klipy wideo i wirtualny spacer po samolocie są dostępne na stronie www.UnitedStatesTanker.com. Więcej informacji o działaniach firmy dostępne są pod adresem www.RealAmericanTankers.com.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony