Przejdź do treści
Testy statyczne Dreamlinera
Źródło artykułu

Boeing zakończył analizę testów statycznych Dreamlinera

Boeing zakończył analizę testów statycznych Dreamlinera przeprowadzonych 30 listopada, które konieczne były do zatwierdzenia modyfikacji środkowej części kadłuba Dreamlinera. „Z przyjemnością informuję, że program zatwierdził strukturę Boeinga 787 Dreamliner” powiedział Scott Fancher, Wiceprezes i Menadżer Generalny programu 787. „Teraz, po zakończonych testach statycznych i funkcjonalnych, skupiamy się już na pierwszym locie” dodał Fancher.

Podczas testów statycznych Dreamlinera, skrzydła oraz krawędzie spływu zostały poddane maksymalnemu obciążeniu, jakie może wystąpić w trakcie eksploatacji samolotu. Jest to niezbędne, aby dopuścić samolot do pierwszego lotu.

23 czerwca Boeing powiadomił, że potrzebne są dodatkowe wzmocnienia centropłata – środkowej części kadłuba, gdzie łączą się z nim skrzydła. Modyfikacja ta została wprowadzona trzech samolotach testowych oraz jednym pełnowymiarowym modelu i skutkowała umieszczeniem w tym miejscu 34 nowych instalacji.
Pierwszy lot Dreamlinera odbędzie po zatwierdzeniu ostatecznych testów i otrzymaniu dokumentacji z Federalnej Administracji Lotnictwa Stanów Zjednoczonych. Ostatnie testy – nabierania prędkości (taxi tests) oraz pierwszy lot będą uzależnione od warunków pogodowych. „Jesteśmy zadowoleni z postępów, które prowadzą do pierwszego lotu” powiedział Fancher.

Najmłodsze „dziecko” Boeinga, Dreamliner, jest przykładem czystszego, cichszego
i bardziej oszczędnego samolotu niż inne do tej pory wyprodukowane. Będzie on spalał 20 procent mniej paliwa niż samoloty, które zastąpi. Aby zredukować spalanie, konstrukcja 787 zrobiona jest w dużej części z włókna węglowego, co czyni 787 lżejszym od samolotów o podobnych rozmiarach. Oznacza to również zdecydowanie mniejsze wydzielanie CO2. Dreamliner będzie także emitował 60 procent mniej hałasu. 787 Dreamliner faktycznie będzie miał dużo mniejszy wpływ na środowisko niż inne samoloty o podobnych rozmiarach.

Odkąd w kwietniu 2004 roku został uruchomiony program 787, 55 klientów z całego świata zamówiło 840 Boeingów 787 Dreamliner, co uczyniło ten samolot najszybciej sprzedającym się nowym samolotem pasażerskim w historii. Boeingi 787 będą mogły przewieźć od 210 do 330 pasażerów na odległość 15 750 km.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony