Boeing zakończył modernizację samolotów AWACS należących do NATO
Boeing dostarczył ostatni samolot wczesnego ostrzegania i dowodzenia AWACS do bazy NATO w Manching w Niemczech. Samolot został wyposażony w zmodernizowaną awionikę i cyfrowy kokpit. Jest to ostatni z czternastu samolotów, które zostały przekazane Sojuszowi, aby dostosować NATO-wskie samoloty AWACS do aktualnych i przewidywanych wymagań ruchu lotniczego.
W każdym samolocie zainstalowano pięć kolorowych wyświetlaczy cyfrowych, które zastąpiły analogowe wskaźniki z lat siedemdziesiątych. Piloci uzyskali dzięki temu możliwość wyboru które informacje z silnika, systemu nawigacji i radaru wyświetlane są na monitorach, co przekłada się na lepszą synchronizację działań załogi.
"Poprzez realizację projektu modernizacji CNS/ATM, czyli unowocześnienia służby łączności, nawigacji lub nadzoru oraz systemu zarządzania ruchem lotniczym, NATO-wska eskadra E-3A będzie spełniać obecne i przyszłe wymogi zarządzania ruchem lotniczym w Europie", powiedział gen. bryg. Mike Hain, dyrektor generalny Agencji Zarządzania Programami Wczesnego Ostrzegania i Kontroli Powietrznej NATO.
Pierwszy zmodyfikowany samolot AWACS przeszedł modernizację w zakładach Boeinga w Seattle i został przekazany Sojuszowi w listopadzie 2016 roku. Pozostałe trzynaście samolotów zostało zmodernizowanych w niemieckich zakładach w Manching.
„Cieszymy się, że udało nam się dostarczyć Sojuszowi zmodernizowaną wersję samolotu AWACS. Nieprzerwane partnerstwo z NATO traktujemy jako wyróżnienie”, powiedział Scott Johnson, menadżer CNS/ATM firmy Boeing. „Udoskonalony sprzęt systemu AWACS zapewnia rzeczywiste oszczędności i wydajność, dzięki czemu NATO może realizować swoją misję w nadchodzących latach”.
Eskadra samolotów AWACS w służbie NATO to pierwsza zintegrowana, wielonarodowa jednostka powietrzna Sojuszu, która zapewnia możliwość szybkiego rozmieszczenie sił, prowadzenia rozpoznania lotniczego oraz dowodzenia i kontroli operacjami NATO.
Więcej informacji na temat Boeing Defense, Space & Security można znaleźć na stronie www.boeing.com oraz na Twitterze: @BoeingDefense i @BoeingSpace.
Komentarze