Boeing: Trwa dalszy rozwój przyszłych samolotów szerokokadłubowych
W Le Bourget Boeing zwrócił uwagę na rodzinę swoich samolotów szerokokadłubowych, zaznaczając, że oferując 777X, będzie posiadać w swoim portfolio samolot służący każdemu większemu segmentowi rynku. Samoloty 747-8, 777 oraz 787 Dreamliner stanowią kompletną rodzinę o wielu wspólnych cechach, która będzie stanowić dla operatorów dużą wartość.
Podczas briefingu w trakcie Paris Air Show 2013, Scott Fancher, wiceprezes i dyrektor generalny Airplane Development w Boeing Commercial Airplanes, nakreślił strategię firmy dotyczącą coraz bardziej przyjaznych środowisku, niezawodnych samolotów, w kontekście zmieniającego się popytu na rynku i niestabilnych cen paliwa.
-Nasza koncentracja na uzupełnieniu i rozszerzeniu rodziny samolotów szerokokadłubowych oznacza, że oferujemy pełną gamę samolotów dysponujących liczbą miejsc i zasięgiem, które odpowiadają potrzebom rynku – powiedział Fancher.
787-9 i 787-10X
W czasie gdy 787-8 Dreamliner kontynuuje początki swojej służby u nowych operatorów oraz dalej realizuje obietnice dotyczące poprawy wydajności o 20 procent, kolejny członek tej rodziny samolotów – 787-9 – konsekwentnie zbliża się do swojego debiutu rynkowego.
W zeszłym miesiącu, zgodnie z harmonogramem Boeing rozpoczął końcowy montaż 787-9, a jego pierwszy lot planowany jest jeszcze w tym roku.
Boeing jest na dobrej drodze do wprowadzenia na rynek trzeciego i największego samolotu z rodziny 787 – 787-10X. Model ten uzupełni wcześniejsze wersje: 787-8 i 787-9, a także rodzinę samolotów 777, aby zapewnić użytkownikom maksymalną elastyczność. 787-10X będzie wyznaczać nowe standardy w zakresie wydajności, obejmując ponad 90 procent tras obsługiwanych przez samoloty szerokokadłubowe oraz, oferując o 25 procent niższe zużycie paliwa niż jego obecny konkurent oraz o 13 procent niższe niż jego przyszły konkurent.
777-8X i 777-9X
Wraz z samolotem 777X Boeing kontynuuje wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań. Mając do dyspozycji Boeinga 777, najpopularniejszy obecnie samolot szerokokadłubowy oraz dodając najlepsze cechy 787 i 747-8, model 777X zapewni przełomowe oszczędności oraz całkowicie nowe wnętrze.
Model 777-8X dysponujący około 350 miejscami, gwarantować będzie wyjątkowe oszczędności na bardzo długich trasach, a także w przypadku lotów z pełnym ładunkiem
i kompletem pasażerów na trasach o standardowej długości. 777-9X, zapewniający blisko 400 miejsc, będzie unikalną propozycją dla linii lotniczych poszukujących możliwości rozwoju. 777X będzie największym i najbardziej oszczędnym dwusilnikowym odrzutowcem na świecie, z niższym o 20 procent zużyciem paliwa i niższymi o 15 procent kosztami operacyjnymi niż obecne samoloty 777.
Boeing podkreślił, że sprawdza wiele innowacyjnych rozwiązań, zapewniających pasażerom lepsze wrażenia w trakcie lotu i pozwalających na stworzenie wnętrza jakiego oczekują. Boeing przygląda się na przykład możliwościom zmiany położenia i rozmiaru okien, aby zapewnić pasażerom jeszcze więcej naturalnego światła oraz lepszy widok.
Firma Boeing będzie nadal wykorzystywać kadłub samolotu 777 do wprowadzania innowacji poprawiających komfort pasażerów.
-Korzystając z najszerszej kabiny w tej klasie, możemy stworzyć niepowtarzalne doświadczenie podczas lotu, którego pasażerowie będą poszukiwać – powiedział Fancher.
747-8
747-8, największy z rodziny szerokokadłubowych samolotów firmy Boeing, znakomicie sprawdza się w eksploatacji. Cieszy się znakomitą opinią wśród klientów i pasażerów, a linie lotnicze potwierdzają jego niezawodność. Pakiet poprawiający parametry jeszcze bardziej zwiększy wydajność samolotu.
Nowa prognoza rynkowa Current Market Outlook, opublikowana w zeszłym tygodniu przez firmę Boeing, przewiduje zapotrzebowanie rynku na 8590 nowych samolotów szerokokadłubowych w ciągu najbliższych 20 lat, ponieważ linie lotnicze odmładzają i uzupełniają swoje floty bardziej wydajnymi samolotami.
Komentarze